Νέα δεδομένα για το ηλεκτρονικό κατάστημα My market

Η μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ είδαν τους τζίρους τους να «καλπάζουν» εν μέσω κορονοϊού, καθώς οι περιορισμοί στις μετακινήσεις και η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού καναλιού οδήγησε στην θεαματική αύξηση των πωλήσεων. Σημαντική αύξηση μεγεθών κατέγραψαν και τα οικονομικά αποτελέσματα της METRO ΑΕΒΕ για το 2020. Σύμφωνα με την εταιρεία, η σημαντική κερδοφορία της αποδίδεται στην ωρίμανση της επένδυσης από την εξαγορά της Βερόπουλος. Είναι χαρακτηριστικό ότι αύξηση 250% παρουσίασαν οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Πιο συγκεκριμένα, η αλυσίδα My market εμφάνισε σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών της, ακολουθώντας την αντίστοιχη τάση του κλάδου. Παράλληλα, αντιμετώπισε προκλήσεις όπως η αυξημένη και ξαφνική ζήτηση ιδιαίτερα σε συγκεκριμένους κωδικούς. Σημαντική αύξηση κατά 250% εμφάνισαν οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού καταστήματος. Με βάση τα νέα δεδομένα, απαιτήθηκε η άμεση προσαρμογή των υποδομών στις νέες ανάγκες. Παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση στο μέσο καλάθι του καταναλωτή. Το μέσο καλάθι αυξήθηκε κατά 23,73% σε σχέση με το 2019, που σε ένα βαθμό οφείλεται στη μείωση της επισκεψιμότητας λόγω των περιοριστικών μέτρων. Παράλληλα, παρατηρήθηκε αύξηση σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων όπως στα είδη ατομικής υγιεινής, τα άλευρα, τα υλικά ζαχαροπλαστικής, τα υλικά καθαρισμού. Εντός του 2020, λειτούργησαν 3 νέα καταστήματα My market και ανακαινίστηκαν άλλα 8. Η αλυσίδα αριθμεί σήμερα 227 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.

Τα αποτελέσματα των METRO Cash & Carry επηρέασε η κρίση στην αγορά της HO.RE.CA. που για αρκετούς μήνες παρέμεινε κλειστή ή υπολειτούργησε. Ωστόσο, αντιστάθμισε τις απώλειες μέσω της ενίσχυσης της μεταπώλησης. Στα διαστήματα των lockdown, οι πωλήσεις βασίστηκαν στη μικρή λιανική και στα καταστήματα HO.RE.CA. που πρόσφεραν υπηρεσίες delivery και take away.

Ειδικότερα στον κλάδο της μικρής λιανικής, υλοποιήθηκαν στοχευμένα προγράμματα στήριξης, μέσω της ομάδας των Συμβούλων Πωλήσεων που περιλάμβαναν διανομή, προσφορές και χρηματοοικονομικές λύσεις. Αυτό οδήγησε σε αύξηση της επισκεψιμότητας των συγκεκριμένων συνεργατών μας κατά 3% και αύξηση της μέσης αξίας του καλαθιού τους κατά 8%. Σημειώνεται ότι το επενδυτικό πλάνο για τα METRO Cash & Carry υλοποιήθηκε απρόσκοπτα. Μεταξύ άλλων, για το 2020, περιελάβανε τη δημιουργία 6 νέων κρεοπωλείων και 1 ιχθυοπωλείου, την ενίσχυση της διανομής με 4 νέα φορτηγά και επτά van διανομής, ολική ανακαίνιση 2 καταστημάτων και την ενίσχυση του προσωπικού με νέες προσλήψεις όσο και με εκπαίδευση των εργαζομένων.