Delivery Apps. Η ζήτηση για online αγορές προϊόντων και παράδοση στο σπίτι έχει αυξηθεί πλέον υπερβολικά, και τα delivery apps έχουν αρχίσει να επενδύουν και στον τομέα της μικρής λιανικής, με τη Wolt να προσφέρει μια επωφελή συνεργασία στα μίνι μάρκετ.

Του Στέλιου Ασλανίδη

H Wolt δίνει ώθηση στις πωλήσεις των μίνι μάρκετ

H πανδημία του κορωνοϊού έχει διαμορφώσει μία νέα κατάσταση στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ και της μικρής λιανικής, με το κανάλι του διαδικτύου να έχει «εκτοξευθεί» μέσα σε λίγους μήνες και να καθιερώνεται πια ως βασική επιλογή των καταναλωτών. Λόγω των ειδικών συνθηκών που υπήρξαν και στην Ελλάδα, μία μεγάλη μερίδα Ελλήνων εξοικειώθηκε με τις online αγορές και πλέον αναμένεται να τις «υιοθετήσει» τα επόμενα χρόνια, ακόμη και μετά το πέρας της πανδημίας. Η ξαφνική αύξηση της ζήτησης και στα σούπερ μάρκετ οδήγησε σε μεγάλες επενδύσεις στα e-shop αλλά και στις υπηρεσίες delivery, οι οποίες μοιάζουν πια απαραίτητες και για τον τομέα του μίνι μάρκετ αλλά και για τα μικρότερα καταστήματα της γειτονιάς, ακόμη και για τα περίπτερα. Στο πλαίσιο αυτό, κορυφαίες πλατφόρμες delivery, όπως η Wolt, έχουν αρχίσει να εντάσσουν στο πελατολόγιό τους και τον συγκεκριμένο κλάδο.

Συνεργασία μίνι μάρκετ με τη Wolt

Η ζήτηση για delivery στα μίνι μάρκετ έδωσε την ευκαιρία στους ειδικούς του τομέα και στην Ελλάδα να εισάγουν κι αυτή την υπηρεσία στην πλατφόρμα τους, με μία win win πρόταση προς τα καταστήματα του κλάδου. Συγκεκριμένα, το γνωστό app της Wolt αυξάνει διαρκώς τις συνεργασίες της με μίνι μάρκετ, περίπτερα και παντοπωλεία, προσφέροντας στους επαγγελματίες της μικρής λιανικής τη δυνατότητα να αυξήσουν τους πελάτες τους και τα έσοδά τους.

Όπως ανέφεραν από τη Wolt στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική», «Η βασική προϋπόθεση που πρέπει να πληρούται για την είσοδο ενός μίνι μάρκετ στην εφαρμογή της Wolt είναι να υπάρχει διαθεσιμότητα στην εκάστοτε περιοχή. Πρωταρχικός στόχος μας είναι να προσφέρουμε στους χρήστες μας την καλύτερη πιθανή εμπειρία online παραγγελίας, οπότε προσπαθούμε πάντα να τηρείται η πληρότητα της κάθε τυπολογίας ανά περιοχή».

Η διαδικασία για την είσοδο ενός μίνι μάρκετ στο Αpp

Η διαδικασία που απαιτείται για να γίνει η εισαγωγή ενός μίνι μάρκετ στη Wolt είναι η παρακάτω: συμπλήρωση αιτήματος ενδιαφέροντος μέσω του wolt.gr, αποδοχή των όρων συνεργασίας (οικονομικών και άλλων), αποστολή λίστας κωδικολογίου, δημιουργία και προετοιμασία της σελίδας του μίνι μάρκετ μέσα στην εφαρμογή. Κατά μέσο όρο, η διαδικασία αυτή διαρκεί 3 εβδομάδες.

Τα πιθανά οφέλη για έναν ιδιοκτήτη μίνι μάρκετ

Σύμφωνα με τη Wolt «Τα οφέλη ενός μίνι μάρκετ από τη συνεργασία του με τη Wolt είναι τα εξής: κερδίζει εκτενή και δωρεάν προβολή σε χιλιάδες χρήστες που επισκέπτονται την εφαρμογή της Wolt, πωλήσεις που εναλλακτικά δεν θα είχε, τη δυνατότητα να λειτουργεί με διευρυμένο ωράριο (7:30 με 00:30, 7 μέρες την εβδομάδα), ενώ δεν επωμίζεται κανένα επενδυτικό κόστος και ρίσκο, δεν αναλαμβάνει διαχείριση προσωπικού ή διαχείριση παραπόνων από την πλευρά των πελατών και, τέλος, αγοράζει ασφάλιση των προϊόντων, καθώς η πολιτική μας εξασφαλίζει αποζημίωση 100% σε περίπτωση λάθους».

