Μικρή αύξηση της τάξης του 0,23% σημείωσαν οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Απρίλιο του 2025, σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2024, σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Ωστόσο, στο κυλιόμενο 12μηνο από τον Μάιο 2024 έως και τον Απρίλιο 2025 καταγράφεται συνολική μείωση -0,34%. Συγκριτικά με τον Μάρτιο του 2025, οι τιμές του Απριλίου παρουσιάζουν επίσης μείωση -0,79%.
Οι σημαντικότερες μειώσεις τιμών στο 12μηνο εμφανίζονται στις κατηγορίες:
-
Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού (-9,43%)
-
Τροφές και είδη για κατοικίδια (-5,98%)
-
Τρόφιμα παντοπωλείου (-4,9%)
-
Ζύμες νωπές και κατεψυγμένες (-4,05%)
-
Χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής (-3,3%)
Οι μειώσεις αυτές αποδίδονται στην εξομάλυνση της αγοράς μετά την πανδημία, καθώς και στη μείωση των τιμών παραγωγού σε ορισμένες κατηγορίες, όπως π.χ. το ελαιόλαδο.
Αντίθετα, οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών καταγράφονται στις εξής κατηγορίες:
-
Μπισκότα, σοκολάτες και ζαχαρώδη (+14,45%)
-
Φρέσκα κρέατα (+10,08%)
-
Φρέσκα ψάρια και θαλασσινά (+2,79%)
-
Φρέσκα φρούτα και λαχανικά (+1,80%)
-
Νερά, αναψυκτικά και χυμοί (+1,55%)
Οι αυξήσεις στα γλυκίσματα και τα ροφήματα συνδέονται με την έντονη άνοδο των διεθνών τιμών σε κακάο και καφέ. Στα φρέσκα κρέατα, η αύξηση αποδίδεται στη μείωση του ζωικού κεφαλαίου λόγω ασθενειών το 2024, καθώς και στην άνοδο των διεθνών τιμών, κυρίως σε εισαγόμενα είδη όπως το μοσχάρι. Για τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, καθοριστικός παράγοντας ήταν οι χαμηλότερες θερμοκρασίες του 2025 σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Από τις 23 εξεταζόμενες κατηγορίες, 11 εμφάνισαν μείωση και 12 αύξηση τιμών.