Αλλαγή σκηνικού για τις καπνοβιομηχανίες στην Ελλάδα

Αλλαγή σκηνικού για τις καπνοβιομηχανίες στην Ελλάδα.

Παρά το γεγονός ότι δύο μεγάλες καπνοβιομηχανίες έχουν ξεκινήσει τη δική τους «μάχη» στις θερμαινόμενες ράβδους καπνού και ο ανταγωνισμός για το ηλεκτρονικό τσιγάρο καλά κρατεί, η αγορά του καπνού στην Ελλάδα παραμένει σημαντική, παρά τις μειώσεις των τελευταίων χρόνων.

Πιο συγκεκριμένα, μειωμένη εμφανίζεται τα τελευταία χρόνια η κατανάλωση καπνού στην Ελλάδα, με την οικονομική κρίση να έχει οδηγήσει και σε «μαχαίρι» του ατομικού τζίρου των Ελλήνων στα τσιγάρα. Σύμφωνα με σχετικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι συμπατριώτες μας καπνιστές περιόρισαν την αγορά καπνού και τσιγάρων μέσα στην κρίση κατά 20 ευρώ, καθώς το 2008, ξόδευαν κατά μέσο όρο ένα ποσό της τάξης των 54,65 ευρώ τον μήνα για καπνό και 52,85 ευρώ για την αγορά τσιγάρων, ενώ μια δεκαετία αργότερα τα νοικοκυριά εκτιμάται ότι ξοδεύουν 37,42 ευρώ για την αγορά καπνού και 29,94 ευρώ για τσιγάρα.

Παρά τη μείωση, όμως, στην κατανάλωση, ο αριθμός των καπνιστών παραμένει υψηλός, με την αντίστοιχη έρευνα να δείχνει ότι μόνο στην Αττική, το 32,7% του πληθυσμού, περίπου 1 εκατομμύριο άτομα, δηλαδή, εξακολουθούν να είναι καπνιστές. Την ίδια ώρα, μάλιστα, οι μεγάλες καπνοβιομηχανίες της χώρας μας εμφανίζουν συνεχώς ανοδικούς δείκτες σε τζίρους και κέρδη, αποδεικνύοντας ότι η συγκεκριμένη αγορά παραμένει «ισχυρή».