Τα μίνι μάρκετ αποτελούσαν παραδοσιακά μικρά καταστήματα που εξυπηρετούσαν της ανάγκες της γειτονιάς και βασίζονταν κυρίως στη φιλική εξυπηρέτηση και στις αγορές της τελευταίας στιγμής. Μετά την πανδημία όμως, η μικρή λιανική έγινε «πεδίο» μετασχηματισμών και επενδύσεων όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.
Από το 2019 και μετά πολλά έχουν αλλάξει στη λειτουργία των μίνι μάρκετ, αφού αρκετοί ήταν οι επαγγελματίες που αποφάσισαν να εκσυγχρονιστούν, διεκδικώντας μεγαλύτερα μερίδια. Στο εξωτερικό, τα καταστήματα ευκολίας έχουν μπει δυναμικά στο ηλεκτρονικό κανάλι αγορών και αναμένεται το ίδιο να συμβεί μελλοντικά και στην Ελλάδα. Το online κατάστημα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν αποτελούν μόνο έναν τρόπο αύξησης των εσόδων, αλλά συμβάλουν σημαντικά στο να γίνει αναγνωρίσιμη η επιχείρηση και να αυξηθεί η κίνηση και στο φυσικό κατάστημα. Παράλληλα, τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα φαίνεται να δίνουν νέες δυνατότητες, αφού οι σύγχρονοι καταναλωτές, μετά από σχεδόν 3 χρόνια πανδημίας, αναζητούν ανέπαφες συναλλαγές. Την ίδια στιγμή λογισμικά λιανικής και POS αυτοματοποιούν τις διαδικασίες και λύνουν τα «χέρια» του επαγγελματία όσον αφορά την οργάνωση του καταστήματος. Αλλαγές παρατηρούνται επίσης και στο σχεδιασμό των καταστημάτων, τα οποία «μεταμορφώνονται» από χώροι μικρής έκτασης σε άνετα σημεία αναφοράς που μπορούν να προσφέρουν υψηλού επιπέδου αγοραστική εμπειρία.