Κορυφώνεται ο ανταγωνισμός των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ εν μέσω κορονοϊού με τις εξαγορές να συνεχίζονται και τα ηλεκτρονικά καταστήματα να βρίσκονται σε ετοιμότητα προκειμένου να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις ενός καθολικού lockdown.

Με το λουκέτο που μπήκε προ ημερών στην εστίαση και τα περιοριστικά μέτρα που γίνονται όλο και πιο αυστηρά μετά τα ιδιαιτέρως υψηλά νούμερα κρουσμάτων του τελευταίου χρονικού διαστήματος, τα σούπερ μάρκετ βλέπουν ήδη τα νούμερά τους να ανεβαίνουν. Μπορεί στην Ελλάδα οι καταναλωτές να μην προχωρούν σε αγορές πανικού, όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ωστόσο αγοράζουν περισσότερα προϊόντα φοβούμενοι την εξέλιξη της πανδημίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι το μήνα Οκτώβριο  τα ποσοστά στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων παρουσίασαν άνοδο 7,2% την τρίτη εβδομάδα του Οκτωβρίου, αγγίζοντας τα 117,12 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη του 2019, που ήταν 109,24 εκατ. ευρώ. Η ανάπτυξη της αγοράς τη συγκεκριμένη εβδομάδα, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην Αττική, που ελέγχει μερίδιο σχεδόν 54% και η οποία «έτρεξε» με ρυθμό 7%. Αξίζει να σημειωθεί, ότι στο σύνολο της αγοράς είχε προηγηθεί αύξηση πωλήσεων 5,5% την δεύτερη εβδομάδα του Οκτωβρίου, όπου ο τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο άγγιξε τα 118,26 εκατ. ευρώ, έναντι 112,11 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο έναν χρόνο πριν. Οι τζίροι των σούπερ μάρκετ αναμένεται να εκτοξευτούν για ακόμα μια φορά από το Σάββατο και μετά, με τις αλυσίδες να επιστρατεύουν το delivery για να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση. Η κατάσταση πιθανότατα να είναι ομαλότερη, καθώς τα σούπερ μάρκετ έχουν προετοιμαστεί καταλλήλως αυτή τη φορά, μετά την απίστευτη πίεση που δέχτηκαν κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown. Σκλαβενίτης, Μασούτης, Κρητικός έχουν ήδη ξεκινήσει τη συνεργασία τους με γνωστές πλατφόρμες και η ΑΒ Βασιλόπουλος και τα My market έχουν επεκτείνει τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα. Ακόμα και μικρότερα συνοικιακά σούπερ μάρκετ διαθέτουν πια υπηρεσία παράδοσης κατ’ οίκον.