Αυξάνεται η ζήτηση των snack. Οι διατροφικές συνήθειες των ανθρώπων σε ολόκληρο τον κόσμο έχουν αλλάξει αρκετά, με τα snack να αποτελούν πια βασική κατηγορία τροφίμων. Η πανδημία του κορωνοϊού ενίσχυσε, μάλιστα, τη ζήτηση, όπως αποδεικνύεται κι από μία νέα παγκόσμια έρευνα της Mondeléz.

Του Στέλιου Ασλανίδη

Η νέα γενιά καταναλωτών, σε ολόκληρο τον κόσμο, έχει φέρει πολλές αλλαγές και στην αγορά των τροφίμων, καθώς η διατροφή τους δεν μοιάζει πια σε τίποτα με την αντίστοιχη της προηγούμενης γενιάς. Το γρήγορο φαγητό έχει αρχίσει να ξεφεύγει από τη λογική του junk food και να στρέφεται περισσότερο προς τις πιο υγιεινές επιλογές κι η λογική «on the go» καθιερώνεται σιγά-σιγά, αφού οι άνθρωποι έχουν πια ελάχιστο διαθέσιμο χρόνο για οικογενειακό φαγητό στο σπίτι, οι υποχρεώσεις είναι αυξημένες και το ίδιο και το ωράριο εργασίας. Η νέα πραγματικότητα έχει ενισχύσει σημαντικά την κατηγορία των snack, αφού προσφέρουν τη λύση του γρήγορου φαγητού, που μπορεί να καταναλωθεί ανά πάσα ώρα και στιγμή, οπουδήποτε, ακόμη και στον δρόμο, από τη μία υποχρέωση στην άλλη.

Η αυξημένη ζήτηση για snack έχει «εκτοξεύσει» τον τζίρο της συγκεκριμένης αγοράς σε πάνω από ένα τρισεκατομμύριο ευρώ, σε παγκόσμιο επίπεδο, με το κανάλι της μικρής λιανικής να θεωρείται το βασικό, αλλά και το πλέον κατάλληλο για το μεγαλύτερο μέρος των εν λόγω πωλήσεων. Μια νέα έρευνα της Mondeléz International, μάλιστα, η οποία διαθέτει μερικά από τα πιο διάσημα brand της αγοράς και στην Ελλάδα, δείχνει ότι ο κλάδος των Snack ήταν ευνοημένος και από την πανδημία του κορωνοϊού, αφού η ζήτηση για τα συγκεκριμένα προϊόντα εμφάνισε ανοδική τάση σε αυτή την ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο για την αγορά και φυσικά για την ανθρωπότητα.

Σχεδόν 9 στους 10 ενήλικες παγκοσμίως (88%) δηλώνουν ότι καταναλώνουν σνακ το ίδιο ή περισσότερο, κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ενισχυμένη η κατανάλωση των snack στην πανδημία

Τα στοιχεία της νέας παγκόσμιας έρευνας της Mondeléz International έδειξαν ότι η πλειονότητα των ανθρώπων αύξησε την κατανάλωση των snack μέσα στην καραντίνα, για μία σειρά από λόγους, με βασικότερο όλων την ίδια τη μακρόχρονη παραμονή στο σπίτι. Πρόκειται για τη δεύτερη ετήσια Έκθεση State of Snacking™, μια παγκόσμια έρευνα καταναλωτικών τάσεων που εξετάζει τον ρόλο των σνακ στη ζωή των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο. Η φετινή έκθεση αποκάλυψε τάσεις και δεδομένα, σχετικά με την αλλαγή συμπεριφοράς των καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένων των διατροφικών συνηθειών, των τάσεων των αγορών και της αυξανόμενης σημασίας της προσεκτικής κατανάλωσης σνακ στη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19. Η έκθεση συμπληρώνει τη στρατηγική της εταιρείας, που επιθυμεί να εδραιώσει τη θέση της στην αγορά των σνακ, συνολικού ύψους 1,2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, καθώς συνεχίζει να οδηγεί τα σνακ στο μέλλον, παρέχοντας τη σωστή επιλογή, για τη σωστή στιγμή, παρασκευασμένα με τον σωστό τρόπο.

6 στους 10 καταναλωτές υποστήριξαν ότι το σνακ θα είναι μέρος της «νέας κανονικότητάς» τους ακόμη και μετά τη λήξη της πανδημίας.

Το 46% αύξησε τις αγορές snack

Με βάση τα ευρήματα της έκθεσης State of Snacking 2020, λοιπόν, αναδεικνύεται η αύξηση της κατανάλωσης σνακ παγκοσμίως, καθώς κι ότι η συμπεριφορά, το συναίσθημα κι οι καθημερινές συνήθειες σχετικά με τα τρόφιμα αναδιαμορφώνονται από τον Covid-19. Σχεδόν 9 στους 10 ενήλικες παγκοσμίως (88%) δηλώνουν ότι καταναλώνουν σνακ περισσότερο (46%) ή το ίδιο (42%) κατά τη διάρκεια της πανδημίας σε σύγκριση με πριν, με τους millennials (όσους γεννήθηκαν μετά το 1980 έως και το 2000) κι εκείνους που εργάζονται από το σπίτι αυτή τη στιγμή να δηλώνουν ότι προτιμούν σνακ κατά τη διάρκεια των γευμάτων (70% και 67%, αντίστοιχα).

  • Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες δηλώνουν ότι τα σνακ ήταν «σανίδα σωτηρίας» κατά τη διάρκεια της πανδημίας (52%), ειδικά οι γονείς που εργάζονται από το σπίτι (69%).
  • Το σνακ είναι ένα αντίδοτο στη μοναξιά κι ένα μέσο σύνδεσης με τον κόσμο, καθώς 3 στους 4 ενήλικες παγκοσμίως έχουν συνδεθεί με άλλους μέσω φαγητού τους τελευταίους 6 μήνες (77%), συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας σνακ από κοινού (40%), της προσφοράς σνακ ως δώρο (31%) ή της πραγματοποίησης αγορών τροφίμων για κάποιον που δεν μπορούσε να μετακινηθεί (29%).
    Οι καταναλωτές συνεχίζουν επίσης να τονίζουν τη σημασία των σνακ, που τους επιτρέπουν να απολαμβάνουν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής και να ενισχύουν την ψυχική τους ευεξία:
  • Το σνακ στο σπίτι παρέχει στους καταναλωτές περισσότερες ευκαιρίες για συνετή κατανάλωση, με τα δύο τρίτα (66%) των ερωτηθέντων να σημειώνουν ότι έχουν πλέον μεγαλύτερο έλεγχο στο μέγεθος των μερίδων τους κι ότι γνωρίζουν καλύτερα τα σνακ που χρειάζεται το σώμα τους (64%).
  • Τα σνακ τρέφουν το «σώμα, το μυαλό και την ψυχή κατά τη διάρκεια αυτών των περίεργων καιρών» (64%), με προτεραιότητα στα σνακ που ενισχύουν την τόνωση (56%). Σχεδόν τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων σημείωσαν ότι τα σνακ τους έδωσαν «πολλές ωραίες στιγμές, τις οποίες χρειάζονταν»(65%).