Το Hyperlocal Marketing στην υπηρεσία των μίνι μάρκετ

Η παλαιότερη μορφή marketing έχει πλέον νέα δυναμική μέσω του Ίντερνετ και θεωρείται ιδανική για τη διαφήμιση των καταστημάτων που απευθύνονται σε καταναλωτές συγκεκριμένων περιοχών, όπως τα μίνι μάρκετ και τα παντοπωλεία της γειτονιάς. Η διαφήμιση ενός καταστήματος είναι ένας τρόπος να αυξήσει το πελατολόγιό του, να προσελκύσει καταναλωτές, αλλά και να εδραιώσει την παρουσία του στην αγορά.

Του Άκη Λιάντζουρα, Διευθυντή Πωλήσεων Διαφήμισης της Compupress

Πολλές επιχειρήσεις διαφημίζονται με βάση την πόλη ή και την περιοχή στην οποία βρίσκονται, αλλά για ορισμένους διαφημιζόμενους αυτό δεν είναι αρκετό. Συνήθως, καταστήματα όπως τα μίνι μάρκετ καλύπτουν μια μικρή περιοχή λίγων τετραγώνων ή μόνο μία γειτονιά. Υποχρεωτικά λοιπόν πρέπει να εστιάσουν σε υποψήφιους πελάτες των οποίων το σπίτι ή η εργασία είναι πολύ κοντά στη γειτονιά τους.

Τι είναι το Hyperlocal Marketing

Το Hyperlocal Marketing είναι η διαδικασία στόχευσης υποψήφιων πελατών σε μια πολύ συγκεκριμένη, γεωγραφικά περιορισμένη περιοχή, μερικές φορές λίγων τετραγώνων, με στόχο την ενημέρωση των καταναλωτών που ζουν ή εργάζονται σε απόσταση μέχρι και 10 λεπτών, με τα πόδια, από το σημείο πώλησης.

Το Hyperlocal Marketing στην υπηρεσία των μίνι μάρκετΤα τελευταία χρόνια η ευρεία χρήση του Ίντερνετ μέσω κινητών τηλεφώνων έφερε στην επιφάνεια την ανάγκη των καταναλωτών να αναζητούν καταστήματα κοντά τους για πολλές από τις αγορές τους. Καθαριστήρια, ζαχαροπλαστεία, κάβες, φαρμακεία και φυσικά μίνι μάρκετ αποτελούν την πλειονότητα των καταστημάτων μιας γειτονιάς και το Hyperlocal Marketing είναι μια καταπληκτική, χαμηλού κόστους ευκαιρία για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Οι καταναλωτές προκειμένου να γλιτώσουν χρόνο, ουρές στα ταμεία, καύσιμα, αλλά και για να βρουν ποιοτικότερα προϊόντα ή να υποστηρίξουν τις επιχειρήσεις της γειτονιάς τους και την ανθρώπινη επαφή, πολύ συχνά, προτιμούν ένα μικρό μίνι μάρκετ από τις μεγάλες και γνωστές αλυσίδες. Ιδίως αν πραγματοποιούν μια απρογραμμάτιστη αγορά ή το συμπλήρωμα των εβδομαδιαίων αγορών τους.

Τα βασικά εργαλεία, πέρα από τα κλασικά, όπως η διανομή φυλλαδίων και η ανάρτηση επιγραφών και σταντ πεζοδρομίου, είναι οι αναζητήσεις Google και τα sponsored posts του Facebook.

Τα οφέλη από τις Hyperlocal διαφημίσεις στο Facebook

Η τεχνολογία GPS και η αναγνώριση τοποθεσίας στις IP συνδέσεις των υπολογιστών και κινητών τηλεφώνων επιτρέπουν σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, να γνωρίζουν με ακρίβεια τη θέση του χρήστη κάθε φορά που συνδέεται σε αυτό. Επίσης γνωρίζουν μια σειρά από άλλα πράγματα όπως την ηλικία και τη γλώσσα που μιλάει, τη διεύθυνση εργασίας και κατοικίας, τις διατροφικές του συνήθειες (π.χ. αν είναι vegan ή λάτρης του BBQ), με ποιον φίλο βρίσκεται μια δεδομένη στιγμή, πότε είναι τα γενέθλιά του ή η επέτειός του, άλλα και σημαντικές πληροφορίες όπως η αλλαγή εργασίας ή η γέννηση ενός παιδιού.

Με κόστος λιγότερο από 1 ευρώ€ την ημέρα, ένα μίνι μάρκετ θα μπορούσε να ενημερώνει μόνο τις γυναίκες ηλικίας 35 ετών και άνω, που μιλάνε ελληνικά και διαμένουν σε απόσταση 1 χιλιομέτρου, για τυχόν προσφορές σε λαχανικά.

