• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Εταιρικά Νέα
    • Οικονομία
    • Έρευνα & Στατιστικά
    • Εκθέσεις-Εκδηλώσεις
    • Ρεπορτάζ Εκθέσεων
    • Διεθνή
  • ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
    • Συνεντεύξεις
    • Success Story
    • Μικροί Παραγωγοί
    • Παρουσιάσεις εταιρειών
    • Μίνι Μάρκετ & Περίπτερα
  • ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
    • Ρεπορτάζ
    • Αφιέρωμα
    • Έρευνα
  • ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
    • ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΗ
    • ΕΓΓΡΑΦΗ ΕΜΠΟΡΟΥ
  • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
Αναζήτηση
28.2 C
Αθήνα
Δευτέρα 16, Ιούνιος 2025
  • ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
  • ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Mini Market Magazine
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΌλαΕταιρικά ΝέαΟικονομίαΈρευνα & ΣτατιστικάΕκθέσεις-ΕκδηλώσειςΡεπορτάζ ΕκθέσεωνΔιεθνή
      : «Τσουχτερό» πρόστιμο στη Μινέρβα
      ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

      ΜΙΝΕΡΒΑ: Ισχυρά brands στο χαρτοφυλάκιό της με έγκριση της Επιτροπή Ανταγωνισμού

      ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

      Instant payments: Πως πληρώνουν οι Έλληνες με βάση την ηλικία

      "Συμμορφώθηκε" μετά τα πρόστιμα το 96% των επιχειρήσεων
      ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

      Πρόστιμα 163.000 ευρώ από τη ΔΙΜΕΑ για παραβάσεις στην αγορά

      ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

      Στρατηγική συνεργασία Wolt – Σκλαβενίτη

  • ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
    • ΌλαΣυνεντεύξειςSuccess StoryΜικροί ΠαραγωγοίΠαρουσιάσεις εταιρειώνΜίνι Μάρκετ & Περίπτερα
      ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

      Οργάνωση ψυγείων σούπερ μάρκετ: 5 Tips για λειτουργικότητα και φρεσκάδα!

      ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

      Μίνι μάρκετ σε κοντέινερ από τη VamosKiosk

      Παρουσιάσεις εταιρειών

      NAPCOM: Αξεσουάρ Κινητής Τηλεφωνίας για μίνι μάρκετ

      Healthier Choice
      Συνεντεύξεις

      Healthier Choice

  • ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
    • ΌλαΡεπορτάζΑφιέρωμαΈρευνα
      ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ

      Liquid Food: Νέο trend στα ψυγεία της μικρής λιανικής

      Πλήγμα για τον καφέ ο ειδικός φόρος κατανάλωσης
      ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ

      Καφές: Η “σταθερή αξία” της μικρής λιανικής

      ΙΕΛΚΑ: Επώνυμα προϊόντα επιλέγουν οι καταναλωτές στα σούπερ μάρκετ
      ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ

      Σύγκριση τιμών σε 8 ευρωπαϊκές χώρες – Τι δείχνει έρευνα του…

      Τα ελληνικά προϊόντα "κλέβουν" τις εντυπώσεις στα Βαλκάνια
      ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ

      Παραποιημένα τρόφιμα – Η αόρατη απειλή για την υγεία και τις…

  • ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
    • ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΗ
    • ΕΓΓΡΑΦΗ ΕΜΠΟΡΟΥ
  • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
Αρχική ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ Αφιέρωμα Ανοδική η εγχώρια αγορά ξηρών καρπών
ξηροί καρποί
  • ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
  • Αφιέρωμα

Ανοδική η εγχώρια αγορά ξηρών καρπών

24/02/2018
2395

Σημαντικός παράγοντας ζήτησης στον κλάδο των ξηρών καρπών είναι οι διατροφικές συνήθειες και οι σχετικές τάσεις που επικρατούν κατά καιρούς, όπως είναι η υγιεινή διατροφή. Στο ζενίθ τους είναι αυτή την περίοδο οι ξηροί καρποί. Εξάλλου, το κυριότερο χαρακτηριστικό της ζήτησης ξηρών καρπών είναι η εποχικότητα. Και αυτή η εποχή είναι η καταλληλότερη για την κατανάλωση τους. Γενικότερα, η εγχώρια κατανάλωση ξηρών καρπών ακολουθεί ελαφριά ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια και αυτό δείχνει ότι είναι ένας τομέας με μέλλον.

 

Της Αριάδνης Φωτοπούλου

Ο κλάδος των ξηρών καρπών αποτελείται από δύο ευρύτερους τομείς. Ο πρώτος αφορά την πρωτογενή παραγωγή, με την οποία ασχολούνται αγροτικές μονάδες και συνεταιρισμοί. Ο δεύτερος τομέας περιλαμβάνει τις επιχειρήσεις που ασχολούνται με τη μεταποίηση και την επεξεργασία των ξηρών καρπών.

Οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις προμηθεύονται τους ξηρούς καρπούς από την εγχώρια πρωτογενή παραγωγή ή και από το εξωτερικό, ανάλογα με το είδος του καρπού, τη χρονιά (σοδειά) και την τιμή του εκάστοτε προϊόντος, όπως αυτή διαμορφώνεται στη διεθνή αγορά ξηρών καρπών.

Η ζήτηση των ξηρών καρπών επηρεάζεται από πολλές παραμέτρους, βασικότερη εκ των οποίων είναι η εποχικότητα. Έχει παρατηρηθεί ότι η κατανάλωση αυξάνεται ιδιαίτερα κατά τη χειμερινή περίοδο (λόγω των εορτών), ενώ περιορίζεται κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Η ζήτηση

Θα πρέπει να επισημάνουμε, ότι η ζήτηση των ξηρών καρπών επηρεάζεται από πολλές παραμέτρους, βασικότερη εκ των οποίων είναι η εποχικότητα. Έχει παρατηρηθεί ότι η κατανάλωση αυξάνεται ιδιαίτερα κατά τη χειμερινή περίοδο (λόγω των εορτών), ενώ περιορίζεται κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Δεδομένου δε, ότι οι ξηροί καρποί δεν αποτελούν βασικό είδος διατροφής, η κατανάλωσή τους εμφανίζει σχετικά υψηλή ελαστικότητα ως προς την τιμή, σε συνδυασμό με το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών. Αξιοσημείωτο επίσης, είναι ότι η ζήτηση των ξηρών καρπών συνδέεται και με την κατανάλωση άλλων ειδών διατροφής.

Συγκεκριμένα, οι βιομηχανίες και βιοτεχνίες που ασχολούνται με την παραγωγή παγωτού, κρουασάν, σοκολάτας, δημητριακών κ.λπ., είναι από τους κυριότερους πελάτες του κλάδου. Σημαντικός, επίσης, παράγοντας ζήτησης είναι οι διατροφικές συνήθειες και οι σχετικές τάσεις που επικρατούν κατά καιρούς, όπως είναι η υγιεινή διατροφή. Σε αυτή την περίπτωση, η κατανάλωση ξηρών καρπών συνδυάζεται ως ένας παράγοντας θρεπτικών θερμίδων στο διαιτολόγιο.

ξηροι καρποί

 

Σύρετε για να διαβάσετε τη συνέχεια του άρθρου…

 

tab opinion

Αναστάσιος Ιωάννου

αναστασιος ιωαννου «Αγοράζει ο κόσμος»

Ο κ. Αναστάσιος Ιωάννου, υπάλληλος στο κατάστημα ψιλικών στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης, μίλησε στο περιοδικό μας για τους ξηρούς καρπούς, που μπορεί να βρει κανείς στο μαγαζί. «Είμαστε ευχαριστημένοι από το κέρδος που σε γενικές γραμμές αφήνουν οι ξηροί καρποί, γιατί ο κόσμος τους αγοράζει», σχολίασε αρχικά, για να εξηγήσει: «Εμείς διαθέτουμε τα πάντα: φιστίκια Αιγίνης, αμύγδαλα, φουντούκια, σπόρια κ.τ.λ., αλλά ο κόσμος δεν δείχνει προτίμηση σε κάποιο συγκεκριμένο. Όλα τα αγοράζει».

Η αύξηση στην αγορά ξηρών καρπών

Στην τελευταία έρευνα της ICAP, τα στοιχεία έδειξαν ότι υπάρχει ελαφρώς ανοδική πορεία στην αγορά των ξηρών καρπών, καθώς η κατανάλωση εμφανίζεται αυξημένη. Τη μερίδα του λέοντος κατείχε η αμυγδαλόψιχα, καταλαμβάνοντας το 20,1% της συνολικής κατανάλωσης ξηρών καρπών και ακολουθούν τα αράπικα φιστίκια με 15,3%.

Τα κελυφωτά φιστίκια (Αιγίνης) συμμετείχαν με 12,2% στην κατανάλωση, ενώ τα υπόλοιπα προϊόντα ξηρών καρπών (κάσιους, στραγάλια κ. ά.) συγκέντρωσαν συνολικά μερίδιο κατανάλωσης 35,7%.

Οι τζίροι στους ξηρούς καρπούς

Σύμφωνα µε τα στοιχεία και τις εκτιμήσεις της ΕΛΣΤΑΤ, οι ποσότητες που επεξεργάστηκαν οι επιχειρήσεις του χώρου και οι τζίροι που πραγματοποίησαν το 2014 ήταν σημαντικά αυξημένοι. Ο συνολικός όγκος βιομηχανικής παραγωγής, επεξεργασίας και τυποποίησης ξηρών καρπών, δηλαδή καρπών µε κέλυφος, αράπικων φιστικιών, καβουρδισμένων,  αλατισμένων ή παρασκευασμένων µε άλλο τρόπο το περασμένο έτος αυξήθηκε το 2014 στη χώρα µας σε ποσοστό 58,5%.

Αντίστοιχη η εικόνα και το 2013 όπου τα συνολικά τους έσοδα ανήλθαν τη χρονιά εκείνη σε 124,6 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 7 εκατ. ευρώ ή 6% σε σχέση µε ένα χρόνο πριν. Αυξημένους τζίρους παρουσίασαν 16 από τις εταιρείες του δείγματος, ήτοι το 53,3% του συνολικού αριθμού, δηλαδή πάνω από τις μισές.

Βεβαίως, πρέπει να σημειωθεί ότι αρκετές εξ αυτών ασχολούνται παράλληλα µε την παραγωγή ή εμπορία άλλων ειδών τροφίμων και αγροτικών προϊόντων, επομένως η αύξηση εσόδων τους δεν προέρχεται µόνο από ξηρούς καρπούς. Η εικόνα σήμερα προσεγγίζει τα νούμερα της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε το 2014.

Η ανάπτυξη των επιχειρήσεων

Όσο μεγαλύτερη ζήτηση υπάρχει, καθώς το ενδιαφέρον των καταναλωτών γίνεται ολοένα και εντονότερο, τόσα περαιτέρω περιθώρια ανάπτυξης έχει η αγορά των ξηρών καρπών. Αυτό ισχύει στο επίπεδο των επιχειρήσεων αλλά και της καλλιέργειας. Μάλιστα, λόγω των γνωστών περιορισμών στις εισαγωγές  εξαιτίας των capital controls, η ζήτηση από τις βιομηχανίες για ξηρούς καρπούς ελληνικής παραγωγής είναι ιδιαίτερα έντονη.

 

Σύρετε για να διαβάσετε τη συνέχεια του άρθρου…

 

ξηροί καρποί
ξηροί καρποί

 Σε επίπεδο καλλιέργειας τα στρέμματα αυξάνονται µε γοργούς ρυθμούς τα τελευταία χρόνια, ενώ σε τουλάχιστον ικανοποιητικά επίπεδα κυμαίνονται και οι τιμές. Πρόπερσι οι συνεταιρισμοί πουλούσαν έως και 8,70 ευρώ το κιλό (ανοιχτοί καρποί) µε τους παραγωγούς τους να λαμβάνουν έως και 7,82 ευρώ το κιλό.

Αντίστοιχα, στο αμύγδαλο, εξαιτίας και της σημαντικής ανόδου που καταγράφουν οι τιμές διεθνώς αλλά και της μείωσης της παραγωγής στην Ελλάδα λόγω του καιρού, τα άσπαστα της ποικιλίας Τέξας φτάνουν μέχρι και τα 4 ευρώ το κιλό στη Λάρισα, ενώ για την ποικιλία Φυρανιά οι τιμές είναι μεταξύ 3,50 και 4 ευρώ το κιλό.

Κορινθιακή σταφίδα

Σε πιο ψηλά επίπεδα από το περσινό εύρος των 90-95 λεπτών το κιλό αναμένεται να κινηθούν οι τιμές παραγωγού για την κορινθιακή σταφίδα, λόγω της μειωμένης φετινής σοδειάς αλλά και της αυξημένης διεθνούς ζήτησης.

Ενδεικτικό είναι ότι φέτος η προκαταβολή στους παραγωγούς από ΣΚΟΣ, Παναιγιάλειο και Ένωση Μεσσηνίας έφτασε το 1 ευρώ το κιλό (ακαθάριστη), όταν πέρσι ήταν 0,85 ευρώ το κιλό η ακαθάριστη και 0,90 ευρώ το κιλό η καθαρισμένη.

Ξηρά σύκα

Αυξημένες κατά µέσο όρο κατά 8% είναι και οι φετινές τιμές για τους παραγωγούς ξηρού σύκου στην Πελοπόννησο που έδωσε η ΣΥΚΙΚΗ, καθώς η ζήτηση για το προϊόν ειδικά από τη Βόρεια Αμερική και την Ε.Ε. βαίνει κάθε χρόνο αυξανόμενη και δεν μένει αδιάθετο το προϊόν.

Από την άλλη, σταθερές για 3η χρονιά στα 3 ευρώ το κιλό (α’ κατηγορία) οι τιμές για τα ξηρά σύκα Ευβοίας µε τους παραγωγούς εκεί να κάνουν λόγο για µια όψιμη χρονιά. Να σημειωθεί ότι η φετινή παραγωγή στη Μεσσηνία μέχρι τώρα -µε εξαίρεση κάποια θέματα λόγω καύσωνα- είναι σαφώς καλύτερη από την περσινή η οποία ήταν η χαμηλότερη της τελευταίας δεκαετίας.

