Ζημίες εμφάνισε το 2022 η ΑΒ Βασιλόπουλος, σύμφωνα με τα όσα εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος Νίκος Λαβίδας, επισημαίνοντας ότι η κερδοφορία που παρουσιάζει η εταιρεία στο εννεάμηνο θα συνεχιστεί μέχρι και το τέλος του έτους. Παρουσιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα της θυγατρικής του ομίλου Ahold Delhaize στην Ελλάδα, ανέφερε ότι το 2022 εμφάνισε ζημίες προ φόρων περίπου 2 εκατ. ευρώ από κερδοφορία περίπου 43 εκατ. ευρώ το 2021. Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε μόλις 0,76% και διαμορφώθηκε στα 1,98 δισ. ευρώ από 1,96 δισ. ευρώ το 2021, επίδοση που συνδέεται με τις ανατιμήσεις και τον πληθωρισμό. Εστιάζοντας στη ζημιογόνα τροχιά της εταιρείας ο κ. Λαβίδας τόνισε: «είχαμε μια κακή χρονιά ανάμεσα σε πολλές καλές χρονιές». Διευκρίνισε ότι οι ζημίες κυρίως οφείλονται στο κόστος της ενέργειας που επηρέασε αρνητικά τα αποτελέσματα της χρήσης κατά 24 εκατ. ευρώ. Επίσης, οφείλονται στις πληθωριστικές αυξήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας που επηρέασαν τα αποτελέσματα κατά 9 εκατ. ευρώ, στις επενδύσεις σε τιμές και έκτακτες νομοθετικές διατάξεις που επηρέασαν τα αποτελέσματα κατά 10 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά στη συμμετοχή στο «καλάθι του νοικοκυριού» με πάνω από 70 προϊόντα, επηρέασε αρνητικά τα αποτελέσματα κατά 1 εκατ. ευρώ.

Αναφερόμενος στις προκλήσεις της τρέχουσας χρήσης, ο κ. Λαβίδας σημείωσε ότι ο πληθωρισμός αποκλιμακώνεται. «Βέβαια παραμένει υψηλός στα τρόφιμα και είναι μια από τις προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσουμε» σημείωσε και συμπλήρωσε: «Είναι ένα πρόβλημα που μας αφορά όλους και όχι μόνο τα σούπερ μάρκετ. Δεν γίνεται μόνο τα σούπερ μάρκετ να βάζουν πλάτη για να μειωθεί ο πληθωρισμός». Παράλληλα, εκτίμησε ότι οι νέες πρωτοβουλίες του υπουργείου Ανάπτυξης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας είναι «στη σωστή κατεύθυνση διότι βάζουν μέσα στο κάδρο και τους προμηθευτές. Μέχρι σήμερα μόνο τα σούπερ μάρκετ έβαζαν πλάτη για να μειωθεί ο πληθωρισμός. Πρέπει να συνεισφέρουν και οι προμηθευτές».

Εστιάζοντας στο θέμα των τιμών, υποστήριξε ότι η μεγαλύτερη πρόκληση για την ΑΒ Βασιλόπουλος είναι να εδραιωθεί στη συνείδηση των καταναλωτών ότι δεν είναι ακριβή αλυσίδα. Όπως είπε ο ίδιος, το 2022 το 47,5% των πωλήσεων της αλυσίδας ήταν σε προώθηση (40,9% ήταν ο μέσος όρος στο σύνολο αγοράς). «Ξοδέψαμε πέρυσι πάνω από 230 εκατ. ευρώ σε προωθητικές ενέργειες. Επίσης, βγάλαμε μια σειρά από νέα προϊόντα χαμηλής τιμής και στόχος μας είναι οι συγκεκριμένοι κωδικοί να αυξηθούν φτάνοντας τους 1.600 στην τριετία. Την ίδια ώρα επενδύσαμε 20 εκατ. ευρώ σε 2,2 εκατ. πελάτες σε πόντους ΑΒ Plus» ανέφερε ο κ. Λαβίδας. Παράλληλα, συνεργαζόμενη με Έλληνες παραγωγούς η εταιρεία διαθέτει στα καταστήματά της τη σειρά προϊόντων «Η Αλφαβήτα κοντά στην ελληνική γη» ενώ γίνεται προσπάθεια να αναπτυχθούν τοπικά κωδικολόγια. Ο προγραμματισμός για εφέτος περιλαμβάνει το λανσάρισμα 260 νέων κωδικών και για το 2024 το λανσάρισμα 450 κωδικών (συνολικά 1.000 κωδικοί μέχρι το 2026).

«Παρά τις δυσκολίες η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει και επενδύει» ανέφερε ο κ. Λαβίδας. Στο πλαίσιο αυτό, θα επενδυθούν 181 εκατ. ευρώ την τριετία 2023 -2025.