Το Υπουργείο Ανάπτυξης ανακοίνωσε την επιβολή προστίμων άνω των 2,2 εκατ. ευρώ σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, έπειτα από ελέγχους της ΔΙΜΕΑ σχετικά με την τήρηση του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους και του Κώδικα Δεοντολογίας. Στην Lidl επιβλήθηκε πρόστιμο 805.340 ευρώ για παραβάσεις του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους. Ο έλεγχος ξεκίνησε το 2024 και ολοκληρώθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου 2025. Στη Σκλαβενίτης επιβλήθηκε πρόστιμο 1.440.000 ευρώ για παραβάσεις του Κώδικα Δεοντολογίας, κατόπιν ελέγχου το καλοκαίρι του 2025. Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, τόνισε ότι «η εφαρμογή του νόμου για την προστασία των καταναλωτών είναι αδιαπραγμάτευτη» και πως το Υπουργείο θα συνεχίσει να στηρίζει το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, ιδίως των πιο αδύναμων.
Η αντίδραση της Σκλαβενίτης
Η «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» απέρριψε κατηγορηματικά τις κατηγορίες και χαρακτήρισε το πρόστιμο «παράλογο και πρωτοφανές». Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, η ΔΙΜΕΑ θεώρησε παραπλανητική την αναγραφή «ΑΤ» σε 36 ταμπελάκια τιμών στο κατάστημα Νέας Χαλκηδόνας, καθώς και τη χρήση κίτρινου χρώματος.
Η αλυσίδα υποστηρίζει ότι:
-Η ένδειξη «ΑΤ» χρησιμοποιείται εσωτερικά, με μικρούς χαρακτήρες, και δεν έχει σχέση με «Αρχική Τιμή».
-Το κίτρινο χρώμα στα ταμπελάκια χρησιμοποιείται επί σειρά ετών για να ξεχωρίζουν προϊόντα χαμηλής τιμής.
Η εταιρεία δηλώνει ότι δεν παραπλάνησε τους πελάτες της, ότι έχει λάβει σχετική έγκριση από το Υπουργείο και πως το πρόστιμο βασίζεται σε «αυθαίρετη και εσφαλμένη εκτίμηση». Ανακοίνωσε επίσης πως θα προσφύγει νομικά για την ακύρωσή του και θα κινηθεί κατά παντός υπευθύνου για συκοφαντική δυσφήμηση.
Η τοποθέτηση της Lidl Ελλάς
Η Lidl Ελλάς σε δική της ανακοίνωση υπογράμμισε ότι «σέβεται τον νόμο και τις αρχές», ωστόσο θεωρεί το πρόστιμο άδικο και αυθαίρετο. Όπως αναφέρει:
-Η φερόμενη παράβαση αφορά μόλις 32 προϊόντα από τα 510 που ελέγχθηκαν.
-Ο έλεγχος βασίστηκε σε νομικό πλαίσιο που έχει ήδη καταργηθεί και το οποίο ήταν ασαφές και μη εφαρμόσιμο.
Η εταιρεία εξέφρασε διαμαρτυρία για τη μέθοδο υπολογισμού του προστίμου και ανακοίνωσε ότι θα εξαντλήσει όλα τα ένδικα μέσα. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι παραμένει σταθερά προσηλωμένη στη στήριξη των καταναλωτών, αναφέροντας ως παράδειγμα ότι τον τελευταίο χρόνο διατήρησε αμετάβλητες τις τιμές σε πάνω από 1.000 προϊόντα και μείωσε τις τιμές σε περισσότερα από 500. Η Lidl κατέληξε ότι θα συνεχίσει να στηρίζει τους Έλληνες καταναλωτές «με διαφάνεια, αξιοπιστία και σεβασμό στην αξία κάθε ευρώ», απορρίπτοντας κάθε κατηγορία που απαξιώνει την προσπάθειά της.