plastikh sakoula

Το ζήτημα της πλαστικής σακούλας και το περιβαλλοντικό τέλος που επιβλήθηκε στους περισσότερους τομείς του λιανεμπορίου, έχει δημιουργήσει πολλές αντιδράσεις τόσο καταστηματαρχών, όσο και απλών καταναλωτών, όπως μπορείτε να διαβάσετε και στο μεγάλο ρεπορτάζ του 15ου Τεύχους του περιοδικού Mini Market & Μικρή Λιανική.

Με βάση το ίδιο θέμα όμως, έχουμε πλέον μία ακόμα επίσημη αντιπαράθεση, καθώς ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδος ήρθε σε κόντρα με την ΑΒ Βασιλόπουλος, με αφορμή ένα τηλεοπτικό σποτ της τελευταίας, στην τηλεόραση.

Όλα ξεκίνησαν με το ΣΒΠΕ να προχωρά σε εξώδικη Δήλωση – Διαμαρτυρία κατά της γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ, για μία διαφήμιση της εταιρείας σχετικά με τις πλαστικές σακούλες.

Πιο συγκεκριμένα, στο εξώδικο του ο ΣΒΠΕ διαμαρτύρεται για τον συσχετισμό που γίνεται στο διαφημιστικό σποτ της χρήσης πλαστικής σακούλας, ως «κακή συνήθεια» – εξάρτηση, αντίστοιχης βαρύτητας, σοβαρότητας και σημασίας με τον εθισμό στα ναρκωτικά, το κάπνισμα, τον αλκοολισμό, εθισμοί που αποδεδειγμένα θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή και υγεία.

Όπως αναφέρει ο ΣΒΠΕ, ενώ η πρόθεση των διαφημίσεων φαίνεται να είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σε θέματα περιβάλλοντος και έχουν τη μορφή κοινωνικού μηνύματος, επί της ουσίας προβάλλουν και προωθούν άλλες σακούλες πολλαπλών χρήσεων από σύνθετα ανομοιογενή υλικά, προϊόντα που η εταιρεία πωλεί από τα καταστήματά της αντί συγκεκριμένου τιμήματος.

Plastic bag ielkaΕπιπλέον, στις διαφημίσεις αναφέρεται ότι: «1 στα 2 απορρίμματα στους βυθούς μας είναι σακούλες» και «το 2050 τα πλαστικά στις θάλασσές μας θα είναι περισσότερα από τα ψάρια», σημειώνοντας με αστερίσκο «Σύμφωνα με στοιχεία του ΙΕΛΚΑ».

 Όμως, το Ινστιτούτο Ερευνών Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) είναι ένας ιδιωτικός φορέας με στόχο την προώθηση της επιστημονικής έρευνας και την εκπόνηση μελετών για θέματα του λιανεμπορίου και δεν διαθέτει τεχνογνωσία ούτε έχει εκπονήσει μελέτες στον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος.

Η απάντηση της ΑΒ Βασιλόπουλος

Τη δική της απάντηση στο θέμα όμως, έδωσε η ΑΒ Βασιλόπουλος, τονίζοντας σε σχετική ανακοίνωσή της, ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος, με ειλικρίνεια και αμεσότητα έχει τοποθετηθεί ξεκάθαρα ενάντια στη χρήση πλαστικής σακούλας μιας χρήσης, αναλαμβάνοντας με θάρρος την ευθύνη που της αναλογεί σε ότι αφορά την ενημέρωση και την αλλαγή της υπάρχουσας αντίληψης του κοινού για αυτό το ζήτημα που επιβαρύνει σοβαρά και αποδεδειγμένα το περιβάλλον.

Τα στοιχεία των μελετών του ΙΕΛΚΑ που έχουν δημόσια παρουσιαστεί πολλές φορές, αποτελούν ενδείξεις της σοβαρότητας του προβλήματος στη χώρα μας και έρχονται να συνεπικουρήσουν τα στοιχεία δεκάδων μελετών που έχουν αναδείξει παρόμοιες πρωτοβουλίες σε πολλές χώρες.

Η ΑΒ σημειώνει δε, ότι η χώρα μας ήταν από τις τελευταίες χώρες της Ε.Ε., που εναρμονίστηκε με την Ευρωπαϊκή Οδηγία, ενώ τονίζει ότι σε κάθε περίπτωση η εταιρεία δεν αντιμετωπίζει την υποχρέωση αυτή ως τυπική αλλά ως ηθική και ουσιαστική της δέσμευση για τις μελλοντικές γενιές.

Παραθέτει μάλιστα και σχετικά link, με σχετικές πανευρωπαϊκές έρευνες:

*Ευρωπαϊκό έργο LIFE DEBAG  *Ellen Mac Arthur Foundation