Αυξημένη είναι η ζήτηση και στα καταστήματα μικρής λιανικής για χαρτί υγείας, αντισηπτικά χεριών και είδη αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής εν μέσω του δεύτερου lockdown, τάση που δεν παρατηρείται μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης που βρίσκονται σε παρόμοια θέση.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η Στατιστική Υπηρεσία της Γερμανίας ανακοίνωσε ότι η αύξηση των κρουσμάτων του νέου κορονοϊού και η νέα μερική καραντίνα που επιβλήθηκε από τις αρχές Νοεμβρίου αύξησαν τη ζήτηση των καταναλωτών για ορισμένα προϊόντα υγιεινής και τροφίμων κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου. Οι πωλήσεις χαρτιών υγείας ήταν 139% πάνω από τον μέσο όρο τους μήνες που προηγήθηκαν της υγειονομικής κρίσης που προκλήθηκε από τον νέο κορονοϊό, δηλαδή από τον Αύγουστο του 2019 ως τον Ιανουάριο του 2020, σύμφωνα με την Στατιστική Υπηρεσία. Παράλληλα οι αγορές απολυμαντικών αυξάνονταν συνεχώς τις τελευταίες εβδομάδες και ανήλθαν σε 104% πάνω από τα επίπεδα προ κρίσης κατά την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου. Ωστόσο παρέμειναν χαμηλότερες από τα επίπεδα που είχαν αγγίξει κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown την άνοιξη, όταν οι πωλήσεις σχεδόν οκταπλασιάστηκαν ορισμένες φορές. Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι καταναλωτές έσπευσαν επίσης να αποθηκεύσουν υλικά ψησίματος, με τις πωλήσεις αλευριού να αυξάνονται κατά 101% από τα επίπεδα προ κρίσης και τις πωλήσεις μαγιάς και ζάχαρης να αυξάνονται κατά 74% και 63% αντίστοιχα. Ωστόσο και οι πωλήσεις αυτών των προϊόντων ήταν χαμηλότερες από αυτές της άνοιξης κατά την πρώτη καραντίνα, γεγονός το οποίο δείχνει ότι οι εκκλήσεις των πολιτικών να αποφευχθεί ο συνωστισμός στα καταστήματα εισακούσθηκαν τουλάχιστον εν μέρει, επισημαίνει η Στατιστική Υπηρεσία στην ανακοίνωσή της.