Έρχεται το σούπερ μάρκετ των Ελλήνων παραγωγών

Ο υψηλός πληθωρισμός έχει οδηγήσει σε… αδιέξοδο πολλά ελληνικά νοικοκυριά, με τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής να βλέπουν καθημερινά τους πελάτες τους να προχωρούν σε συγκρατημένες αγορές. Παρόμοια είναι η κατάσταση όμως και στη Γαλλία. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πρόεδρος της γαλλικής αλυσίδας Carrefour  Αλεξάντρ Μπομπάρ προέτρεψε την κυβέρνηση να αναβάλει την εφαρμογή ενός νόμου με τον οποίο τίθεται πλαφόν στις προωθητικές ενέργειες που επιτρέπεται να κάνουν τα καταστήματα λιανικής, προειδοποιώντας ότι οι καταναλωτές έχουν ήδη περικόψει δραστικά τα χρήματα που δαπανούν για είδη πρώτης ανάγκης, λόγω των υψηλών τιμών.

«Παρατηρούμε ένα τσουνάμι αποφυγής των καταναλωτικών δαπανών στη Γαλλία. Όταν τα βασικά είδη δεν είναι πλέον προσβάσιμα, όταν ο κόσμος μένει χωρίς βασικά αγαθά, πρέπει να δράσουμε», είπε ο Μπομπάρ σε ραδιοφωνικό σταθμό.

Ο νόμος Ντεκροζάιγ, που θα τεθεί σε εφαρμογή τον επόμενο Μάρτιο, θέτει ως ανώτατο όριο το 34% στις εκπτώσεις που μπορούν να προσφέρουν τα καταστήματα λιανικής στα προϊόντα ομορφιάς, προσωπικής υγιεινής και φροντίδας. Σήμερα, η Carrefour έχει το δικαίωμα να πουλάει σκόνη πλυντηρίου ρούχων με έκπτωση 60%, εξήγησε ο Μπομπάρ.

Ο νόμος είχε ως αρχικό στόχο να παράσχει μια πιο ισορροπημένη σχέση μεταξύ των παραγωγών και των πωλητών όταν διαπραγματεύονται τις τιμές. Οι έμποροι όμως λένε ότι το πλαφόν του 34% στις προωθητικές ενέργειες τους περιορίζει τις δυνατότητες διαπραγμάτευσης της τιμής με τους μεγάλους προμηθευτές τους.