Στο

Η φετινή Black Friday φαίνεται να συνοδεύεται από έντονη αγοραστική διάθεση, σύμφωνα με έρευνα της Klarna σε δείγμα 1.000 καταναλωτών ηλικίας 18-77 ετών. Το 87,9% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι θα πραγματοποιήσει αγορές, κυρίως στον τομέα της μόδας και της τεχνολογίας.

Συγκεκριμένα, το 37,7% σκοπεύει να αγοράσει είδη ένδυσης, ενώ το 35,3% θα επενδύσει σε τεχνολογικά προϊόντα. Οι δύο αυτές κατηγορίες παραμένουν στις πρώτες θέσεις, όπως και πέρσι, με την τεχνολογία να είχε τότε το υψηλότερο ποσοστό (38,2%). Παράλληλα, το 22,7% θα αξιοποιήσει τις προσφορές για χριστουγεννιάτικα δώρα, το 20,3% για είδη σπιτιού, ενώ το 25,5% δεν έχει ακόμη αποφασίσει τι θα αγοράσει – υπενθυμίζοντας ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε μια εβδομάδα πριν τη Black Friday.

Η τάση προς το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεχίζεται, καθώς το 58% των καταναλωτών θα πραγματοποιήσει αγορές online, ενώ μόνο το 16,8% προτιμά τα φυσικά καταστήματα.

Σχετικά με τον προϋπολογισμό, το 31,1% σκοπεύει να ξοδέψει 101-250 ευρώ, το 26,3% 51-100 ευρώ, ενώ το 19% θα δαπανήσει 251-500 ευρώ. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το 41,2% των συμμετεχόντων θα ελέγξει τις τιμές πριν τις εκπτώσεις για να βεβαιωθεί ότι η προσφορά είναι πραγματικά συμφέρουσα, ενώ το 34,3% θα αγοράσει μόνο ό,τι μπορεί να αντέξει οικονομικά. Το 25,3% εξακολουθεί να αμφισβητεί τη γνησιότητα των εκπτώσεων, ένα ποσοστό χαμηλότερο από πέρσι (32%), δείχνοντας μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις προσφορές.

Όσον αφορά τον τρόπο πληρωμής, οι καταναλωτές θα προτιμήσουν χρεωστική κάρτα (54,9%), πιστωτική κάρτα (19,9%) και μετρητά (18,9%). Ενδιαφέρον παρουσιάζει η αύξηση των ευέλικτων, άτοκων επιλογών πληρωμής (συμπεριλαμβανομένων των “Buy Now, Pay Later”), που φέτος αυξήθηκε κατά 28,89% σε σχέση με πέρσι.