Οι παροχές
Η παροχή υπηρεσιών είναι το πρώτο μέλημα της επιχείρησης, καθώς οι ιδιοκτήτες πιστεύουν ότι κατά αυτόν τον τρόπο ο κόσμος έχει ακόμη έναν λόγο να μπει μέσα στο μαγαζί. Εξάλλου γι’ αυτό το λόγο έχουν υπηρεσίες όπως η εξόφληση λογαριασμών, η Western Union, υπηρεσίες κούριερ της ACS για επιστολές, αλλά και ξένο τύπο. Ειδικά το τελευταίο είναι για λίγους ξένους πελάτες, που τυχαίνει να ζουν στην περιοχή, όπως μας είπε η Σοφία, αλλά θέλουν να τους εξυπηρετούν.

Τα προϊόντα
Μέσα στο κατάστημα είναι όλα τακτοποιημένα με τέτοιον τρόπο που μπορεί ο πελάτης εύκολα να αναζητήσει ό,τι θέλει. Υπάρχει μια τηλεόραση που παίζει συνέχεια και την έβαλαν με τη λογική, ότι μπορεί να θέλει κάποιος να διαφημιστεί. Μια έξυπνη ιδέα για επιπλέον κέρδος, που αξίζει να την αντιγράψετε!

Στο κατάστημα υπάρχουν πάρα πολλά προϊόντα. Συγκεκριμένα, 7,500 κωδικοί. Σε αυτό το σημείο η Σοφία μας εξήγησε ότι: «Από την αρχή βάλαμε μηχάνημα για barcode, για να μην μπερδεύεται κανείς με τις τιμές και για να μην γίνεται κανένα λάθος, γενικότερα. Και κάμερες έχουμε στο μαγαζί για την ασφάλειά μας, αλλά και για να δείξουμε εάν χρειαστεί σε κάποιον πελάτη ότι δεν έχει γίνει κανένα λάθος με τα ρέστα».

Επίσης, αξιοσημείωτο είναι ότι υπάρχουν όλες οι μάρκες τσιγάρων. «Δεν υπάρχει περίπτωση να σταματήσει κάποιος και να μην βρει τη μάρκα του. Ακόμη και μία φορά τον μήνα κάποιος να ψωνίζει από εμάς, φροντίζω να έχω τα τσιγάρα του».

«Πολλοί πελάτες μας επιμένουν να μην τους κόβουμε απόδειξη. Εμείς κόβουμε πάντα, για όλα τα ποσά, μικρά και μεγάλα και έτσι έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο».

Επιπλέον, υπάρχουν και πιο ιδιαίτερα προϊόντα, όπως το γάλα Τρίκκη. Πάνω σε αυτό η Σοφία δήλωσε: «Δεν μπορείς να μην έχεις τις κλασικές μάρκες, αλλά θέλουμε να έχουμε και το διαφορετικό. Δοκιμάζουμε πολλά νέα προϊόντα. Εάν ‘‘φύγει’’ ένα προϊόν μέσα σε μια εβδομάδα θεωρούμε ότι κινείται ο κωδικός και συνεχίζουμε να το φέρνουμε. Εάν μείνει, καταλαβαίνουμε ότι δεν τραβάει και δεν το ξαναφέρνουμε στο μαγαζί.

Στο μαγαζί μπαίνει πολύ κόσμος καθημερινά, οπότε η εβδομάδα είναι αντικειμενικό χρονικό περιθώριο. Επίσης, συνεργαζόμαστε με πολλούς προμηθευτές γιατί θέλουμε να έχουμε ποικιλία, αλλά θεωρούμε ότι έτσι γίνονται και καλύτερες διαπραγματεύσεις».

Το σημείο και ο ρόλος του
Άνοιξαν το 2013 μέσα στην κρίση, ωστόσο το σημείο είναι πολύ καλό και αυτός ήταν και ο λόγος που το τόλμησαν. Το μαγαζί βρίσκεται σε στάση λεωφορείου, διάβαση πεζών, δίπλα υπάρχει φούρνος, απέναντι τράπεζα, παραδίπλα καταστήματα κινητής τηλεφωνίας και φυσικά η Λεωφόρος Λαυρίου από μόνη της έχει κίνηση.

Τα προβλήματα

Για τα προβλήματα της μικρής λιανική η Σοφία μας είπε: «Ένα βασικό θέμα μας είναι ότι οι μεγάλες εταιρείες δεν βοηθούν τη μικρή λιανική. Στην τελική είμαστε οι πιο εντάξει στις πληρωμές απέναντι τους. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην πληρώσουμε άμεσα τα προϊόντα που παίρνουμε. Και όμως δεν έχουμε την ανάλογη στήριξη. Ακόμη ένα πρόβλημα τώρα στον χώρο μας είναι τα μηχανήματα POS, με τα οποία εάν το υπολογίσεις, δίνουμε περίπου 700 ευρώ τον χρόνο σε προμήθεια. Και όσο πάει ανεβαίνει. Προσωπικό πρόβλημα είναι ότι δεν διαθέτουμε αποθήκη, ώστε όταν βρούμε μια καλή ευκαιρία να πούμε ότι θα στοκάρουμε προϊόντα».

Προσοχή στους απατεώνες

Η Σοφία μας περιέγραψε δύο γεγονότα, στα οποία καλό είναι να δώσετε βάση, γιατί μπορεί να συμβούν και σε εσάς. «Υπάρχει ένας Βούλγαρος που έρχεται μ’ ένα χαρτονόμισμα των 20 ευρώ και σου ζητάει να του το χαλάσεις σε χαρτονομίσματα των πέντε ευρώ. Προτιμάει να έχει κόσμο το μαγαζί για να έχεις εσύ το μυαλό σου και σε άλλα πράγματα. Στη συνέχεια, σου πιάνει την κουβέντα για να σε ζαλίσει, μετά σου ζητάει και μερικά προϊόντα και τελικά σου λέει ‘‘δώσε μου δύο 5ευρα’’. Δεν σου έχει δώσει, όμως, ποτέ τα 20 ευρώ».

«Ένας μεγάλος σε ηλικία κύριος, που κρατάει πάντα μια μεγάλη μαύρη τσάντα, έρχεται μ’ ένα ακριβό περιοδικό, που προφανώς έχει κλέψει από κάπου αλλού. Σου λέει ότι το αγόρασε η γυναίκα του, αλλά δεν έχουν λεφτά και μπερδεύτηκε και θέλει να το γυρίσει πίσω. Την πρώτη φορά, όταν είχαμε πρωτοανοίξει, την πατήσαμε, του δώσαμε το αντίτιμο και κρατήσαμε το περιοδικό. Την επόμενη φορά που ήρθε του είπα, ότι ξέρω πολύ καλά τι κάνει και να μην ξαναπατήσει το πόδι σου στο μαγαζί. Περνάει κάθε 8μηνο περίπου. Να προσέχουν λοιπόν οι συνάδελφοι».