Αυτά τα χαρακτηριστικά αποτελούν μια καταπληκτική ευκαιρία για επιχειρήσεις όπως τα μίνι μάρκετ προκειμένου να ενημερώσουν το κοινό που ενδιαφέρεται για τα προϊόντα τους. Για παράδειγμα, με κόστος λιγότερο από 1 ευρώ την ημέρα, ένα μίνι μάρκετ θα μπορούσε να ενημερώνει μόνο τις γυναίκες ηλικίας 35 ετών και άνω, που μιλάνε ελληνικά και διαμένουν σε απόσταση 1 χιλιομέτρου, για τυχόν προσφορές σε λαχανικά. Ακόμα μπορεί να διαφημίζει σε καταναλωτές της γειτονιάς που έχουν γενέθλια ότι η κάβα του καταστήματος διαθέτει ειδική τιμή για αυτούς τη συγκεκριμένη μέρα. Ή ότι το ψυγείο του καταστήματος διαθέτει παγωμένες μπίρες την ημέρα ενός ντέρμπι. Τέτοιοι συνδυασμοί είναι πολλοί, και κάθε επιχείρηση μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτόν που θεωρεί αποδοτικότερο.

Οι επιχειρήσεις, επ’ ευκαιρία αυτών των διαφημίσεων, μπορούν να ξεκινήσουν και μια σειρά από 1to1 συζητήσεις με πελάτες που θέλουν πληροφορίες για τα προϊόντα, π.χ. αν σήμερα οι ντομάτες είναι φρέσκες, αν το κατάστημα έχει τη μάρκα των τσιγάρων που καπνίζουν ή αν διαθέτει delivery. Και όλα αυτά με κόστος που μπορεί να είναι μερικά ευρώ ημερησίως, όταν και όποτε η επιχείρηση το κρίνει σκόπιμο.

Δημιουργήστε τη δική σας διαφήμιση

Η πρακτική πλευρά του θέματος ίσως φαντάζει πολύπλοκη και με απαίτηση εξειδικευμένων γνώσεων. Δεν είναι. Για την ακρίβεια, μάλιστα, το Facebook έχει δημιουργήσει μια πλατφόρμα ιδιαίτερα απλουστευμένη ώστε ο οποιοσδήποτε χρήστης να μπορεί να τη χρησιμοποιήσει αρκετά εύκολα. Ουσιαστικά, αυτό που χρειάζεται να κάνετε αρχικά, είναι να δημιουργήσετε μία επαγγελματική σελίδα στο Facebook.

Το Hyperlocal Marketing στην υπηρεσία των μίνι μάρκετ

Στις επόμενες σελίδες θα δείτε έναν αναλυτικό οδηγό που θα σας βοηθήσει σε αυτή την προσπάθεια, ώστε να αρχίσετε και εσείς να προωθείτε την επιχείρησή σας και τα προϊόντα ή τις προσφορές σας μέσω του Διαδικτύου και συγκεκριμένα μέσω του Facebook, με ελάχιστο και ελεγχόμενο από εσάς κόστος. Προχωρήστε βήμα-βήμα και διαφημίστε την επιχείρησή σας στην περιοχή στην οποία δραστηριοποιήστε, «επικοινωνώντας» το όνομά της και ό,τι άλλο εσείς επιθυμείτε αποκλειστικά στο κοινό που σας αφορά.

Κλείνοντας αυτό το άρθρο, πρέπει να επισημάνουμε πως είναι σημαντικό σε κάθε ανάρτηση να διαφημίζεται ένα μόνο προϊόν ή μία κατηγορία προϊόντων και όχι όλα τα προϊόντα της επιχείρησης. Οι καταναλωτές βλέπουν τη διαφήμισή σας ανάμεσα σε πολλές άλλες αναρτήσεις φίλων τους και ο χρόνος που δαπανά το μυαλό τους για αυτή είναι ελάχιστος, με αποτέλεσμα να μην αφομοιώνουν πολλές πληροφορίες. Επίσης, τα γραφικά που θα χρησιμοποιήσετε πρέπει να είναι καθαρά και το κείμενο ευδιάκριτο και ευκολονόητο. Σκοπός είναι να πυροδοτήσετε μία ενέργεια του καταναλωτή, όπως μια επίσκεψη στο κατάστημά σας ή την αποστολή μιας ερώτησης, και όχι να πουλήσετε. Θα υπάρξει άπλετος χρόνος για αυτό, όταν επισκεφθεί την επιχείρησή σας.