Τα τελευταία χρόνια το Halloween έχει αρχίσει να κερδίζει έδαφος και στην Ελλάδα, κυρίως μέσα από την επιρροή της ποπ κουλτούρας, των social media και των νέων γενεών που υιοθετούν πιο εύκολα ξενόφερτες παραδόσεις. Αν και μέχρι πρότινος θεωρούνταν μια «ξένη» γιορτή, πλέον έχει εξελιχθεί σε αφορμή για διασκέδαση, μεταμφιέσεις και θεματικές εκδηλώσεις. Αυτή η δυναμική δημιουργεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τους επαγγελματίες της λιανικής και ιδιαίτερα για τα μίνι μάρκετ, που μπορούν να εκμεταλλευτούν τη συγκυρία ώστε να αυξήσουν τον τζίρο τους.
Πιο αναλυτικά, η ζήτηση γύρω από το Halloween επικεντρώνεται σε μια σειρά προϊόντων που μπορούν εύκολα να ενταχθούν στα ράφια ενός μίνι μάρκετ. Στην κορυφή βρίσκονται τα ζαχαρώδη και τα γλυκίσματα, καθώς το «trick or treat» έχει αρχίσει να αποκτά αναγνωρισιμότητα και στη χώρα μας. Η διαθεσιμότητα σε σοκολάτες, καραμέλες, μπισκότα ή συσκευασίες σε γιορτινά μεγέθη και με θεματικό σχεδιασμό μπορεί να αποτελέσει ισχυρό πόλο έλξης για τους πελάτες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα νέα εποχικά Donuts από τη The Little Happy Bakery, που είναι διαθέσιμα από τη 40 FOOD σε δύο limited edition γεύσεις που ξεχωρίζουν:
-Halloween Donuts με γέμιση Orange Jam
-Christmas Donuts με γέμιση Strawberry Jam
Πρόκειται για ψημένα donuts, όχι τηγανητά, με ιδιαίτερη γεύση και με εορταστικό packaging που τραβά το βλέμμα στα ράφια μικρών και μεγάλων.
Παράλληλα, από τη Nestle έχει κυκλοφορήσει και μια “τρομακτική” KitKat, που αποτελείται από στρώσεις βάφλας καλυμμένες με κρεμώδη γάλακτος σοκολάτα. Η μπάρα έρχεται σε πορτοκαλί συσκευασία και περιέχει την κλασική σοκολάτα. Όμως, αντί να είναι καλυμμένη με σοκολάτα γάλακτος, έρχεται με «cinnamon toast».
Σημαντική θέση κατέχουν επίσης και τα αλκοολούχα ποτά ή τα αναψυκτικά, τα οποία συνδέονται με τα πάρτι που οργανώνονται όλο και συχνότερα την περίοδο του Halloween. Η δημιουργία θεματικών προσφορών, όπως «πακέτα πάρτι» με μπύρες, κρασιά ή mixers, μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις και να ενισχύσει την εικόνα του καταστήματος ως σημείο που καλύπτει τις ανάγκες της παρέας.
Παράλληλα, υπάρχει χώρος για επένδυση και σε διακοσμητικά ή εποχιακά είδη μικρής αξίας: πλαστικές κολοκύθες, αξεσουάρ μεταμφίεσης, χαρτοπετσέτες ή ποτήρια με σχέδια Halloween, που μπορούν να τοποθετηθούν κοντά στο ταμείο για αγορές της τελευταίας στιγμής. Ακόμα και περιορισμένη γκάμα τέτοιων προϊόντων μπορεί να κάνει τη διαφορά, δημιουργώντας γιορτινή ατμόσφαιρα στο κατάστημα.
Για να εκμεταλλευτεί αποτελεσματικά τη συγκυρία, ο επαγγελματίας χρειάζεται να επενδύσει και στη σωστή προβολή. Ένα θεματικό «Halloween corner» με εμφανή σήμανση, προσφορές και ελκυστική τοποθέτηση των προϊόντων μπορεί να ενισχύσει την εμπειρία αγορών και να παρακινήσει σε παρορμητικές αγορές. Επιπλέον, η αξιοποίηση των social media για την ανακοίνωση προσφορών ή η διοργάνωση μικρών διαγωνισμών (π.χ. καλύτερη στολή ή φωτογραφία με αγορές από το κατάστημα) μπορεί να φέρει επιπλέον κίνηση.
Συνολικά, το Halloween μπορεί να εξελιχθεί σε έναν νέο εμπορικό θεσμό και για την Ελλάδα. Με στρατηγικές κινήσεις, ακόμη και ένα μικρό μίνι μάρκετ έχει τη δυνατότητα να επωφεληθεί από το εορταστικό κλίμα, αυξάνοντας τον τζίρο του και χτίζοντας παράλληλα πιο στενή σχέση με τους πελάτες του.