Το προηγούμενο διάστημα οι πληθωριστικές πιέσεις ανάγκασαν τα νοικοκυριά να επιδίδονται σε ένα ατέρμονο «κυνήγι» προσφορών, αναζητώντας το κατάστημα με τη χαμηλότερη τιμή στα προϊόντα που χρειάζονται για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Το καλάθι του νοικοκυριού ήταν ένα μέτρο που ευνόησε τα σούπερ μάρκετ, παρά το γεγονός ότι τα περισσότερα μίνι μάρκετ διαθέτουν σταθερή πελατεία που εξακολουθεί να τα επισκέπτεται, κυρίως για αγορές τις τελευταίας στιγμής.

Ακόμη ένα μέτρο τίθεται σε εφαρμογή από σήμερα. Οι καταναλωτές θα μπορούν να βρίσκουν, σταδιακά, στα ράφια των σούπερ μάρκετ την ειδική σήμανση για τα προϊόντα που θα έχουν για έξι μήνες έκπτωση 5%, καθώς τέθηκε σε ισχύ η νέα πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης «Μόνιμη Μείωση Τιμής». Προς το παρόν οι βιομηχανίες τροφίμων έχουν δηλώσει 100 κωδικούς που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία του υπουργείου. Την ίδια ώρα, εντατικοποιούνται οι έλεγχοι από τη ΔΙΜΕΑ σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα για πιθανή παραβίαση του νόμου για την αισχροκέρδεια.

Η υπουργική απόφαση για «κλειδωμένες» τιμές τουλάχιστον κατά 5% και για διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών έχει ήδη δημοσιευτεί και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα πρέπει να ενημερώνουν ηλεκτρονικά τις υπηρεσίες του αρμόδιου υπουργείου σε ποια προϊόντα, ποιων εταιρειών έχουν δεχθεί ανατιμήσεις από τους προμηθευτές.