Δύο νέες κοπέλες από τον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης έχουν καταφέρει να έχουν ένα μίνι μάρκετ στολίδι, που διαθέτει τα πάντα και εξυπηρετεί με κάθε τρόπο τους πελάτες του. Ο λόγος για τη Μαρία Θυμιάδου και τη Γιάννα Νικολτσούκη, που αν και νέες σε ηλικία έχουν πετύχει στον χώρο της μικρής λιανικής.

Της Mαρίας Γεωργιάδου

Σχεδόν ένα χρόνο λειτουργίας έχει κλείσει το μαγαζί των δύο κοριτσιών, οι οποίες, ωστόσο, είχαν την εμπειρία από πριν, καθώς λειτουργούσαν περίπτερο επί 4,5 χρόνια. Την απόφαση να μεταβούν από το περίπτερο στο μίνι μάρκετ τη σκεφτόντουσαν καιρό, εφόσον άκουγαν φήμες ότι τα περίπτερα δεν έχουν μέλλον.

Γενικότερα, όπως μας είπαν, ονειρεύονταν να κάνουν κάτι ακόμη μεγαλύτερο. «Πήραμε, λοιπόν, την απόφαση να δοκιμάσουμε κάτι μεγαλύτερο, όπως είναι ένα μίνι μάρκετ. Θεωρήσαμε ότι ένα μίνι μάρκετ είναι καλύτερο για εμάς, από πλευράς συνθηκών εργασίας, αλλά και καλύτερο επαγγελματικά, σκεπτόμενες μελλοντικά την κατάσταση», μας είπε η Μαρία Θυμιάδου.

Η Γιάννα Νικολτσούκη πρόσθεσε: «Είπαμε να ρισκάρουμε, αν και η εποχή είναι λίγο περίεργη. Είχαμε κάτι στο μυαλό μας και νομίζω στην πράξη μας βγήκε και λίγο καλύτερο το μαγαζί». Στο κομμάτι του σχεδιασμού κινήθηκαν με βάση το προσχέδιο που είχαν στο μυαλό τους και τις συμβουλές μιας φίλης διακοσμήτριας.

Στον χώρο μας, πιστεύω ότι η τάση είναι να έχεις όσα περισσότερα προϊόντα μπορείς, για να καλύπτεις όσο το δυνατόν περισσότερες ανάγκες του καταναλωτή. Υπό αυτές τις συνθήκες, πιστεύω ότι έχεις καλές πιθανότητες να επιβιώσεις, ειδικά με την κρίση και με την φορολογία που μας έχουν επιβάλλει.

Επιτυχία ο καφές

all in 1Μεγάλη επιτυχία όσον αφορά τα προϊόντα που διαθέτουν μέσα στο κατάστημα, έχει το κομμάτι παρασκευής καφέ. Φυσικά, για να μπορούν να παρασκευάζουν καφέ έχουν και ΚΑΔ αναψυκτηρίου, εκτός από παντοπωλείου. Επιπρόσθετα, το καλοκαίρι εκτός από τους καφέδες, ο κατάλογός τους περιλαμβάνει και γρανίτες, κάποιες λεμονίτες, καθώς και smoothies.

Η πώληση του καφέ αποτελεί μια ξεχωριστή γωνία στο μαγαζί. Σε αυτό το τμήμα γίνεται και η πώληση «πρωινού». Ουσιαστικά πρόκειται για κουλούρια, σάντουιτς, χοτ ντογκ και αρκετά άλλα αρτοπαρασκευάσματα. Ο κόσμος έτσι γνωρίζει ότι μπορεί να πάρει από το μίνι μάρκετ τα τσιγάρα του, την εφημερίδα του, τον καφέ του και το πρωινό του. Καλύπτει όλες τις ανάγκες του σε ένα μόνο μαγαζί. Άκρως εξυπηρετικό και δελεαστικό για τους καταναλωτές.

Η Μαρία Θυμιάδου μας είπε για τον καφέ: «Η μεγάλη διαφορά με το περίπτερο, πέρα από τον χώρο και τα περισσότερα προϊόντα, ήταν ότι θέλαμε να εντάξουμε και αυτό το κομμάτι μέσα στην επιχείρηση, γιατί ο καφές αφήνει πολύ καλό κέρδος. Πιστεύω ότι ο καφές είναι καλό να υπάρχει στα καταστήματά μας και σαν “κράχτης” και σαν κέρδος. Πρέπει να βλέπουμε τις τάσεις που υπάρχουν και να τις ακολουθούμε.

Εμείς είμαστε αυτής της νοοτροπίας. Ο άνθρωπος που θα πάρει καφέ από εμάς, θα ψωνίσει και κάτι από το μίνι μάρκετ. Από την αρχή θέλαμε να συνδυάζουμε τον καφέ, το φαγητό, την εφημερίδα και ό,τι άλλο προϊόν που μπορεί κανείς να χρειαστεί».

Στην επαρχία η επαφή είναι άμεση και καθημερινή, γιατί έρχεται συχνά ο ίδιος κόσμος στο κατάστημα. Την καλή σχέση με τον κόσμο φυσικά χρειάζεται να τη χτίσεις. Οι δύο κοπέλες μας είπαν: «Δεν έχει σημασία το ότι είμαστε στην επαρχία. Μας ακολούθησε και πολύς κόσμος από το περίπτερο που είχαμε, αλλά για να τους κερδίσουμε δώσαμε αγώνα, γιατί ήμασταν καινούριες στον χώρο. Συνέχεια ήμασταν με χαμόγελο και ευγένεια. Είμαστε πολύ ευχαριστημένες γιατί έχουμε μεγάλο πελατολόγιο. Σίγουρα, βέβαια, βοηθούν οι “κράχτες” μας, όπως ο τύπος, που μπορεί να έχει πέσει η κίνηση του, ωστόσο είμαστε οι μοναδικές στην περιοχή που έχουμε. Ακόμη και τα τσιγάρα έχουν μια πτωτική τάση, αλλά έχει ανοδική πορεία το I-QOS. Τώρα έχουμε βάλει και το logic. Βλέπουμε ότι ο κόσμος αντέχει ακόμη στην επαρχία. Ναι μεν έχουν ζορίσει αρκετά τα πράγματα, αλλά έχουμε πράγματα που ο κόσμος χρειάζεται καθημερινά, οπότε πάντα έχουμε κίνηση».