Εξ αποστάσεως τα ψώνια με

Τεράστιο περιθώριο ανάπτυξης στις online αγορές. 

Οι ηλεκτρονικές αγορές σημείωσαν αύξηση ρεκόρ κατά τη διάρκεια της καραντίνας, ωστόσο υπάρχει ακόμη μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης, γεγονός που θα έπρεπε να λάβουν υπόψη ακόμα και οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής.

Σχεδόν όλοι οι Έλληνες (88%) χρησιμοποιούν πλέον τακτικά (από «κάποιες φορές την εβδομάδα έως κάθε μέρα») το ίντερνετ – και 2% μπαίνει «κάποιες φορές το μήνα».

Αυτά προκύπτουν από την πρώτη έρευνα της Pulse RC για το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών στην Αττική, που διερεύνησε αναλυτικά τις σύγχρονες ηλεκτρονικές υπηρεσίες μέσω Ίντερνετ και κινητών – ιδιαίτερα όσον αφορά τον επαγγελματικό χώρο.

Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτουν τα εξής παρακάτω:

  • Το ποσοστό των καταναλωτών που πραγματοποιούν τακτικά (από κάποιες φορές την εβδομάδα έως σχεδόν κάθε μέρα) αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα (e- shop) στο Ίντερνετ, είναι υπερ-διπλάσιο τώρα, σε σύγκριση με πριν από την επιδημία του νέου κορωνοϊού (είναι 20% – ήταν 9%) – άλλο 31% αγοράζει κάποιες φορές το μήνα.
  • Το ποσοστό των Ελλήνων που συναλλάσσονται τακτικά (από κάποιες φορές την εβδομάδα έως σχεδόν κάθε μέρα) ηλεκτρονικά με το Δημόσιο και τις Τράπεζες ανέρχεται στο 37% – και 38% πράττει το ίδιο κάποιες φορές το μήνα.
  • Σχεδόν οι έξι στους δέκα (57%) αξιοποιούν την τηλε- εργασία τακτικά. Στις πιο «ενεργές» εργατικά/επαγγελματικά ομάδες, το ποσοστό αυξάνεται στο 66% (ελεύθεροι επαγγελματίες / επιχειρηματίες και δημόσιοι υπαλλήλοι) και στο 71% (ιδιωτικοί υπάλληλοι)
  • Αντίθετα, λόγω των περιοριστικών μέτρων, μειωμένο καταγράφεται το ποσοστό των καταναλωτών που τακτικά επισκέπτονται καταστήματα της περιοχής τους (τροφίμων, φαρμακεία, περίπτερα, μίνι μάρκετ κλ.π.) για αγορά διαφόρων ειδών (52% από 71%).

Ο βαθμός εξάπλωσης της χρήσης του διαδικτύου στη συναλλακτική συμπεριφορά του πληθυσμού καταγράφεται σημαντικά αυξημένος – γεγονός αναμενόμενο. Η στροφή του καταναλωτή στις αγορές μέσω e-shops σηματοδοτεί μια νέα αγοραστική συμπεριφορά.