ethnic-mini marketΠροϊόντα απευθείας από την Ασία

Ένα από τα πιο καλοστημένα καταστήματα που συναντήσαμε ήταν αυτό στην οδό Κορινθίας 24 στους Αμπελόκηπους. Έχει το όνομα Salamat που σημαίνει «ευχαριστώ» στα Φιλιππινέζικα. Σε αυτό θα βρει κανείς μεγάλη γκάμα προϊόντων από πλήθος ασιατικών χωρών, μεταξύ των οποίων η Ταϋλάνδη, η Κίνα, οι Φιλιππίνες, η Ινδία, αλλά και η Ιαπωνία.

Πρόκειται για ένα από τα πιο παλιά έθνικ μίνι μάρκετ στην Ελλάδα, καθώς άνοιξε το 1992, ως μια πρωτότυπη τότε ιδέα. Η όρεξη και το μεράκι των ανθρώπων που «τρέχουν» το μαγαζί έχουν αναπτύξει αρκετά το συγκεκριμένο κατάστημα, το οποίο διαθέτει πια και το δικό του e-shop, όπου μπορεί κανείς να ψωνίσει και online ό,τι επιθυμεί.

«Η κίνηση είναι αρκετά ικανοποιητική, καθώς εκτός από τους Ασιάτες της χώρας μας, στο κατάστημά μας έχουμε και πολλούς Έλληνες πελάτες, οι οποίοι έχουν έρθει πια κοντά με αυτές τις κουζίνες», μας εξηγεί ο υπεύθυνος του καταστήματος, κ. Κώστας Μπερναλής και συνεχίζει: «Ο τρόπος σκέψης των ανθρώπων έχει αλλάξει, δοκιμάζουν πια και γεύσεις άλλων χωρών και στα ασιατικά προϊόντα βρίσκουν μια πιο υγιεινή διατροφή, σε σχέση με τις κουζίνες άλλων χωρών».

Το Salamat πάντως, προμηθεύεται τα προϊόντα του, απευθείας από το εξωτερικό, μέσω εισαγωγών. «Έχουμε οι ίδιοι επαφές με ανθρώπους στις συγκεκριμένες χώρες, οι οποίοι και μας στέλνουν απευθείας ό,τι τους ζητήσουμε», τόνισε στο περιοδικό μας.

Μαυροσίταρο από την Ουκρανία

Μικρότερη είναι η κίνηση στο κατάστημα επί της οδού Αχαρνών 94, όπου η κα Νάντια Ντούντα, προμηθεύει τους πελάτες της με προϊόντα από την πατρίδα της, την Ουκρανία. Ο ανταγωνισμός στην περιοχή είναι μεγαλύτερος και έτσι, τα περιθώρια κέρδους κάπως μικρότερα.

ethnic-mini marketΣτο συγκεκριμένο κατάστημα βρίσκει κανείς ετικέτες από την Ουκρανία, τη Μολδαβία, τις χώρες της Βαλτικής, αλλά και κάποιες από τη Ρουμανία. Το κατάστημα επισκέπτονται πάντως και αρκετοί Έλληνες. «Αγοράζουν αρκετά πράγματα, όπως τα κρεατικά που φέρνω, αλλά αυτό που έχει μεγαλύτερη ζήτηση είναι η γκρέτσκα. Πρόκειται για το λεγόμενο μαυροσίταρο, το οποίο μαγειρεύεται σαν ρύζι, αλλά είναι πιο υγιεινό», μας εξηγεί η κα Ντούντα. Η ίδια είναι ιδιοκτήτρια του καταστήματος και το άνοιξε πριν μια 3ετία, με τα διεθνή προϊόντα να έρχονται στην Ελλάδα, μέσω χονδρεμπόρων.

Ιστορία από την Πολωνία

Τη δική του ιστορία γράφει στην Ελλάδα το κατάστημα Wars I Sawa, καθώς άνοιξε στην Αθήνα πριν από 24 ολόκληρα χρόνια. Οι ιδιοκτήτες του διατηρούσαν πολωνικό εστιατόριο στη Νέα Φιλαδέλφεια, αλλά δυσκολεύονταν αρκετά στην εύρεση πρώτων υλών. Έτσι αποφάσισαν να ανοίξουν το δικό τους ντελικατέσεν και να εισάγουν τρόφιμα και ποτά από την Πολωνία.

