Αύξηση στις πωλήσεις εν μέσω κορωνοϊού

Η πανδημία του κορωνοϊού πάντως και τα Lockdown που επιβλήθηκαν σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία, έδωσαν νέα ώθηση στις πωλήσεις καπνικών προϊόντων, αυξάνοντας και την κίνηση στα μίνι μάρκετ. Πανελλαδική έρευνα της Marc που διεξήχθη τον Μάρτιο του 2021, για λογαριασμό της εταιρείας Παπαστράτος, φανέρωσε ότι, εξαιτίας της πανδημίας, το 27,2% των καπνιστών καπνίζουν περισσότερο αυτή την περίοδο. Επίσης, το 7% παραδέχεται πως άρχισε να καπνίζει ξανά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ είχε διακόψει το κάπνισμα. Τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης της συχνότητας καπνίσματος παρατηρούνται στους αυτοαπασχολούμενους και στους ανέργους. Σύμφωνα μάλιστα με τον πρόεδρο της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Υγείας για τον Έλεγχο του Καπνίσματος, καθηγητή Παναγιώτη Μπεχράκη, η πανδημία συνδυάζεται με ιδιαίτερη αύξηση επιπολασμού του καπνίσματος στους εργαζομένους που τέθηκαν σε αναστολή εργασίας κατά το διάστημα αυτό. Έρευνα της Focus Bari αναφέρει δε ότι η χειρότερη καθημερινότητα και οι συνθήκες της πανδημίας έχουν οδηγήσει πάνω από 1 στους 3 Έλληνες (36%) να ξεκινήσει ή και να αυξήσει τουλάχιστον μία από ορισμένες συνήθειες, όπως το κάπνισμα και το άτμισμα.

Κερδισμένα τα εναλλακτικά προϊόντα

Τον Ιανουάριο το νέο IQOS στην ΕλλάδαΗ έρευνα της Marc για τον Παπαστράτο κατέγραψε και τη θετική άποψη των καταναλωτών για τα εναλλακτικά προϊόντα καπνίσματος, τα οποία και δείχνουν να καθιερώνονται πλέον στα ράφια των μίνι μάρκετ. Πιο συγκεκριμένα, οι Έλληνες, παρά την έλλειψη ενημέρωσης, φαίνεται να έχουν ήδη αγκαλιάσει τις εναλλακτικές προτάσεις έναντι του καπνίσματος, με το 60,5% του πληθυσμού να δηλώνει πως εάν κάποιος κοντά του χρησιμοποιεί μια εναλλακτική χωρίς καπνό, δεν τον ενοχλεί, σε σύγκριση με κάποιον που καπνίζει τσιγάρα. Το 37,4% των ερωτηθέντων, μάλιστα, έχει ήδη προτείνει σε κάποιον καπνιστή να σταματήσει το κάπνισμα τσιγάρων και να δοκιμάσει μια εναλλακτική επιλογή. Επίσης το 45,6% του πληθυσμού πιστεύει πως τα εναλλακτικά προϊόντα καπνίσματος είναι λιγότερο βλαβερά για την υγεία σε σχέση με το κάπνισμα. Τα παραπάνω δεδομένα δείχνουν ότι η αγορά των εναλλακτικών προϊόντων καπνού θα συνεχίσει να ενισχύεται τα επόμενα χρόνια και, άρα, αξίζει να επενδύσουν σε αυτήν οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής, καθώς προσφέρουν και μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους για τα καταστήματα. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελούν, άλλωστε, και οι θερμαινόμενες ράβδοι Heets για το IQOS, οι οποίες έχουν αρχίσει να ξεπερνούν σε πωλήσεις και ένα από τα κορυφαία brand τσιγάρων στην αγορά, αυτό των Marlboro.

Σε ανοδική πορεία και τα πούρα

Μία από τις κατηγορίες των καπνικών προϊόντων που δείχνει να βρίσκεται επίσης σε ανοδική πορεία τον τελευταίο καιρό, είναι και αυτή των πούρων. Ως εναλλακτική του τσιγάρου, αλλά και ως μία premium επιλογή για τους καταναλωτές, έχει αρχίσει να αυξάνει τις πωλήσεις της εν μέσω κορωνοϊού. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μάλιστα, ο μεγαλύτερος παραγωγός πούρων στον κόσμο, η Δομινικανή Δημοκρατία, έκανε ρεκόρ εξαγωγών, με τη συνολική αξία τους να ξεπερνάει για πρώτη φορά το 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Την ίδια ώρα, οι επιλογές στη συγκεκριμένη κατηγορία για τα καταστήματα της μικρής λιανικής είναι αρκετές και με σημαντικά περιθώρια κέρδους, ειδικά για όσους καταφέρνουν να συνδυάσουν τα premium προϊόντα με τις πιο προσιτές επιλογές, καλύπτοντας ολόκληρη την γκάμα των καταναλωτών.