Παπαστράτος:

«Η Μικρή Λιανική έχει αγκαλιάσει το IQOS»

Πάνω από 100.000 Έλληνες καπνιστές έχουν στραφεί στο IQOS της Παπαστράτος, το οποίο και στηρίζεται για την προώθησή του στα μίνι μάρκετ και τη μικρή λιανική, προσφέροντας πολύ ικανοποιητικό περιθώριο κέρδους στους επαγγελματίες της αγοράς, όπως σημειώνει στο περιοδικό Mini Market, ο κ. Νίκος Φλίγκος, Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων της εταιρείας.

Μini Μarket: Η Παπαστράτος έχει στραφεί πλέον αποκλειστικά στην παραγωγή των θερμαινόμενων ράβδων IQOS. Ποια είναι τα πρώτα δείγματα γραφής από τη διάθεση του προϊόντος στην ελληνική αγορά;

Νίκος Φλίγκος: Η Philip Morris International (PMI) έχει εδώ και πολλά χρόνια εντοπίσει την ανάγκη να υπάρξουν καλύτερες εναλλακτικές για τα εκατομμύρια των καπνιστών που επιλέγουν να συνεχίσουν το κάπνισμα. Για αυτό το σκοπό λοιπόν έχουν δαπανηθεί την τελευταία δεκαετία περί τα 4,5 δισ. δολάρια για την έρευνα κι ανάπτυξη αυτών των προϊόντων. Το IQOS είναι το πρώτο από αυτά κι η διαφοροποίησή του από τα συμβατικά τσιγάρα έγκειται στην τεχνολογία Heat-not-Burn που χρησιμοποιεί. Ο καπνός δηλαδή που υπάρχει στις θερμαινόμενες ράβδους καπνού δεν καίγεται, όπως στα τσιγάρα, αλλά θερμαίνεται με αποτέλεσμα να παράγονται σημαντικά λιγότερες τοξικές ουσίες σε σχέση με το κάπνισμα των τσιγάρων.

IQOSΌταν η Παπαστράτος λάνσαρε πρώτη στην ελληνική αγορά το 2016 το IQOS, το πρώτο προϊόν θερμαινόμενου καπνού, είδαμε πολλούς καπνιστές να ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα. Έκτοτε, το IQOS σημείωσε μεγάλη εμπορική επιτυχία και σήμερα περισσότεροι από 100.000 καπνιστές έχουν εγκαταλείψει το τσιγάρο κι έχουν στραφεί σε αυτό. Χρειάστηκε να αφιερώσουμε πολλές ώρες στο κομμάτι της ενημέρωσης των καπνιστών μέσα στα καταστήματα μας, προκειμένου να καταλάβουν επακριβώς τους λόγους που αξίζει να κάνουν αυτή την αλλαγή. Σε παγκόσμιο επίπεδο υπάρχουν περισσότεροι από 6 εκατ. χρήστες IQOS κι, επειδή ο αριθμός αυτός αυξάνεται συνεχώς, η PMI προχώρησε πρόσφατα (λαμβάνοντας υπόψη τα σχόλια των χρηστών) στο λανσάρισμα των νέων συσκευών IQOS 3 και IQOS 3 Multi, με στόχο να αναβαθμίσει την εμπειρία τους.

M. M.: Τα IQOS διανέμονται στο κανάλι των μίνι μάρκετ και της μικρής λιανικής; Πόσα σημεία εξυπηρετούνται σήμερα σε όλη την Ελλάδα και με ποιον τρόπο;

Ν.Φ.: Η Παπαστράτος, όπως έχει αποδείξει και στο παρελθόν, πιστεύει στην παραδοσιακή λιανική και στηρίζεται σε αυτήν για την προώθηση των προϊόντων της, συνεπώς και του IQOS. Όλα τα Σημεία Λιανικής έχουν τη δυνατότητα να εμπορεύονται τα HEETS που είναι απαραίτητα για τη λειτουργία του IQOS και μάλιστα με πολύ ικανοποιητικό περιθώριο κέρδους. Οι μέχρι τώρα ενδείξεις είναι ότι όλη η Μικρή Λιανική έχει αγκαλιάσει το IQOS κι η πλειοψηφία των Σημείων πώλησης συμμετέχει ενεργά τόσο στην πώληση των HEETS όσο και στην προώθηση του IQOS.

M. M.: Υπάρχουν έντονες αντιδράσεις στην αγορά για την εγκύκλιο της ΑΑΔΕ, που απαγορεύει τη διάθεση όλων των υγρών αναπλήρωσης χωρίς νικοτίνη, με επαγγελματίες του κλάδου να κάνουν λόγο για αθέμιτη προώθηση συγκεκριμένων προϊόντων. Ποια είναι η θέση της Παπαστράτος, σε σχέση με αυτή την απόφαση;

Ν.Φ.: Είναι γεγονός πως στην περίπτωση που αναφέρετε υπάρχει μία αναστάτωση, καθώς παραμένει αρρύθμιστη η συγκεκριμένη αγορά των μη νικοτινούχων, αλλά διαβάζουμε πως αυτό το ζήτημα θα λυθεί σύντομα.