Το κανάλι της μικρής λιανικής τα τελευταία χρόνια έχει έρθει αντιμέτωπο με έναν τεράστιο ανταγωνισμό. Από τη μια πλευρά οι μεγάλες αλυσίδες έχουν εισχωρήσει στις γειτονιές με μικρά καταστήματα ευκολίας που λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο και από την άλλη πλευρά εν μέσω πανδημίας ένα μεγάλο ποσοστό καταναλωτών στράφηκε στις διαδικτυακές αγορές ακόμα και σε βασικά είδη, όπως τα τρόφιμα και τα απορρυπαντικά.

Η κατάσταση αυτή έχει διαμορφώσει ένα σκηνικό γεμάτο προκλήσεις για τον επαγγελματία της μικρής λιανικής, με αποτέλεσμα να είναι απαραίτητες κάποιες κινήσεις, που μπορούν να μεγιστοποιήσει το κέρδος του.

Για παράδειγμα πολλά καταστήματα έχουν αυξήσει τις πωλήσεις τους με προϊόντα που τοποθετούνται στον εξωτερικό χώρο και τα οποία μπορούν να προσελκύσουν πελάτες από το δρόμο. Τα μεγάλα ψυγεία παγωτών, τα ενεργειακά ποτά και άλλα αντίστοιχα προϊόντα μπορούν να στρέψουν το βλέμμα από… την πλατεία στο κατάστημα και να φέρουν έξτρα καταναλωτές.

Ειδική κατηγορία δε, με μεγάλο περιθώριο κέρδους, αποτελούν οι δωροσακούλες και τα παιχνίδια. Τα συγκεκριμένα προϊόντα ευνοούνται ιδιαίτερα από την τοποθεσία του καταστήματος και είναι ιδανικά για επιχειρήσεις που βρίσκονται κοντά σε πλατείες, σχολεία ή παιδικές χαρές, καθώς μπορούν να αποτελέσουν και «όπλο», για να μπει ο καταναλωτής στο κατάστημα. Εκτός, όμως, από τη γεωγραφική θέση, μεγάλο ρόλο στην προσέλκυση του παιδικού καταναλωτικού κοινού παίζει κι η τοποθέτησή τους σε περίοπτο σημείο, ώστε να είναι ιδιαίτερα εμφανή, προσελκύοντας τα παιδικά βλέμματα. Πρόκειται μάλιστα για προϊόντα με μεγάλη ζήτηση και αντίστοιχο περιθώριο κέρδους για τα μίνι μάρκετ, πολλά εκ των οποίων «ξεπουλάνε» ειδικά αυτή την περίοδο των εορτών.