Μερίδιο στη Black Friday και για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Αισθητά αυξημένη εμφανίζεται η διάθεση των Ελλήνων καταναλωτών να επωφεληθούν από τις εκπτώσεις της Black Friday και της Cyber Monday το 2025. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της έρευνας EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025, που διενεργήθηκε από την EY Ελλάδος, σε συνεργασία με τη MRB και την Choose Communications, σχεδόν δύο στους τρεις (63%) δηλώνουν ότι σκοπεύουν να κάνουν αγορές — σημαντική άνοδος από το 50% του 2024. Οι φετινές ημερομηνίες για τις μεγάλες εκπτωτικές ημέρες είναι η 28η Νοεμβρίου (Black Friday) και η 1η Δεκεμβρίου (Cyber Monday).

Η μεγαλύτερη πρόθεση για αγορές εντοπίζεται στην ηλικιακή ομάδα 30-39 ετών, με 76% να δηλώνουν ότι θα αγοράσουν προϊόντα, ενώ πέρυσι την πρωτιά κατείχαν οι 18-29 ετών.

Αντίθετα, πιο συγκρατημένοι εμφανίζονται οι 50-64 ετών, καθώς μόλις ένας στους δύο (50%) σκοπεύει να πραγματοποιήσει αγορές. Αξιοσημείωτο είναι πως η παρουσία παιδιών στην οικογένεια, και ειδικά ανηλίκων, αυξάνει σημαντικά την αγοραστική πρόθεση, η οποία φθάνει το 77%.

Τι σκοπεύουν να αγοράσουν οι Έλληνες

Οι τεχνολογικές συσκευές και ηλεκτρονικά είδη βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων, με 68% συνολικά (και 77% των ανδρών) να σκοπεύουν να αγοράσουν gadgets, κινητά ή υπολογιστές. Ακολουθούν τα ρούχα και αξεσουάρ με 61% συνολικά (και 68% των γυναικών). Σε χαμηλότερα ποσοστά εμφανίζονται οι προθέσεις για είδη ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (32%), είδη σπιτιού και κουζίνας (26%), τρόφιμα και ποτά (11%), καθώς και εμπειρίες όπως έξοδοι για φαγητό ή συναυλίες (9%).

Παρά τη θετική διάθεση, αρκετοί καταναλωτές διατηρούν αμφιβολίες σχετικά με την αξιοπιστία των προσφορών. Συγκεκριμένα, 45% εκφράζουν δυσπιστία ως προς το αν οι εκπτώσεις αντιστοιχούν σε πραγματικές μειώσεις τιμών — ποσοστό που μειώνεται στο 32% στους νεότερους 18-29 ετών. Επιπλέον, 30% θεωρούν ότι τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν σπάνια περιλαμβάνονται στις προσφορές. Το 19% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι περιμένει με ενθουσιασμό την περίοδο των εκπτώσεων, ενώ ένα 13% νιώθει πίεση ή άγχος λόγω του έντονου καταναλωτικού κλίματος. Παρά τα μεικτά συναισθήματα, η πλειονότητα των καταναλωτών (81%) παραδέχεται ότι ανέβαλε αγορές ενόψει της Black Friday και της Cyber Monday, περιμένοντας καλύτερες τιμές.