Το διαδίκτυο κερδίζει τους καταναλωτές

Κατά την περίοδο των περιοριστικών μέτρων, υπήρξε μια κάμψη των ανέπαφων συναλλαγών με φυσική παρουσία. Μετά την πανδημία, οι συναλλαγές χωρίς φυσική παρουσία «εκτινάχθηκαν» καθώς πολλοί καταναλωτές επέλεγαν να ολοκληρώσουν τις αγορές τους με ηλεκτρονικό τρόπο, ή μέσα από e-commerce ή άλλα αντίστοιχα εργαλεία. Σήμερα, 7 στους 10 χρήστες του διαδικτύου προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους online, σύμφωνα με το Διονύση Γρηγοράτο, διευθύνων σύμβουλο της Nexi Ελλάδος.

Οι έμπορoι σήμερα, είτε είναι ελεύθεροι επαγγελματίες, μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ή μεγάλοι retailers, αναζητούν «τη δυνατότητα να δέχονται ανέπαφες πληρωμές όπου κι αν βρίσκονται εύκολα, γρήγορα, και με ασφάλεια, και να παρέχουν στους πελάτες τους τον πιο σύγχρονο τρόπο πληρωμής, που υποστηρίζει ανέπαφες συναλλαγές, με ψηφιακά πορτοφόλια, smartphone ή wearables», επισήμανε ο κ. Γρηγοράττος. Αντίστοιχα, τόνισε πως «δεν υπάρχουν πλέον σύνορα στο ηλεκτρονικό εμπόριο, που σημαίνει ότι ο καταναλωτής, απ’ όπου κι αν βρίσκεται, μπορεί να πάρει την κάρτα του και να αγοράσει κάποιο προϊόν. Η δυνατότητα να εξυπηρετούνται στις ηλεκτρονικές πωλήσεις όλα τα σχήματα καρτών, είναι εξαιρετικά σημαντικό» είπε.

Οι συναλλαγές με κάρτες δια ζώσης έχουν επιταχυνθεί σε σταθερή βάση από το 2019. Όπως εξήγησε ο κ. Γρηγοράτος, κομβικό ρόλο έπαιξε το ρυθμιστικό πλαίσιο και ο ευρύτερος εκσυγχρονισμός της φορολογικής διοίκησης. Ο ίδιος αναφέρθηκε παράλληλα και στα ευρωπαϊκά κονδύλια που είναι διαθέσιμα μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης «Ελλάδα 2.0» τα οποία αφορούν στην επιδότηση τερματικών POS, με στόχο να επωφεληθούν οι μικρομεσαίες και να μπορέσουν να εκσυγχρονιστούν και να πετύχουν τη ψηφιακή τους μετάβαση.