Αρτοσκευάσματα και μπισκότα νέας γενιάς. Προϊόντα βρώμης, ολικής άλεσης, χαρουπιού και πολύσπορα έχουν «κατακλύσει» πια την αγορά, αποτελώντας τις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας και στα ράφια των μίνι μάρκετ και των υπολοίπων καταστημάτων της μικρής λιανικής.

Της Ελένης Σαραντάκη

Mια τελείως διαφορετική εικόνα παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια τα ράφια με τα αρτοσκευάσματα και τα μπισκότα, καθώς οι βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας έχουν λανσάρει αναρίθμητους κωδικούς με ενισχυμένα στοιχεία καινοτομίας. Πολλά καταστήματα της μικρής λιανικής έχουν επενδύσει στα εν λόγω προϊόντα, δίνοντας περισσότερες επιλογές στο αγοραστικό κοινό. Οι σύγχρονοι καταναλωτές, άλλωστε, αναζητούν συνεχώς νέες υγιεινές προτάσεις σε σνακ και άλλες κατηγορίες που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής διατροφής, όπως το ψωμί. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα στοιχεία της αγοράς δείχνουν την τόνωση του καταναλωτικού ενδιαφέροντος για το συσκευασμένο ψωμί, γεγονός που βασίζεται κυρίως στην καινοτομία και στο λανσάρισμα νέων προτάσεων.

«Το ψωμί για τοστ κινείται ανοδικά στην αγορά, με ποσοστό αύξησης της τάξης του 23%, και φαίνεται να κατέχει μια σημαντική θέση στις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων.»

Αρτοσκευάσματα με χαρούπι, ολικής άλεσης, πολύσπορα, από αλεύρι Ζέας καθώς και premium κωδικοί έρχονται να ανατρέψουν τα μέχρι τώρα δεδομένα, προσελκύοντας περισσότερους πελάτες στα σημεία λιανικής πώλησης τροφίμων. Στην κατηγορία των μπισκότων, όπου πρωταγωνιστεί η βρώμη, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ανοδικές τάσεις, με τις μπισκοτοποιίες να επιδίδονται σε ακόμη περισσότερα λανσαρίσματα προκειμένου να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά η αγορά του ψωμιού αποτελεί μια ιδιαίτερα ελκυστική δραστηριότητα για τη βιομηχανία αλλά και για τον επαγγελματία, καθώς υπολογίζεται ότι συνολικά ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ. Και παρά το γεγονός ότι ένα σημαντικό ποσοστό του τζίρου αυτού κινείται στους παραδοσιακούς φούρνους, είναι πολλοί οι καταναλωτές που προμηθεύονται αρτοσκευάσματα από τα σούπερ και τα μίνι μάρκετ. Σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε η εταιρεία RASS, το ψωμί για τοστ κινείται ανοδικά, με ποσοστό περίπου 23%, και φαίνεται να κατέχει μια σημαντική θέση στις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων.

Πρόκειται για μια κατηγορία με μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, που μπορεί να ενισχύσει και τον τζίρο στα καταστήματα τροφίμων. Τα αρτοσκευάσματα είναι προσιτά στην τιμή και καλύπτουν τις ανάγκες όλης της οικογένειας. Ταυτόχρονα, τα γλυκά σνακ, όπως τα μπισκότα, αποτελούν παραδοσιακά μια κατηγορία ζωτικής σημασίας για τα καταστήματα της μικρής λιανικής. Εν μέσω πανδημίας μάλιστα υπήρξε αυξημένη ζήτηση, διότι η πολύμηνη παραμονή των Ελλήνων εντός της οικίας ευνόησε την κατανάλωση προϊόντων που ενισχύουν την ψυχολογία.

Ειδικά στην κατηγορία των μπισκότων, οι μεγάλες μπισκοτοποιίες της χώρας είδαν αύξηση στις πωλήσεις τους, με τις εταιρείες Βιολάντα, Μπισκότα Παπαδοπούλου και Elbisco να λανσάρουν νέα προϊόντα, παρά τις ανακατατάξεις που προκάλεσε η πανδημία. Οι κωδικοί στην πλειοψηφία τους ακολουθούν τις σύγχρονες διατροφικές τάσεις. Η Βιολάντα, για παράδειγμα, πρόσφατα λάνσαρε μπισκότα Digestive στους τύπους 100% Ολικής Άλεσης, Κακάο και 0% Ζάχαρη, δίνοντας επιλογές που ασπάζονται το πρότυπο της υγιεινής διατροφής. Με νέους κωδικούς χωρίς ζάχαρη επέκτεινε το χαρτοφυλάκιό της το τελευταίο χρονικό διάστημα και η γνωστή μπισκοτοποιία Παπαδοπούλου. Εκτός από τις 2 νέες γεύσεις μπισκότων βρώμης που τώρα τελευταία προστέθηκαν στα ράφια, αυξήθηκε και η γκάμα των μπισκότων ΠΤΙ-ΜΠΕΡ με έναν κωδικό Χωρίς Προσθήκη Ζάχαρης. Σε μπισκότα νέας γενιάς επενδύει και η Elbisco, η οποία έχει διευρύνει τη σειρά Αλλατίνη με τα Cookie με Βρώμη και 30% λιγότερη ζάχαρη, σε δύο νέες γεύσεις με σοκολάτα.