δικτια διανομων

 Η άποψη του διανομέα

Ένας ειδήμων στον χώρο του λιανεμπορίου, ο κ. Χάρης Ακζώτης, εμπορικός διευθυντής της ΠΗΓΑΣΟΣ ΑΕ μίλησε στο περιοδικό μας για τις προκλήσεις στη διανομή σήμερα. Συγκεκριμένα, μας είπε: «Οι μεγαλύτερες προκλήσεις στη δική μας αγορά είναι δύο. Εν πρώτοις, φαίνεται να αλλάζει ο χάρτης των τελικών σημείων πώλησης, ειδικά στη μικρή λιανική, καθώς φαίνεται ότι πολλά σημεία κλείνουν.

Προσπαθούμε πάντα να έχουμε την καλύτερη δυνατή σχέση τιμής/ποιότητας, προκειμένου να ενδυναμώνουμε συνεχώς το μεγαλύτερο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα: την αποτελεσματική διανομή σε μικρά σημεία πώλησης που δε μπορεί εύκολα να πλησιάσει κανείς.

Επίσης, η συγκέντρωση της αγοράς στη μεγάλη λιανική επηρεάζει σίγουρα όλους τους παραγωγούς και εμπόρους προϊόντων. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η δεύτερη πρόκληση είναι το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, το οποίο έχει επηρεάσει τόσο το εισόδημα των καταναλωτών, όσο και τον τρόπο που ξοδεύουν και καταναλώνουν για όλες τις κατηγορίες προϊόντων. Όσον αφορά την εταιρεία μας, οι τιμές των προϊόντων μας είναι προσιτές για τη μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών.

Μπορεί το εισόδημα των καταναλωτών να έχει μειωθεί και ο κάθε καταναλωτής να σκέφτεται διπλά το τι θα αγοράσει και το από πού, ωστόσο η εταιρεία μας έχει καταφέρει να απορροφήσει πολλές αυξήσεις τιμών, προκειμένου να διατηρήσει τα προϊόντα της προσιτά στους τελικούς καταναλωτές. Εξάλλου, η εταιρεία μας, μέσα από την εμπορική της πολιτική, έχει καταφέρει να κρατήσει μια πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα στα μικρά και στα μεγάλα σημεία λιανικής».

Πώς όμως επιλέγει ένας επιχειρηματίας της μικρής λιανικής τον διανομέα με τον οποίο θα συνεργαστεί. Ρωτήσαμε τον κ. Ακζώτη, γιατί να προτιμήσει κάποιος την δική τους εταιρεία και όχι έναν άλλο διανομέα και μας απάντησε ως εξής: «Η δύναμη της εταιρείας μας και το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα βασίζεται σε τρεις πυλώνες. Ο πρώτος είναι η διανομή τόσο σε μεγάλα σημεία (αλυσίδες σούπερ μάρκετ), όσο και στη μικρή λιανική (περίπτερα και μίνι μάρκετ), όπου το τμήμα πωλήσεών μας επισκέπτεται πανελλαδικά, περισσότερα από 10.000 μικρά σημεία πώλησης, με επισκεψιμότητα από μία εβδομάδα μέχρι έναν μήνα.

Επισκεπτόμαστε τα μικρά σημεία πώλησης είτε με x-van πωλητές όπου κάνουμε άμεση τιμολόγηση και παράδοση, είτε με παραγγελιοληψία με πωλητές multi-van, όπως τους ονομάζουμε. Επιπρόσθετα, σαν εταιρεία, διατηρούμε σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης με το λιανεμπόριο. Θέλουμε να δημιουργούμε πάντα νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες που να έχουν οφέλη τόσο για μας, όσο και για το λιανεμπόριο και ακόμη περισσότερο να είναι ελκυστικές και από πλευράς καταναλωτών.

Σημαντικό για τους οίκους που αντιπροσωπεύουμε, είναι η συμπαγής χρηματοοικονομική μας κατάσταση, η απουσία τραπεζικού δανεισμού, και οι ιδιόκτητες εγκαταστάσεις και στόλος. Τέλος, η πορεία μας στην αγορά έχει αποδείξει ότι μπορούμε να υποστηρίζουμε και να “χτίζουμε” πετυχημένα brands, τα περισσότερα από τα οποία σχετίζονται περισσότερο με ξέγνοιαστες και ανέμελες στιγμές. Με άλλα λόγια, να “δίνουν χαρά σε μεγάλους και παιδιά”, όπως άλλωστε είναι και το tagline του προϊόντος μας Haribo».

Όσον αφορά τα προβλήματα στον χώρο των διανομών, μας εξήγησε ο κ. Ακζώτης ότι η δική του εταιρεία, τα θεωρεί προκλήσεις. «Η φιλοσοφία μας είναι πως δεν υπάρχουν προβλήματα, παρά μόνο προκλήσεις. Με την έννοια αυτή, οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε είναι πρώτον ο γεωγραφικός κατακερματισμός της χώρας μας, ειδικά εκτός Αττικής, όπου τα μεταφορικά κόστη και το κόστος διατήρησης των τοπικών δικτύων διανομής, κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα και δεύτερον η “εκβιομηχάνιση” του κλάδου.

Για τον λόγο αυτό, επενδύουμε στην ευελιξία και στην αξιοπιστία προς όλους μας τους πελάτες, εστιάζοντας στη μακροπρόθεσμη αξία. Προσπαθούμε πάντα να έχουμε την καλύτερη δυνατή σχέση τιμής/ποιότητας, προκειμένου να ενδυναμώνουμε συνεχώς το μεγαλύτερο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα: την αποτελεσματική διανομή σε μικρά σημεία πώλησης που δε μπορεί εύκολα να πλησιάσει κανείς», μας είπε.