Αύξηση στο τζίρο των σούπερ αλλά και των μίνι μάρκετ τον Οκτώβριο κατέγραψε πρόσφατη έρευνα της εταιρείας IRI, η οποία οφείλεται κατά κύριο λόγο στις πωλήσεις που σημειώθηκαν στην Αττική.

Πιο αναλυτικά, άνοδο 7,2% παρουσίασαν τα ποσοστά στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων την τρίτη εβδομάδα του Οκτωβρίου, αγγίζοντας τα 117,12 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη του 2019, που ήταν 109,24 εκατ. ευρώ. Η ανάπτυξη της αγοράς τη συγκεκριμένη εβδομάδα, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αγορά της Αττικής, που ελέγχει μερίδιο σχεδόν 54% και η οποία «έτρεξε» με ρυθμό 7%.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι στο σύνολο της αγοράς είχε προηγηθεί αύξηση πωλήσεων 5,5% την δεύτερη εβδομάδα του Οκτωβρίου, όπου ο τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο άγγιξε τα 118,26 εκατ. ευρώ, έναντι 112,11 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο έναν χρόνο πριν.

Σε ό,τι αφορά τη διασπορά της κατανάλωσης ανά κατηγορία καταστήματος, τα υπερμάρκετ (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 20%, τα μεσαία παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων 7,1%, τα μικρότερα αύξηση 4,2% και τα μίνι μάρκετ αύξηση πωλήσεων 3,4%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, την τρίτη εβδομάδα του Οκτωβρίου, στις 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, 168 είναι τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 6%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (8,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 5,7%) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 16,7%).

Παρατηρώντας  την κατανάλωση στα σημεία πώλησης, διαπιστώνεται ότι μετά την Αττική που κατέχει την μερίδα του λέοντος με μερίδιο 53,9%, τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης με μερίδιο 10,4% εμφάνισαν ανάπτυξη 6,1% και της Κεντρικής Ελλάδας με μερίδιο 12,9% εμφάνισαν ανάπτυξη 8,6%. Η Βόρεια Ελλάδα με μερίδιο 8,6% παρουσίασε ανάπτυξη 6,6%, η Πελοπόννησος με μερίδιο 7,6% ανάπτυξη 13,3%, ενώ η Κρήτη με μερίδιο 6,6% εμφάνισε ανάπτυξη 2,6%.