Food Trend: Κερδίζουν

Food Trend: Κερδίζουν «έδαφος» τα προϊόντα από γάλα γαϊδούρας

Με το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού να μετακινείται συνεχώς σε εναλλακτικά προϊόντα και τη βιομηχανία φυτικών ροφημάτων να διεκδικεί σταθερά όλο και μεγαλύτερα μερίδια αγοράς, το γάλα γαϊδούρας είναι ένα προϊόν που κερδίζει χρόνο με το χρόνο έδαφος και θα μπορούσε να αποτελέσει πηγή κέρδους και για τον επαγγελματία του Μίνι Μάρκετ.

Συγκεκριμένα, το γάλα γαϊδούρας είναι εφάμιλλο του μητρικού γάλακτος, με τεκμηριωμένες μελέτες και κανένας δεν το αμφισβητεί παγκοσμίως. Δεν αμφισβητείται επίσης ότι συνίσταται σε αλλεργικούς και όσους έχουν δυσανεξία στην λακτόζη, ενώ θα μπορούσε να θεωρηθεί και φαρμακευτικό προίόν.

Η ζήτηση τα τελευταία χρόνια στη χώρα έχει αυξηθεί, καθώς, όταν μπήκε στο ράφι των σούπερ μάρκετ το γάλα γαϊδούρας, οι επιστροφές ήταν περίπου στο 80%, το 2017 μειώθηκαν στο 50% και σήμερα βρίσκονται στο 10%.

Στην Ελλάδα η εκτροφή γαϊδουριών γίνεται μόνο για το γάλα. Σε κάποιες χώρες της Αφρικής καταναλώνεται και το κρέας, ενώ το τυρί Pule Donkey είναι το πιο ακριβό παγκοσμίως. Η τιμή του ξεκινά από τα 1.000 ευρώ το κιλό και μπορεί να φτάσει ως τα 3.000 ευρώ. Για ένα κιλό τυρί απαιτούνται κοντά στα 25 λίτρα γάλα γαϊδούρας, η γεύση του είναι έντονα ξινή, η μυρωδιά του δυνατή και προς το παρόν για την ευρωπαϊκή αγορά παρασκευάζεται μόνο στη Σερβία και διατίθεται σε πολύ μικρό αριθμό γκουρμέ εστιατορίων που το χρησιμοποιούν σε σαλάτες. Στη Φάρμα Μετσόβου, της οικογένειας Μπούγια, η οποία έκανε το ντεμπούτο της στην ελληνική αγορά τον Μάρτιο του 2016, παρασκευάζονται σήμερα τραχανάς -γλυκός και ξινός- χυλοπίτες και κριθαράκι από 100% γάλα βιολογικό και βιολογικό αλεύρι και σαπούνια θεραπευτικά, επίσης με βάση τους το γάλα γαϊδούρας.