Μία σειρά από νέες τάσεις έχουν αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια στην κατηγορία των snacks στα σούπερ και μίνι μάρκετ, οι οποίες φαίνεται μάλιστα ότι έχουν αρχίσει πια να εδραιώνονται στην αγορά, οδηγώντας τις πωλήσεις και στη μικρή λιανική.

Η νέα γενιά καταναλωτών απομακρύνεται όλο και περισσότερο από το μαγείρεμα στο σπίτι και επιλέγει μικρά σνακ για την καθημερινή διατροφή. Το γεγονός είναι και ο λόγος της αύξησης των πωλήσεων στη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων. Τα γλυκά και τα αλμυρά snacks είναι πλέον μέρος των γευμάτων, για πολλούς καταναλωτές και στην Ελλάδα.

Κάπως έτσι όμως, αναπτύχθηκαν και συγκεκριμένες τάσεις που έχουν δημιουργήσει νέα δεδομένα στην αγορά και εκτιμάται ότι θα «κυριαρχήσουν» και τα επόμενα χρόνια. Στην κορυφή της σχετικής λίστας βρίσκονται και σε αυτή την κατηγορία προϊόντων, οι υγιεινές επιλογές. Όλο και περισσότεροι καταναλωτές αναζητούν γλυκές επιλογές σνακ που είναι χαμηλές σε ζάχαρη, χωρίς γλουτένη, βιολογικές, vegan ή χωρίς γενετικά τροποποιημένα συστατικά, ενώ αντίστοιχα στα αλμυρά σνακ, ξεχωρίζουν οι επιλογές που είναι χαμηλές σε λιπαρά, χωρίς τεχνητά συντηρητικά και υψηλής θρεπτικής αξίας, όπως λαχανικά chips, ψητά φυστικοβούτυρα ή σνακ με βάση τους ρύζι.

Από τις πλέον ανερχόμενες τάσεις είναι και τα προϊόντα από το εξωτερικό για τα οποία υπήρξε και σχετικό αφιέρωμα στο περιοδικό Mini Market & Μικρή Λιανική. Οι καταναλωτές και στην Ελλάδα, ενδιαφέρονται ολοένα και περισσότερο για κορυφαία brand από άλλες χώρες, σε μία προσπάθεια να δοκιμάσουν νέες ή και εξωτικές γεύσεις. Γλυκά σνακ με συστατικά από διάφορα μέρη του κόσμου, όπως το μάνγκο, η καρύδα, τα φρούτα του πάθους, αλλά και αλμυρά σνακ με βάση τις τορτίγιες, τα τάκος, ακόμη και γεύσεις σούσι, μοιάζουν ελκυστικά για τους πελάτες των καταστημάτων της μικρής λιανικής.

Από εκεί και πέρα, η ανάπτυξη νέων γεύσεων και συνδυασμών ακόμη και απροσδόκητων, όπως σοκολάτα με πιπέρι ή θαλασσινό αλάτι, καθώς και όλες οι ευφάνταστες καινοτομίες που καταγράφονται πλέον στην αγορά των snacks, θεωρούνται δυναμικές τάσεις για την κατηγορία.

Σε παγκόσμιο επίπεδο υπάρχει επίσης μια αυξανόμενη επιδίωξη για σνακ που παράγονται με βιώσιμους και δίκαιους τρόπους, καθώς και μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της παραγωγής, ενώ ξεκάθαρη είναι και η ζήτηση για συσκευασίες που είναι βιώσιμες, ανακυκλώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον.