Με online φυλλάδια «ψαρεύουν» πελάτες τα σούπερ μάρκετ

ΙΕΛΚΑ: Μειώνουν την ανεργία οι συγχωνεύσεις στα σούπερ μάρκετ. 

Αύξηση 1,4% της απασχόλησης κατέγραψε στο λιανεμπόριο τροφίμων η πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ, η οποία είναι αποτέλεσμα αρκετών παραγόντων:

Πιο συγκεκριμένα, οι εξαγορές και οι συγχωνεύσεις οδήγησαν τις νέες μεγαλύτερες εταιρείες να προβούν σε προσλήψεις προσωπικού τις οποίες δεν ήταν εφικτό να κάνουν τα μικρότερα σχήματα.

Παράλληλα στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων αποχώρησης επιχειρήσεων από την αγορά, τα καταστήματα των εταιρειών δεν έκλεισαν, αλλά συνέχισαν να λειτουργούν υπό νέες διοικήσεις.

Επίσης, στο φαινόμενο συνέβαλε η ανάπτυξη νέων επιχειρήσεων στον κλάδο, είτε σε νέα κανάλια πώλησης όπως π.χ. τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ, είτε σε εξειδικευμένα κανάλια όπως π.χ. delicatessen, εξειδικευμένα καταστήματα με ελληνικά προϊόντα, παραδοσιακά καταστήματα με τουριστικό χαρακτήρα κλπ.

Τα ανεπτυγμένα δίκτυα προκαλούν επιπλέον νέες επενδύσεις στην οργάνωση, μηχανογράφηση και συντήρηση του δικτύου, προκειμένου να αυξηθεί η παραγωγικότητα των επιχειρήσεων, οι οποίες με τη σειρά τους προκαλούν νέες ανάγκες σε υψηλών προσόντων προσωπικού.

Το προσωπικό των καταστημάτων σούπερ μάρκετ αποτελεί σήμερα το πιο «δυνατό» σημείο της αγοραστικής εμπειρίας (άλλωστε πολλές από τις επιχειρήσεις του κλάδου έχουν βραβευτεί επανειλημμένως για το ανθρώπινο δυναμικό τους και τη διαχείριση τους), όπως δείχνουν και τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ. Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές έχουν θετική γνώμη για την εξυπηρέτηση και βοήθεια που λαμβάνουν από το προσωπικό σε ποσοστό 86%. Παράλληλα το 75% του καταναλωτικού κοινού δηλώνει ότι έχει προσωπική επαφή με το προσωπικό των τμημάτων εξυπηρέτησης στα καταστήματα σουπερμάρκετ.

Διαχρονικά, την περίοδο 2010-2018 σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ το αγοραστικό κοινό αξιολογεί ιδιαίτερα θετικά τη συμβολή του σουπερμάρκετ στην απασχόληση (τα χαμηλότερα ποσοστά κατεγράφησαν το 2016 περίοδο με σημαντικά προβλήματα για δύο από τις τότε ηγέτιδες εταιρείες του κλάδου, τα οποία όμως και πάλι ήταν σημαντικά θετικά). Σε σχέση με τα ποιοτικά στοιχεία της απασχόλησης στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, επισημαίνεται ότι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προσφέρουν εργασία σε ομάδες του πληθυσμού που πλήττονται περισσότερο από την ανεργία και αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες δυσκολίες στην εύρεση εργασίας, όπως οι νέοι, οι ανειδίκευτοι εργάτες και οι γυναίκες. Επίσης, πρέπει να σημειωθεί η συμβολή του κλάδου στην αντιμετώπιση της ανεργίας στην επαρχία, εφόσον τα δίκτυα πωλήσεων των αλυσίδων δεν περιορίζονται στα αστικά κέντρα ή τις βιομηχανικές περιοχές της χώρας, αλλά καλύπτουν όλη την επικράτεια. Στο προσωπικό των αλυσίδων σούπερ μάρκετ υπερτερούν οι γυναίκες σε ποσοστά 65%-70%, ενώ περισσότερο από τα 2/3 των καταστημάτων των αλυσίδων δραστηριοποιούνται εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας.