Online ψώνια από το μπακάλικο μετά τον κορονοιο

Online ψώνια από το μπακάλικο μετά τον κορονοϊο. 

Αρκετές αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά σε σχέση με τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα στη μετά κορονοϊού εποχή και διαδικτυακές αγορές ειδών μπακαλικής καταδεικνύει πρόσφατη έρευνα της Nielsen.

Πιο αναλυτικά, στην Ελλάδα οι διαδικτυακές αγορές τροφίμων, προϊόντων καθαρισμού και ειδών προσωπικής περιποίησης, διατήρησαν τη δυναμική τους μετά το lockdown, κερδίζοντας έδαφος ως το πιο συχνό κανάλι αγοράς, αγγίζοντας το 7%.

Παράλληλα, το lockdown επιτάχυνε την είσοδο του Έλληνα αγοραστή στο διαδικτυακό κανάλι για αγορές ειδών μπακαλικής. Η έρευνα της Nielsen που είχε πραγματοποιηθεί κατά το διάστημα του lockdown είχε αναδείξει ότι το 22% των Ελλήνων αγοραστών ήταν νεοεισερχόμενοι στο online ecosystem που σχετίζεται με αγορές των 4 βασικών κατηγοριών παντοπωλείου. Η πρώτη τους αυτή εμπειρία με διαδικτυακό κατάστημα σουπερμάρκετ την περίοδο του lockdown ήταν αρνητικά επιβαρυμένη λόγω των μεγάλων διαστημάτων παραδόσεων. Επιλέγοντας αρκετοί από τους νέο εισερχόμενους στο κανάλι να  συνεχίζουν να αγοράζουν online, είχαν βελτιωμένη εμπειρία  στην υπηρεσία παράδοσης αναβαθμίζοντας σταδιακά και την συνολική αγοραστική εμπειρία. Πλέον η αγοραστική εμπειρία από τα e-shops του οργανωμένου λιανεμπορίου έχει φτάσει σε ικανοποιητικά επίπεδα και μάλιστα αξιολογείται ελαφρώς υψηλότερα από αυτή στα φυσικά καταστήματα καθώς επίσης δηλώνουν μέσο χρόνο παράδοσης 2 ημέρες.

Σύμφωνα με την Nielsen, η νέα κανονικότητα αύξησε την κινητικότητα στο περιβάλλον του λιανεμπορίου με έναν στους τέσσερις αγοραστές (26%) να κάνει τις αγορές του σε νέο κατάστημα την τελευταία εβδομάδα. Ποσοστό σημαντικά μεγαλύτερο ακόμα και από περιόδους όπου στο οργανωμένο λιανεμπόριο σημειώνονταν εξαγορές αλυσίδων.

Η κινητικότητα αυτή σε συνδυασμό με την αναδιαμόρφωση των παραγόντων που διαφοροποιούν τους λιανεμπόρους λόγω της εμφάνισης της πανδημίας, δηλαδή προσθήκη τήρησης κανόνων υγιεινής και μέτρων  ασφάλειας, εκτιμάται ότι θα έχει άμεσο αντίκτυπο στη σχέση των αγοραστών με την κάθε αλυσίδα. Το ότι το 38% των αγοραστών αναζητούν πιο ενεργά προσφορές, σηματοδοτεί μια αυξανόμενη ανησυχία για τις τιμές, υπογραμμίζοντας την ζωτικής σημασίας αναθεώρηση στρατηγικών προώθησης. Σημαντικός επίσης είναι και ο αντίκτυπος της εμφάνισης της πανδημίας στο αγοραστικό ταξίδι. Μεγάλη αύξηση των ταξιδιών για «τακτικές αγορές (εβδομαδιαίες  ή μηνιαίες)»  (+153%) – τα μισά (54%) από τα αγοραστικά ταξίδια σχετίζονται με μαζικές αγορές, σε βάρος των καθημερινών και έκτακτων αγορών.