Με online φυλλάδια «ψαρεύουν» πελάτες τα σούπερ μάρκετ

Έρχονται smartphones και «έξυπνα» καρότσια στο λιανεμπόριο. 

Στο ηλεκτρονικό εμπόριο, τα smartphones και τα «έξυπνα» καταστήματα βρίσκεται το μέλλον του ελληνικού λιανεμπορίου, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΣΕΒ, που παρουσιάζει τη νέα τάξη πραγμάτων, που τα τελευταία χρόνια έχει γίνει ορατή κυρίως στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Στα έξυπνα καταστήματα σύμφωνα με τη μελέτη, αισθητήρες δαπέδου καταγράφουν την επισκεψιμότητα και ενημερώνουν το προσωπικό για τις περιοχές του καταστήματος που παρατηρείται ιδιαίτερη κίνηση.

Συνδεδεμένα ταμπελάκια και ετικέτες προσφέρουν ενημέρωση και τιμολόγηση, ενώ βοηθοί ρομπότ παρέχουν προσωποποιημένες πληροφορίες για προϊόντα, νέες προσφορές, καθώς και τη δυνατότητα παραγγελιοληψίας.

Κάμερες καταγράφουν ανώνυμα τη διάθεση των καταναλωτών και τις διαδρομές τους στο κατάστημα, ενώ ειδικοί αισθητήρες τοποθετούνται στα ράφια για να ανιχνεύουν καταναλωτικές συμπεριφορές και να παρακολουθούν το στοκ.

Σημεία beacons βοηθούν στην ολοκλήρωση αγορών μέσω κινητού τηλεφώνου, ενώ εφαρμογή του καταστήματος στα smartphone δίνει νέες δυνατότητες υποστηρίζοντας wishlists και προγράμματα επιβράβευσης. Για τους πελάτες που δεν χρησιμοποιούν smartphones, «έξυπνα καλάθια και καρότσια» παρέχουν πληροφόρηση για τη διάρκεια παραμονής στο κατάστημα και διευκολύνουν το check-out.

Σε σχέση με το ηλεκτρονικό εμπόριο, τονίζεται ότι η πανδημία άλλαξε τα δεδομένα αναφορικά με την υστέρηση που παρουσίαζε η χώρα μας: Σύμφωνα με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν (ELTRUN) στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ο ρυθμός ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας ήταν της τάξεως του 15%, με το ρυθμό προσθήκης νέων αγοραστών να είναι αργός σχετικά. Το 2019 το ποσοστό αυτών που είχαν πραγματοποιήσει έστω μία αγορά από το Διαδίκτυο ήταν μόλις 21%. Το ποσοστό αυτό υπερδιπλασιάστηκε στις αρχές Απριλίου 2020.