Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας επιλέγει το 30% των καταναλωτών

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να κερδίζουν «έδαφος» στις προτιμήσεις των καταναλωτών, καταλαμβάνοντας πλέον, σχεδόν το 30% των προτιμήσεων μεταξύ των καταναλωτών, αφού ειδικά στο σούπερ μάρκετ, ένα στα τρία προϊόντα που επιλέγουν, είναι private label.

Αυτό αποδεικνύει πρόσφατη έρευνα του Ερευνητικού Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, που διενεργήθηκε σε δείγμα 1.365 νοικοκυριών σε όλη την Ελλάδα με τυχαία δειγματοληψία και χρήση δομημένου ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου.

Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας επιλέγει το 30% των καταναλωτώνΠιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με την έρευνα, το 29,1% των προϊόντων που αγοράζουν κατά μέσο όρο οι καταναλωτές από το σούπερ μάρκετ πρόκειται για ιδιωτικής ετικέτας. Το ποσοστό είναι μάλιστα ενισχυμένο σε σχέση με τα τελευταία χρόνια, αφού το 2017 το αντίστοιχο μερίδιο ήταν 28,3%, το 2015 ήταν 28,9%, το 2014 28,2% και το 2011 ήταν αρκετά χαμηλότερο, στο 21,5%, με μοναδική εξαίρεση το 2016, οπότε και κατεγράφη το υψηλότερο επίπεδο στην αγορά, με ποσοστό της τάξης του 31,5%.

Παράλληλα, η έρευνα ανέδειξε ότι το 81,9% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν πιο συμφέρουσα τιμή, ποσοστό όμως, πολύ χαμηλότερο από αυτό που είχε καταγραφεί στην αντίστοιχη περσινή έρευνα και ήταν 91,3%, γεγονός που επιβεβαιώνει την αύξηση της τιμής τους στα σούπερ μάρκετ.

Αντίστοιχα βέβαια αυξάνεται και το ποσοστό των καταναλωτών που θεωρούν ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι ανώτερης ποιότητας από τα επώνυμα, αφού το σχετικό ποσοστό ανήλθε στο 11,1% από 9,2% στην αντίστοιχη περσινή έρευνα.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το 56,7%  (65,5% πέρυσι) των ερωτηθέντων, δήλωσε ικανοποιημένο με τα private label προϊόντα το, 34,8% (29,8% πέρυσι) ούτε ικανοποιημένο ούτε δυσαρεστημένο, ενώ δυσαρεστημένο εμφανίστηκε μόνο το 8,5% ( 4,7% πέρυσι) του δείγματος, με το ποσοστό πάντως να έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.