Την επιλογή του Cash & Carry έχουν αρχίσει να «υιοθετούν» όλο και περισσότερα καταστήματα της μικρής λιανικής, καθώς η ευκολία στις αγορές, η πληθώρα προϊόντων κι οι διαρκείς προσφορές κι εκπτώσεις, προσφέρουν σημαντικές ευκαιρίες για τους επαγγελματίες της αγοράς.

Του Βάιου Τασούλα

Προσφέρουν ευκολία κι ανταγωνιστικές τιμές στα μίνι μάρκετ

Τα Cash & Carry έχουν αρχίσει τα τελευταία χρόνια να μετατρέπονται σε μία αξιοσημείωτη λύση για την προμήθεια προϊόντων στα μίνι μάρκετ, τα παντοπωλεία και τα υπόλοιπα καταστήματα της μικρής λιανικής, με πολλούς επαγγελματίες να τα εμπιστεύονται για τις αγορές τους. Δεν είναι λίγοι οι ιδιοκτήτες που τσεκάρουν online τα φυλλάδια των καταστημάτων και στη συνέχεια σπεύδουν να εκμεταλλευτούν τις ανταγωνιστικές τιμές τους, για να γεμίσουν τα ράφια τους και να αυξήσουν τα περιθώρια κέρδους τους.

Την ίδια ώρα, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της οργανωμένης χονδρικής έχουν αυξήσει τις επενδύσεις στον συγκεκριμένο τομέα της αγοράς, με αποτέλεσμα ενισχύουν το «πακέτο» των προσφορών και των εκπτώσεων που προσφέρεται στον επαγγελματία, δημιουργώντας ευκαιρίες για τη μεταπώληση και στη μικρή λιανική. Καταστήματα όπως αυτά των ΕΝΑ FOOD Cash & Carry, METRO Cash & Carry, Cash & Carry Masoutis, BAZAAR Cash & Carry, Ευθυβούλη Cash and Carry και The Mart, εμφανίζονται βελτιωμένα τα τελευταία χρόνια κι έχουν επενδύσει σημαντικά κεφάλαια σε διάφορους τομείς, κυρίως σε τμήματα νωπών προϊόντων και ψυκτικών θαλάμων, όπως για παράδειγμα η μαναβική, τα πουλερικά, το κρέας και τα γαλακτοκομικά, όχι μόνο για να δουν τα κέρδη τους να αυξάνονται, όσο για να προσφέρουν στους πελάτες τους μια ολοκληρωμένη πρόταση αγορών με ανταγωνιστικούς όρους.

Επιδιώκουν μάλιστα με αρκετούς τρόπους να προσελκύσουν τους επαγγελματίες, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να επιλέγουν τα κατάλληλα προϊόντα για τις ανάγκες τους ανάμεσα σε χιλιάδες κωδικούς, προσφέροντας πολύ ανταγωνιστικές τιμές και δίνοντας έμφαση στις προσφορές και τις εκπτώσεις. Ταυτόχρονα, οι περισσότερες αλυσίδες πραγματοποιούν εβδομαδιαίες προσφορές ανά κατηγορία επαγγελματιών, που γνωστοποιούνται στον κάθε επαγγελματία κατά κύριο λόγο με e-mail, σε συνδυασμό με την ταχυδρομική αποστολή του μηνιαίου φυλλαδίου προσφορών, το οποίο είναι διαθέσιμο και online.

Μεγάλη γκάμα προϊόντων

Ειδικά στα μεγάλα καταστήματα, η γκάμα των προϊόντων έχει αυξηθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό, με τον επαγγελματία της μικρής λιανικής να μπορεί να βρει σε αυτά όλα όσα τοποθετεί κι ο ίδιος στα ράφια του. Εκτός από τα τσιγάρα, υπάρχουν πλέον χιλιάδες κωδικοί σε κάθε άλλη προϊοντική κατηγορία, όπως φρούτα, λαχανικά, φρέσκα κρέατα και τυριά, κατεψυγμένα προϊόντα, αλλαντικά, τυποποιημένα τρόφιμα, ζαχαρώδη, είδη προσωπικής περιποίησης, απορρυπαντικά, χαρτικά, καθαριστικά, είδη κάβας και πολλά άλλα. Η ποικιλία είναι εξίσου μεγάλη, με ελληνικά κι εισαγόμενα προϊόντα, αρκετά εκ των οποίων δεν θα βρει κανείς εύκολα αλλού.

Άμεσες αγορές για τα ράφια

Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα των Cash & Carry για τη μικρή λιανική, όμως, είναι η ευκολία στις αγορές που προσφέρουν στον επαγγελματία της μικρής λιανικής. Ανά πάσα στιγμή, μπορεί να βρεθεί σε ένα από τα καταστήματα που υπάρχουν ανά την Ελλάδα, να ψωνίσει μόνο ό,τι χρειάζεται, και σε λίγη ώρα να το έχει στο ράφι του. Σε αντίθεση με τη συχνά δύσκολη συνεργασία με κάποιους χονδρεμπόρους, τα Cash & Carry παρέχουν μεγαλύτερη αμεσότητα κι αγορές «to the point», για την κάλυψη της συγκεκριμένης ανάγκης που έχει το κατάστημά του. Παράλληλα, υπάρχει συνήθως η δυνατότητα για online και τηλεφωνικές παραγγελίες, ενώ τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να εφαρμόζεται κι η λογική του… delivery, με την παράδοση των προϊόντων απευθείας στο κάθε μίνι μάρκετ.

Καταστήματα όπως τα ΕΝΑ FOOD Cash & Carry, METRO Cash & Carry και Cash & Carry Masoutis, έχουν επενδύσει σημαντικά κεφάλαια τα τελευταία χρόνια, για να προσφέρουν μία ολοκληρωμένη λύση και στους επαγγελματίες της μικρής λιανικής.

Προσφορές κι εκπτώσεις

Το πιο ελκυστικό «όπλο» των Cash & Carry, πάντως, παραμένουν οι προσφορές κι οι εκπτώσεις που βγάζουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα σε μία σειρά από προϊοντικές κατηγορίες. Αυτό έχουν εκμυστηρευθεί στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» αρκετοί επαγγελματίες της αγοράς που παρακολουθούν σταθερά τα φυλλάδια προσφορών και βρίσκουν μέσα από αυτά συγκεκριμένα προϊόντα για να τοποθετήσουν στα ράφια τους. «Μία συγκεκριμένη έκπτωση σε μπίρες για παράδειγμα, μπορεί να δώσει τη δυνατότητα για μία καλή προσφορά και στο δικό μας κατάστημα», μας είπε χαρακτηριστικά ένας ιδιοκτήτης μίνι μάρκετ. Η λογική είναι ότι μια ιδιαιτέρως ανταγωνιστική τιμή μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη συνέχεια κι από τον μεταπωλητή, ως δική του προσφορά προς τους πελάτες του, με αποτέλεσμα να προσφέρει ένα value for money προϊόν.