Πλήγμα για τον καφέ ο ειδικός φόρος κατανάλωσης

Η καθημερινότητα του Έλληνα καταναλωτή είναι απόλυτα συνυφασμένη με τον καφέ, καθώς τα εν λόγω προϊόντα τοποθετούνται σταθερά στο καλάθι της νοικοκυράς κατά την επίσκεψη στο σούπερ ή το μίνι μάρκετ της γειτονιάς. Πολλοί είναι μάλιστα και οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής, που εκτός από τα συσκευασμένα προϊόντα που διαθέτουν στα ράφια, φτιάχνουν καφέ στα καταστήματα, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τη σταθερή τους πελατεία και να αυξήσουν το τζίρο της επιχείρησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το αγοραστικό κοινό στη χώρα μας είναι ιδιαίτερα σχολαστικό ως προς την επιλογή των συγκεκριμένων κωδικών. Οι νεότερες μάλιστα γενιές διαθέτουν και γνώσεις σχετικά με τον καφέ, με αποτέλεσμα να προτιμούν επώνυμα προϊόντα που διακρίνονται για την υψηλή ποιότητα, ιδιαίτερα στην κατηγορία του espresso. Σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, οι επικρατούσες τάσεις τα τελευταία χρόνια είναι η αυξημένη ζήτηση για premium κωδικούς και για κάψουλες και pods. Για τον επαγγελματία της μικρής λιανικής υπάρχουν αναρίθμητες επιλογές σε προϊόντα καφέ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς όμως, τα μεγάλα brands είναι αυτά που ξεχωρίζουν στην κατηγορία.

Ο Nescafe της Nestle και ο Παπαγάλος Λουμίδη κατέχουν ισχυρή θέση στις προτιμήσεις, ενώ έδαφος κερδίζουν τα τελευταία χρόνια τα RTD ροφήματα με βάση τον καφέ. Πρόκειται για μια κατηγορία προϊόντων που ταιριάζει στη φύση της μικρής λιανικής και μπορεί να φέρει κέρδος για τον επαγγελματία, καθώς ταυτίζεται με τις σύγχρονες καταναλωτικές συνήθειες και την on the go λογική.