Στάθης Κόλλιας
«Με τη Wolt αυξήθηκαν εύκολα οι πωλήσεις μου κατά 10%.»

Ένας από τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής που δοκίμασαν τη συνεργασία με τη Wolt, ο κ. Στάθης Κόλλιας, εμφανίστηκε ιδιαίτερα ικανοποιημένος στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική». «Διαθέτω τρία καταστήματα “The Grocery Store” στην Πετρούπολη, τον Χολαργό και το Θησείο. Ήμουν διστακτικός γενικά με την ιδέα του delivery, γιατί θεωρώ ότι είναι ένα μαγαζί μέσα στο μαγαζί, αλλά επικοινώνησαν μαζί μου από τη Wolt και με έπεισαν ουσιαστικά να το δοκιμάσω» τόνισε ο κ. Κόλλιας στο περιοδικό μας και συνέχισε: «Τα πρώτα δείγματα είναι πολύ θετικά. Έχουμε ξεκινήσει τη συνεργασία εδώ και μερικούς μήνες και μέχρι στιγμής είμαι απόλυτα ικανοποιημένος. Μου έκανε θετική εντύπωση η ευγένεια και των ανθρώπων που με προσέγγισαν, αλλά κυρίως των παιδιών που δουλεύουν στο delivery, αφού για μένα είναι σαν “πρόσωπο” και των δικών μου καταστημάτων. Η συνεργασία είναι πολύ εύκολη, αφού μου έχουν δώσει απλώς ένα tablet για να υποδέχομαι τις παραγγελίες και να σημειώνω τον χρόνο μέχρι την παράδοση. Μπορώ να το έχω ανοιχτό μάλιστα και να μπαίνω στην πλατφόρμα όποτε θέλω, ενώ το ίδιο ισχύει και για όλη τη συνεργασία μας, αφού μπορώ να τη διακόψω ανά πάσα στιγμή», τόνισε.
Όσον αφορά τις πωλήσεις των καταστημάτων του, ο κ. Κόλλιας υποστήριξε ότι «Έχουν αυξηθεί κατά περίπου 10% με τη Wolt, και το περίεργο είναι ότι επειδή έχω και καφέ, οι παραγγελίες αφορούν περισσότερο λαχανικά, γάλατα και γαλακτοκομικά, ζυμαρικά κ.ά. είδη παντοπωλείου». Η δε Wolt παίρνει ένα ποσοστό μόνο από τις πωλήσεις των παραγγελιών που γίνονται μέσω της πλατφόρμας της, όπως μας εξήγησε ο ιδιοκτήτης των «The Grocery Store»

Το 21% των Ελλήνων θα έκανε τα ψώνια του μέσω Delivery App

Μία νέα έρευνα του ΙΕΛΚΑ δε, που πραγματοποιήθηκε στο τέλος του 2020, έδειξε ότι οι καταναλωτές έχουν υψηλά στις προτιμήσεις τους τις αγορές μέσω των γνωστών πλατφόρμων delivery, όπως του e-food και της Wolt. Οι δύο εταιρείες ξεκίνησαν τη δραστηριοποίησή τους μέσα από την παράδοση έτοιμου φαγητού, αλλά πλέον έχουν αρχίσει να αναπτύσσονται με γοργό ρυθμό και στον τομέα του σούπερ και μίνι μάρκετ. Σε αυτή την προσπάθειά τους φαίνεται ότι έχουν με το μέρος τους και τους καταναλωτές, αφού στην ερώτηση «Αν σήμερα αγόραζα προϊόντα σούπερ μάρκετ, από πού θα έκανα την παραγγελία μου;» ένα μεγάλο ποσοστό της τάξης του 21% απαντά «Από πλατφόρμα με πολλά καταστήματα, όπως το e-food κι η Wolt.»