Είσοδος και στον κλάδο των ζυμαρικών

Τα προϊόντα πρωτεΐνης έχουν κάνει την είσοδό τους και στον κλάδο των ζυμαρικών, με τα πρώτα σχετικά είδη να κάνουν την εμφάνισή τους και στην ελληνική αγορά, διεκδικώντας θέση στα ράφια των σούπερ και μίνι μάρκετ. Η ζήτηση για πρωτεΐνη έχει οδηγήσει στο λανσάρισμα ζυμαρικών με μεγαλύτερη περιεκτικότητα από τα συνηθισμένα. Συγκεκριμένα, η γνωστή εταιρεία Melissa έχει παρουσιάσει εδώ και λίγο καιρό μια νέα σειρά ζυμαρικών, που είναι ενισχυμένη σε πρωτεΐνη, σε σχέση με τα απλά ζυμαρικά, και θεωρείται ιδανική για την ανάπτυξη και διατήρηση της μυϊκής μάζας και των φυσιολογικών οστών. Αντίστοιχα, η Barilla λάνσαρε πρόσφατα στην αγορά ζυμαρικά από όσπρια, τα οποία είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, χωρίς γλουτένη και λακτόζη, ιδανικά για όσους αποφεύγουν την κατανάλωση κρέατος στη διατροφή τους.

Σε νέα προϊόντα επενδύει ο κλάδος των γαλακτοκομικών

Ένας κλάδος της αγοράς με ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, πριν τουλάχιστον από την εμφάνιση του κορωνοϊού, ήταν αυτός της γαλακτοβιομηχανίας, η οποία επενδύει διαρκώς σε νέα προϊόντα, με τους κωδικούς με αυξημένη πρωτεΐνη να είναι το νέο, μεγάλο trend. Πολλές εταιρείες που ασχολούνται με την παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων αναβαθμίζουν συνεχώς τον παραγωγικό τους εξοπλισμό και, τελευταία, προσανατολίζονται και στη δημιουργία νέων προϊόντων, προκειμένου να ανταποκρίνονται στις εκάστοτε καταναλωτικές ανάγκες. Σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς, μάλιστα, οι πωλήσεις της γαλακτοβιομηχανίας υπολογίζονται σε 1,4 δισ. ευρώ, ενώ η πλειονότητα των Ελλήνων δηλώνει «ανοικτή» σε νέες προτάσεις στα γαλακτοκομικά προϊόντα, δίνοντας περιθώρια για περαιτέρω ανάπτυξη και νέες προσθήκες στα ράφια. Ήδη, πάντως, όλες οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου έχουν λανσάρει προϊόντα πρωτεΐνης, με νέους κωδικούς να αναμένονται προσεχώς. Ο ανταγωνισμός στα ροφήματα, άλλωστε, έχει ήδη αυξηθεί κι από τα υποκατάστατα του γάλακτος. Οι γενικότερες αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων κι η στροφή σε πιο υγιεινές επιλογές έχουν επηρεάσει και τον κλάδο των γαλακτοκομικών, καθώς σε πρώτο πλάνο στις πωλήσεις της μικρής λιανικής, πλέον, βρίσκονται τα λιγότερο «ένοχα» προϊόντα, όπως τα φυτικά ροφήματα από ξηρούς καρπούς.

Μεγάλοι «παίκτες» στη «μάχη» της αγοράς

Η δυναμική των προϊόντων πρωτεΐνης και το μέλλον τους και στην ελληνική αγορά αποδεικνύεται και από το πλήθος των εταιρειών που έχουν αρχίσει να δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ανάμεσά τους, μάλιστα, βρίσκονται και παραδοσιακές «δυνάμεις» της αγοράς, που θεωρούνται μεγάλοι «παίκτες» γενικότερα στον κλάδο των τροφίμων και των ποτών. H Δέλτα είναι μία από τις βιομηχανίες που έχουν επενδύσει αρκετά σε αυτό τον τομέα, τόσο με τα γιαούρτια vitaline, όσο και μέσα από το διάσημο brand του Milko. H εταιρεία Βιολάντα, με την τεράστια ανάπτυξη των τελευταίων χρόνων στα μπισκότα, έχει παρουσιάσει ολόκληρες σειρές βασισμένες στην πρωτεΐνη. Άνοιγμα στη νέα αγορά έκανε κι η γνωστή γαλακτοκομία Ήπειρος, με τις Ζεμύθα Protein Bars, ενώ μία από τις πρώτες εταιρείες που πρόσθεσε προϊόντα πρωτεΐνης στο χαρτοφυλάκιό της ήταν η ιστορική σοκολατοποιία ΙΟΝ. Επίσης, η Μεβγάλ κι η Arla Foods είναι μεταξύ των «μεγάλων ονομάτων» που δραστηριοποιούνται στον τομέα των προϊόντων πρωτεΐνης.

Ευκαιρία για τα μίνι μάρκετ τα προϊόντα πρωτεΐνης

Η αυξημένη ζήτηση για προϊόντα πρωτεΐνης μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία και για τα μίνι μάρκετ και τα υπόλοιπα καταστήματα της μικρής λιανικής. Με πολλούς νέους κωδικούς να διεκδικούν μερίδιο από την αγορά και μία θέση στα ράφια, δίνεται η δυνατότητα για μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, την ώρα που οι πωλήσεις τους μπορούν να «εκτοξευθούν». Ειδικά σε συγκεκριμένες κατηγορίες καταναλωτών, όπως στους νεαρής ηλικίας κι αυτούς που γυμνάζονται, τα προϊόντα πρωτεΐνης κάνουν μεγαλύτερο… γκελ. Ίσως, λοιπόν, οι ίδιοι οι επαγγελματίες της αγοράς να πρέπει να τους δώσουν ψήφο εμπιστοσύνης. Ειδικά σε μίνι μάρκετ και περίπτερα κοντά σε γυμναστήρια ή άλλους χώρους άθλησης, τα προϊόντα πρωτεΐνης είναι πιθανό να αποτελέσουν μία κατηγορία με μεγάλη ζήτηση.