Παιδική διατροφή. Όλο και περισσότεροι κωδικοί που απευθύνονται σε παιδιά και βρέφη έχουν βρει τη θέση τους στα ράφια των σούπερ και μίνι μάρκετ, με τις εγχώριες βιομηχανίες τροφίμων να επενδύουν σταθερά στην ενίσχυση του χαρτοφυλακίου τους με ανάλογα προϊόντα.

Της Ελένης Σαραντάκη

Σε προϊόντα για παιδιά εστιάζει η αγορά τροφίμων

Tον τελευταίο χρόνο, που η αγορά έχει αντιμετωπίσει αναρίθμητες προκλήσεις, λόγω της πανδημίας, πολλοί είναι οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής που αναζητούν τρόπους να αυξήσουν τον τζίρο τους και να αντεπεξέλθουν στον σκληρό ανταγωνισμό που δημιούργησε η ανάπτυξη των σούπερ μάρκετ κι η ραγδαία άνοδος των ηλεκτρονικών αγορών. Μία από τις κατηγορίες που θα μπορούσε να λειτουργήσει ευεργετικά και για το κανάλι της μικρής λιανικής είναι τα προϊόντα που σχετίζονται με την παιδική διατροφή. Γαλακτοκομικά, δημητριακά, χυμοί, snacks και ζυμαρικά, που είναι μελετημένα ειδικά για τα βρέφη ή για το παιδικό καταναλωτικό κοινό, θα μπορούσαν να αυξήσουν τα έσοδα των μίνι μάρκετ, καθώς αποτελούν προϊόντα που προτιμά σταθερά να τοποθετήσει στο καλάθι του ένα μεγάλο ποσοστό των Ελλήνων γονέων. Την τάση αυτή φαίνεται να έχουν λάβει σοβαρά υπόψη οι περισσότερες βιομηχανίες τροφίμων που δραστηριοποιούνται στη χώρα, αφού τα τελευταία χρόνια, τα ράφια και τα ψυγεία των καταστημάτων έχουν γεμίσει με κωδικούς που απευθύνονται σε παιδιά κι ακολουθούν παράλληλα τις σύγχρονες διατροφικές τάσεις.

«Η στροφή των καταναλωτών προς μία πιο υγιεινή διατροφή έχει ωθήσει τη βιομηχανία τροφίμων σε αναζήτηση εναλλακτικών και στα παιδικά τρόφιμα.»

Ολόκληρες σειρές βιολογικών χυμών, γιαούρτια, αλμυρές και γλυκές προτάσεις και δεκάδες νέα προϊόντα με υγιεινές πρώτες ύλες κυκλοφορούν πλέον από τις εταιρείες, προκειμένου ο επαγγελματίας να είναι σε θέση να προσφέρει εξειδικευμένες επιλογές στους πελάτες του, ανάλογα με τις ανάγκες και την ηλικία των παιδιών τους. Οι νέοι γονείς, άλλωστε, στην πλειονότητά τους, υιοθετούν υγιεινές διατροφικές συνήθειες, με αποτέλεσμα να ψάχνουν σχολαστικά καινοτόμα κι υγιεινά προϊόντα και για τα παιδιά τους. Κι επειδή οι γονείς, σε μεγάλο ποσοστό, έχουν περιορισμένο ελεύθερο χρόνο, για να επενδύουν στο συνεχές μαγείρεμα και την προετοιμασία σπιτικών snacks, καταφεύγουν σε έτοιμες λύσεις που θεωρούν κατάλληλες για τη διατροφή και τη σωστή ανάπτυξη των παιδιών τους. Όσον αφορά τα καινοτόμα παιδικά προϊόντα που έχουν λανσάρει οι εγχώριες βιομηχανίες το τελευταίο διάστημα, είναι εμφανής η στροφή σε αυτά που θεωρούνται υγιεινά, όπως τα δημητριακά ολικής άλεσης. Επίσης, παρατηρείται σταδιακή μείωση της ζάχαρης, η οποία είναι απόλυτα συνδεδεμένη με την παιδική παχυσαρκία, με τους διεθνείς οργανισμούς να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου.