Τέλος, μείωση παραγωγής από 40-45% λόγω παγετού της άνοιξης αναμένεται στην ποικιλία σύκων black mission στη Βόρεια Ελλάδα.

 

πίνακας ξηροι καρποί
ξηροί καρποί
συκα αποξηραμενα
σταφιδα
  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ
  • έρευνα
Facebook
Twitter
Google+
Pinterest
WhatsApp
    Προηγούμενο άρθροΒράβευση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στα Hellenic Responsible Business Awards 2018
    Επόμενο άρθροΝέα διοικητικά συμβούλια στις εταιρείες του κλάδου εστίασης της Vivartia

    ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

    Προβλήματα για το νούμερο 1 προϊόν του μίνι μάρκετ
    ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ

    Μπίρα χωρίς αλκοόλ: Μια τάση που ήρθε για να… μείνει

    Αφιέρωμα

    Πωλήσεις προϊόντων για παιδιά στα μίνι μάρκετ

    Αφιέρωμα

    Ο ρόλος του εξοπλισμού στα μίνι μάρκετ

    Αφιέρωμα

    Στρατηγικά σημεία για την τοποθέτηση των παιχνιδιών στα μίνι μάρκετ

    Salt Free & Less Salt
    Αφιέρωμα

    Salt Free & Less Salt

    Η Digital Content προχώρησε στην κυκλοφορία του «Mini Market». Το περιοδικό απευθύνεται στον επαγγελματία της αγοράς της Μικρής Λιανικής.
    Email: info@minimarketmag.gr

    ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

    • ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
    • ΕΓΓΡΑΦΗ ΕΜΠΟΡΟΥ
    • ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΗ
    • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

    NEWSLETTER

    Ευχαριστούμε για την εγγραφή σας!

    • ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    • ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
    © Mini Market 2018-2021 | Κατασκευή & Ανάπτυξη UThink

    To minimarketmag.gr χρησιμοποιεί cookies. Τα cookies μας βοηθούν να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας. Με την πρόσβαση σας στο minimarketmag.gr αποδέχεστε την χρήση των cookies σε αυτό. Ρυθμίσεις

    minimarket-logo
    Powered by GDPR plugin
    Σχετικά με τα Cookies

    Ο όρος «cookie» αναφέρεται σε ένα μικρό αρχείο δεδομένων που αποτελείται αποκλειστικά από μια σειρά πληροφοριών σε μορφή κειμένου, το οποίο ο ιστότοπος μεταφέρει στο πρόγραμμα πλοήγησης ιστού που βρίσκεται στο σκληρό δίσκο του υπολογιστή σας, είτε προσωρινά καθ’ όλη τη διάρκεια της επίσκεψής σας, είτε μερικές φορές για μεγαλύτερες περιόδους, ανάλογα με τον τύπο του cookie. Τα cookies εκτελούν διάφορες λειτουργίες (για παράδειγμα, σας ξεχωρίζουν από τους άλλους επισκέπτες του ίδιου ιστοτόπου ή θυμούνται ορισμένα πράγματα για εσάς, όπως τις προτιμήσεις σας) και χρησιμοποιούνται από τους περισσότερους ιστότοπους για να βελτιώσουν την εμπειρία σας ως χρήστη τους.

    Κάθε cookie είναι μοναδικό για το πρόγραμμα πλοήγησής σας και περιέχει ορισμένες ανώνυμες πληροφορίες. Ένα cookie συνήθως περιέχει το όνομα του πεδίου από όπου προήλθε το cookie, τη «διάρκεια ζωής» του cookie καθώς και μία τιμή (συνήθως με τη μορφή ενός τυχαίως παραχθέντα μοναδικού αριθμού).

    Μπορείτε να απενεργοποιήσετε τα Cookies από την επιλογή αριστερά ή να διαβάσετε περισότερα για τα Cookies εδώ.

    Απαραίτητα Cookies

    Σε αυτόν τον ιστότοπο, χρησιμοποιούμε τα cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία της χρήσης του ιστοτόπου από τους επισκέπτες του. Η λειτουργία του ιστοτόπου θα επηρεαστεί σημαντικά αν απενεργοποιήσετε ή αν δεν αποδεχθείτε την χρήση των cookies.

    Τα cookies που μόλις απενεργοποιήσατε είναι απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία της ιστοσελίδας. Οι προτιμήσεις σας δεν θα μπορούν στο εξής να αποθηκευθούν. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε τη σελίδα μας θα πρέπει να ενεργοποιείτε ή να απενεργοποιείτε τα cookies.