Οι μικρομεσαίοι ανατρέπουν τη

Οι συνεχείς ανατιμήσεις είναι ένα μεγάλο πρόβλημα που εξακολουθεί να απασχολεί τους καταναλωτές -όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε αρκετές χώρες του εξωτερικού. Η άνοδος της τιμής μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις συνοδεύτηκε από συρρίκνωση των προϊόντων, με αποτέλεσμα η κυβέρνηση της Ουγγαρίας να παίρνει μέτρα για την αντιμετώπιση του φαινομένου.

Αναλυτικά, από τον Μάρτιο απαιτείται από τις μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης τροφίμων να τοποθετούν προειδοποιητικές ετικέτες τιμών σε συσκευασίες προϊόντων που έχουν συρρικνωθεί σε μέγεθος, ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών. Ο πληθωρισμός στην Ουγγαρία κορυφώθηκε στο 25% το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους, το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρωπαϊκή Ένωση, και η χώρα αγωνίζεται να αναζωογονήσει την οικονομία καθώς η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών έχει μειωθεί.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν, οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 0,8% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα τον Νοέμβριο, αν και παρέμειναν μειωμένες κατά 8,7% σε ετήσια βάση τους πρώτους 11 μήνες καθώς η κατανάλωση μειώθηκε.

Η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Βίκτορ Όρμπαν επιδιώκει να τονώσει την οικονομία, η οποία κατέγραψε την πρώτη τριμηνιαία ανάπτυξή της μέσα σε ένα έτος το τρίτο τρίμηνο, με τις αυτοδιοικητικές εκλογές και τις ευρωεκλογές να αναμένονται μέσα στον χρόνο.

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες που θα τεθούν σε ισχύ από τον Μάρτιο για δύο μήνες, οι λιανέμποροι τροφίμων με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω του 1 δισεκατομμυρίου φιορινιών (2,9 εκατομμύρια δολάρια) θα πρέπει να εμφανίζουν προειδοποιητικές ετικέτες τιμών για προϊόντα που έχουν συρρικνωθεί σε μέγεθος σε σύγκριση με την περίοδο μεταξύ 1ης Ιανουαρίου 2020 και 1ης Ιουλίου 2023.

Παρασκευαστές τροφίμων, εισαγωγείς και προμηθευτές θα πρέπει επίσης να ενημερώνουν τους λιανεμπόρους για τυχόν μειώσεις μεγέθους προϊόντων.