Οι online συναλλαγές έχουν γίνει πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των Ελλήνων, καθώς το 97% των χρηστών διαδικτύου δηλώνει ότι πραγματοποιεί ηλεκτρονικές αγορές, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση ηλεκτρονικού εμπορίου της Nexi Ελλάδος, μέλους του ομίλου Nexi.
Οι χρεωστικές κάρτες κυριαρχούν ως μέθοδος πληρωμής, συγκεντρώνοντας το 57% των προτιμήσεων, με το PayPal να ακολουθεί στο 49% και τα ψηφιακά πορτοφόλια (Apple Pay, Google Pay) να καταγράφουν σταθερή άνοδο. Οι καταναλωτές επιλέγουν τις μεθόδους πληρωμής τους κυρίως βάσει ασφάλειας (71%), ταχύτητας (56%) και ευκολίας χρήσης (49%).
Στις κατηγορίες προϊόντων, η μόδα βρίσκεται στην κορυφή (50%), ακολουθούμενη από το φαγητό σε πακέτο/delivery (45%) και τα φαρμακευτικά προϊόντα (37%). Παράλληλα, το 78% των χρηστών δείχνει προτίμηση σε ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, ενώ το 64% λαμβάνει υπόψη τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των αγορών του, με έμφαση στη μείωση συσκευασιών (54%) και σε πιο βιώσιμες διαδικασίες επιστροφών (36%).
Η έρευνα καταγράφει σημαντική ωρίμανση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα. Οι χρεωστικές κάρτες εκτοξεύτηκαν από το 9% το 2023 στο 57% το 2024 (+48%), το PayPal ενισχύθηκε κατά 11%, ενώ τα ψηφιακά πορτοφόλια σημείωσαν αύξηση 12%. Εντυπωσιακή είναι και η στροφή προς τα ελληνικά e-shops, καθώς η προτίμηση σε αυτά αυξήθηκε από 49% το 2023 σε 78% το 2024 (+29%).
Η συνολική αξία των ηλεκτρονικών δαπανών για το 2024 εκτιμάται σε 29,4 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 9,1 δισ. αφορούν ταξίδια και διαμονή, 6,5 δισ. υπηρεσίες, 5,6 δισ. μόδα, 5,1 δισ. οικιακά είδη και 3,1 δισ. προϊόντα καθημερινής χρήσης. Το ηλεκτρονικό εμπόριο αναδεικνύεται έτσι σε βασικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας.