Αρκετοί νέοι κωδικοί, κατάλληλοι και για τα μίνι μάρκετ, έχουν κυκλοφορήσει και στην κατηγορία των spreads. Πρόκειται για μια αγορά που κινείται ανοδικά παγκοσμίως με τα έσοδά της να υπολογίζονται στα 68,81 εκατ. δολάρια για το 2021, ενώ εκτιμάται ότι θα αναπτυχθεί περισσότερο τα επόμενα χρόνια. Τα προϊόντα στην κατηγορία που προτιμούν οι καταναλωτές είναι κυρίως προτάσεις με υψηλή περιεκτικότητα σε φρούτα, λιγότερη ζάχαρη και λιπαρά και βούτυρα ξηρών καρπών.

Οι βιολογικές μαρμελάδες χωρίς συντηρητικά, με ολόκληρα φρούτα έχουν πραγματοποιήσει ένα δυναμικό come back, ενώ το ελληνικό μέλι αποτέλεσε βασικό «όπλο» απέναντι στον κορονοϊό την τελευταία διετία. Η κατηγορία των αλειμμάτων παρουσιάζει επίσης αρκετά στοιχεία καινοτομίας. Τα βούτυρα καρπών από φυστίκι, αμύγδαλο η φουντούκι έχουν δώσει «αέρα» ανανέωσης στο πρωινό, αφού αποτελούν προϊόντα που προσφέρουν πλούσιες διατροφικά επιλογές, χωρίς να απαιτούν κόπο και προσπάθεια, κάθε στιγμή της ημέρας.