Αναψυκτικά: Νέες επιλογές και από ελληνικές ετικέτες

Τα καταστήματα της μικρής λιανικής παραδοσιακά στηρίζουν πολλά στην κατηγορία των αναψυκτικών, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες. Τα εν λόγω προϊόντα «φεύγουν» γρήγορα από τα ψυγεία, αφού οι πωλήσεις τους εξαρτώνται σημαντικά από τις υψηλές θερμοκρασίες αλλά και τον τουρισμό. Μπορεί την τελευταία διετία η πανδημία και τα ρολά στην εστίαση και τις τουριστικές επιχειρήσεις να επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό τις πωλήσεις τον κλάδο, όμως τα σούπερ και μίνι μάρκετ «έσωσαν» την κατάσταση, λειτουργώντας εξισορροπητικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς. Πλέον, οι επαγγελματίες έχουν μπροστά τους το καλοκαίρι.

Οι περιορισμοί αίρονται και όλα δείχνουν πως το 2022 θα πραγματοποιηθεί η πολυπόθητη επιστροφή στην κανονικότητα. Ο κυκεώνας όμως των ανατιμήσεων και η εκτόξευση του κόστους των καυσίμων δε θα μπορούσαν να μην επηρεάσουν και την κατηγορία των αναψυκτικών. Για αρκετά χρόνια οι εγχώριες βιομηχανίες συνήθως απορροφούσαν τις όποιες αυξήσεις αφορούσαν στο κόστος των μεταφορικών, των πρώτων υλών, της ζάχαρης, του ρεύματος ή του πετρελαίου, τους τελευταίους μήνες όμως παρατηρήθηκε μια μικρή αύξηση στα προϊόντα τους. Παρόλα αυτά, η κατανάλωση χυμών και αναψυκτικών δε φαίνεται να επηρεάζεται από τις αλλαγές στις τιμές, καθώς παραμένουν προϊόντα προσιτά και το κόστος τους εξακολουθεί να είναι χαμηλό, σε αντίθεση με άλλες κατηγορίες που σημείωσαν τεράστιες αυξήσεις. Μαζί με τα παγωτά, εξακολουθούν να αποτελούν κατηγορίες ζωτικής σημασίας για τη μικρή λιανική, ιδιαίτερα στην περίπτωση των επιχειρήσεων που βρίσκονται στο κέντρο της πόλης ή σε προορισμούς αυξημένου τουριστικού ενδιαφέροντος.