Ευνοημένη βγήκε η μικρή λιανική από την αυστηροποίηση των μέτρων, καθώς οι καταναλωτές, λίγο πριν το δεύτερο lockdown, προχώρησαν σε ενισχυμένες αγορές, επιλέγοντας εκτός από τα σούπερ μάρκετ και τα μίνι μάρκετ της γειτονιάς τους. Τα μίνι μάρκετ των Οκτώβριο εμφάνισαν αύξηση των πωλήσεων, η οποία την τελευταία εβδομάδα του μήνα έφτασε το 9%.

Πιο αναλυτικά, το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων κινήθηκε ως εξής: Αύξηση τζίρου κατά 11,1% στις βασικές κατηγορίες ταχυκίνητων προϊόντων επιφύλαξε η τελευταία εβδομάδα (1/11) του Οκτωβρίου, σε σχέση με την αντίστοιχη του 2019. Αποτελεί μάλιστα την υψηλότερη επίδοση ανά εβδομάδα, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της IRI, αποτυπώνοντας ένα νέο γύρο «στοκαρίσματος» τροφίμων αλλά και προϊόντων νοικοκυριού και προσωπικής υγιεινής από τους καταναλωτές υπό τον φόβο του δεύτερου κύματος της πανδημίας του κορονοϊού. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων για τα σούπερ μάρκετ από την αρχή του έτους διαμορφώθηκε στο 9%. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία ερευνών IRI, την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου (αυτή που τελείωσε στις 1 Νοεμβρίου 2020) σημειώθηκε αύξηση τζίρου 11,1% στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, αγγίζοντας τα 127,97 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 που ήταν 115,18 εκατ. ευρώ. Η ανάπτυξη της αγοράς τη συγκεκριμένη εβδομάδα, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αγορά της Αττικής, που ελέγχει μερίδιο 53,6% και η οποία «έτρεξε» με ρυθμό 9,7%. Την εβδομάδα του έληξε στις 1 Νοεμβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, στις 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ 168 ήταν τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 11%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (11,9% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 7,8%) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 15,2%).

Παρατηρώντας την κατανάλωση στα σημεία πώλησης, διαπιστώνεται ότι η Αττική, με μερίδιο 53,6% σημείωσε αύξηση πωλήσεων 9,7%, τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης με μερίδιο 10,2% εμφάνισαν ανάπτυξη 3,7%, ενώ της Κεντρικής Ελλάδας με μερίδιο 13,3% εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων 15,7%. Η Βόρεια Ελλάδα με μερίδιο 9,2% παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 16,3%, η Πελοπόννησος με μερίδιο 7,7% ανάπτυξη 18% και η Κρήτη με μερίδιο 6% εμφάνισε ανάπτυξη 11,9%.

Σε ό,τι αφορά τη διασπορά της κατανάλωσης ανά κατηγορία καταστήματος, τα υπερμάρκετ (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 22,8%, τα μεσαία (2.500 έως 1.000 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων 9,9%, τα μικρότερα (1.000 τ.μ έως 400 τ.μ.) αύξηση 8,5% και τα μίνι μάρκετ (έως 400 τ.μ.) αύξηση πωλήσεων 9%.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