Τα τελευταία χρόνια το καταναλωτικό κοινό αναζητά προϊόντα που ταυτίζονται με την υγιεινή διατροφή, με αποτέλεσμα οι κωδικοί ολικής άλεσης να αποτελούν δυνατό χαρτί και για τα μίνι μάρκετ.

Τα ζυμαρικά, τα δημητριακά, το ψωμί του τοστ και τα σνακς ολικής άλεσης προτιμώνται στις μέρες μας από μία μεγάλη μερίδα πελατών, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που απορρίπτουν πλήρως το λευκό αλεύρι και τα παράγωγά του. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι τα προϊόντα που δημιουργούνται από αλεύρι ή σιμιγδάλι ολικής άλεσης περιέχουν ολόκληρο τον σπόρο του δημητριακού, σε αντίθεση με το άσπρο επεξεργασμένο αλεύρι που προέρχεται μόνο από το εσωτερικό μέρος του σπόρου. Παράλληλα, όπως τονίζουν διατροφολόγοι, στον φλοιό και το φύτρο του δημητριακού που αξιοποιούνται κατά την ολική άλεση υπάρχουν πολύτιμες βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες. Στο πλαίσιο αυτό οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά λανσάρουν διαρκώς νέους κωδικούς που θα μπορούσαν να «τονώσουν» τους τζίρους της μικρής λιανικής. Για παράδειγμα, πρόσφατα κυκλοφόρησαν νέα πατατάκια Lay’s ολικής άλεσης με 4 δημητριακά σε 2 διαφορετικούς γευστικούς συνδυασμούς: θαλασσινό αλάτι και sour cream με μαύρο πιπέρι. Στα ζυμαρικά, υπάρχει μια μεγάλη γκάμα από όλες τις εταιρείες σε ολικής αλέσεως, αλλά κι υψηλής θρεπτικής αξίας, προϊόντα. Δυναμικά σε αυτό το κομμάτι έχουν μπει τελευταία η βιομηχανία ζυμαρικών ΗΛΙΟΣ κι η EURIMAC, που παράγει τα μακαρόνια ΜΑΚΒΕΛ. Το ψωμί για τοστ Κρίς Κρίς Τόστιμo κυκλοφόρησε πρόσφατα με νέα συνταγή για από την Elbisco, η οποία επανασυστήνει στο αγοραστικό κοινό τον κωδικό Κρίς Κρίς Τόστιμo Ολικής Άλεσης.