Σήμερα, το κατάστημα διαθέτει προϊόντα και από τη Ρουμανία, αλλά και κάποια Ελληνικά, εξυπηρετώντας έναν μεγάλο αριθμό καταναλωτών. «Έρχονται σίγουρα Πολωνοί, Ρώσοι και Ρουμάνοι της Ελλάδας, αλλά και αρκετοί Έλληνες της περιοχής που εμπιστεύονται τα προϊόντα μας. Η κίνηση είναι ικανοποιητική», παραδέχεται η υπεύθυνη του καταστήματος, κα Εμιλία Ποπλάπσκα, γεγονός που μπορούσε να επιβεβαιωθεί και από τον κόσμο που βρισκόταν ήδη εκεί. «Φέρνουμε τα πάντα απευθείας από μεγάλους οργανισμούς του εξωτερικού και είμαστε πολλά χρόνια εδώ, οπότε οι πελάτες μας ξέρουν τι θα βρούνε εδώ», σχολίασε σχετικά.

Στην Αθήνα και από το Αφγανιστάν

Ένα νέο κατάστημα επί της Αχαρνών, συνδυάζει την ελληνική με την αφγανική διατροφή. Πρόκειται για ένα μίνι μάρκετ που άνοιξε κατά τη διάρκεια του 2017, με στόχο να εξυπηρετήσει τον αυξημένο αριθμό μεταναστών από τις αραβικές χώρες, αλλά στα ράφια του μπορεί να βρει κανείς και όλα τα βασικά ελληνικά προϊόντα, καθώς και τα κορυφαία πολυεθνικά brands. Ως εκ τούτου, το μαγαζί προσελκύει και κάποιους Έλληνες, αλλά η πλειοψηφία των πελατών, είναι μετανάστες, όπως μας ενημέρωσε ο υπάλληλος του καταστήματος.

Διάσημη μπίρα από τη Βουλγαρία

ethnic-mini marketΈνα από τα πρώτα, αποκλειστικά έθνικ μίνι μάρκετ της πρωτεύουσας, άνοιξε στις αρχές τις δεκαετίας του ‘90, στην οδό Φωκέας στην Αθήνα. Πρόκειται για ένα κατάστημα, το οποίο προμηθεύεται προϊόντα μόνο από τη Βουλγαρία, αλλά το οποίο επισκέπτονται και πολλοί Έλληνες.

«Κάποιοι από αυτούς έχουν παντρευτεί και γυναίκες από τη Βουλγαρία, οπότε ξέρουν και αρκετά από τα τρόφιμα και τα ποτά της χώρας», μας εξηγεί ο υπεύθυνος του καταστήματος, κ. Ιλιάν Τσερακσίεφ. «Εμείς φέρνουμε απευθείας προϊόντα από τη Βουλγαρία και έχουμε πολλά είδη. Τη μεγαλύτερη ζήτηση, όμως, ειδικά από τους Έλληνες, έχουν οι μπίρες, αλλά και κάποια μεζεδάκια που παίρνουμε πότε-πότε. Αρκετά φεύγουν και τα γαλακτοκομικά, όπως και κάποια παραδοσιακά γλυκά», ανέφερε στο περιοδικό μας.

Η αξία του διαφορετικού

Η βόλτα μας στα έθνικ μίνι μάρκετ της Αθήνας, ανέδειξε τη δυναμική των συγκεκριμένων καταστημάτων, έναντι πολλών ελληνικών παντοπωλείων και ψιλικατζίδικων που παλεύουν για την επιβίωσή τους. Σε συνδυασμό μάλιστα, με την προτίμηση των καταναλωτών σε ελληνικά προϊόντα μικρών τοπικών επιχειρήσεων, μπορεί με αρκετή ασφάλεια να βγει το εξής συμπέρασμα:

Ίσως να αξίζει το όποιο ρίσκο της τοποθέτησης διαφορετικών προϊόντων στα μίνι μάρκετ και στα αντίστοιχα καταστήματα. Τα μη επώνυμα –για την εγχώρια αγορά– τρόφιμα και ποτά που προέρχονται είτε από το εξωτερικό είτε από την ελληνική επαρχία, έχουν τη δυνατότητα να αποτελέσουν πόλο έλξης των καταναλωτών και να δώσουν έστω ένα μικρό πλεονέκτημα, έναντι του ανταγωνισμού.