Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), η φετινή «Black Friday» δεν ανταποκρίθηκε πλήρως στις προσδοκίες των επιχειρήσεων. Περίπου οι μισές (52%) δήλωσαν μέτρια ικανοποιημένες από τις πωλήσεις τους, ενώ υπερδιπλασιάστηκε το ποσοστό των επιχειρήσεων με χαμηλή ικανοποίηση (38% έναντι 15% πέρυσι). Παρά τη συμμετοχή υψηλού ποσοστού επιχειρήσεων (81%) και τις εκτεταμένες προσφορές, οι πωλήσεις παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα, σε σχέση με πέρυσι και το υπόλοιπο φθινόπωρο.
Η πλειονότητα των επιχειρήσεων (48%) συμμετείχε όλη την εβδομάδα της «Black Friday», ενώ το 26% υιοθέτησε προσφορές καθ’ όλη τη διάρκεια του Νοεμβρίου. Οι εκπτώσεις κυμάνθηκαν κυρίως μεταξύ 21%-40%, ενώ 34% των επιχειρήσεων τις εφάρμοσε σε όλα τα προϊόντα και 28% στις νέες παραλαβές. Η επισκεψιμότητα στα καταστήματα ήταν μέτρια για τις μισές επιχειρήσεις και οι πωλήσεις κορυφώθηκαν κυρίως το τριήμερο της «Black Friday».
Οι συναλλαγές πραγματοποιήθηκαν κυρίως με πλαστικό ή ηλεκτρονικό χρήμα, ενώ η χρήση μετρητών περιορίστηκε σημαντικά. Οι περισσότερες επιχειρήσεις (8 στις 10) δήλωσαν ότι οι συνολικές πωλήσεις του φθινοπώρου ήταν ίδιες ή χαμηλότερες από πέρυσι, ενώ 6 στις 10 ανέφεραν ότι οι προμηθευτές δεν τους διευκόλυναν με καλύτερες τιμές. Σχεδόν δύο στις τρεις επιχειρήσεις θεωρούν ότι η «Black Friday» ευνοεί κυρίως μεγάλες αλυσίδες και όχι τις μικρές επιχειρήσεις, λόγω χαμηλών περιθωρίων κέρδους.
Οι προωθητικές ενέργειες επικεντρώθηκαν κυρίως σε διαφημίσεις στις βιτρίνες (47%) και στα social media, ενώ μόνο 1 στις 5 επιχειρήσεις συμμετείχε στη «Cyber Monday».

