Νέα λανσαρίσματα στα παιδικά ζυμαρικά

Τα ζυμαρικά αποτελούν παραδοσιακά μία από τις αγαπημένες επιλογές των παιδιών κι εύκολη λύση για τους γονείς, καθώς η παρασκευή τους χρειάζεται ελάχιστο χρόνο. Πλέον, στην αγορά κυκλοφορούν αρκετά προϊόντα ζυμαρικών που απευθύνονται στο παιδικό καταναλωτικό κοινό, περιέχουν τα απαραίτητα συστατικά για τη σωστή ανάπτυξή του και προσελκύουν με το περίτεχνο σχήμα τους την προσοχή των μικρών καταναλωτών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα προϊόντα που έχει λανσάρει η γνωστή βιομηχανία Ήλιος. Η εταιρεία έχει παρουσιάσει νέα προϊόντα ολικής άλεσης, στοχεύοντας να προσφέρει εναλλακτικές επιλογές στην καθημερινή διατροφή των παιδιών, ακολουθώντας τις αναδυόμενες τάσεις της αγοράς. Παιδικά ζυμαρικά περιλαμβάνονται και στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας Melissa, η οποία διαθέτει σε σούπερ και μίνι μάρκετ τα Μέλισσα Pasta Kids, σε διάφορα σχήματα, ώστε τα παιδιά να παίρνουν όλα τα θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για τη σωστή ανάπτυξή τους και την ισορροπημένη λειτουργία του οργανισμού τους. Εκτός από την κατηγορία των ζυμαρικών, κυκλοφορούν και δεκάδες κωδικοί γαλακτοκομικών προϊόντων. Στην κατηγορία του παιδικού γιαουρτιού, μάλιστα, έχει αναπτυχθεί έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των μεγάλων εταιρειών.

«Μάχη» για το παιδικό γιαούρτι

Βρεφικά και παιδικά γιαούρτια σε διαφορετικές γεύσεις είναι διαθέσιμα για τα ψυγεία της μικρής λιανικής, με τις εταιρείες να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην προέλευση του γάλακτος, αλλά και στα θρεπτικά συστατικά που αυτά περιέχουν. Η εταιρεία Κρι Κρι για παράδειγμα λάνσαρε το πρώτο βρεφικό γιαούρτι της στην ελληνική αγορά, με την ονομασία «Το πρώτο μου γιαουρτάκι». Το προϊόν είναι ειδικά σχεδιασμένο για βρέφη από 6 μηνών και πάνω, φτιαγμένο από 100% ελληνικό γάλα ημέρας και ήπιες καλλιέργειες, χωρίς πρόσθετα σάκχαρα ή συντηρητικά, κι αποτελεί φυσική πηγή ασβεστίου και βιταμίνης Β12 & Β2. Περιέχει ειδικές καλλιέργειες γιαούρτης κατάλληλες για βρέφη, καθώς και τον προβιοτικό γαλακτοβάκιλλο LGG, που συμβάλλει στην καλή λειτουργία τόσο του πεπτικού όσο και του ανοσοποιητικού συστήματος των βρεφών. Σειρά παιδικών επιδόρπιων γιαουρτιού περιλαμβάνει κι η γκάμα της Όλυμπος. Τα επιδόρπια γιαουρτιού «παιδικό» της εταιρείας παράγονται από 100% ελληνικό φρέσκο γάλα Όλυμπος και δεν έχουν συντηρητικά και χρωστικές, αποτελώντας φυσική πηγή πρωτεϊνών κι ασβεστίου. Η Δέλτα, παράλληλα, έχει δημιουργήσει την οικογένεια προϊόντων Advance BIO. Το γιαούρτι Δέλτα Advance BIO Kids παράγεται από 100% ελληνικό βιολογικό γάλα Δέλτα κι έχει γεύση φρούτων, από 100% βιολογικά φρούτα. Περιέχει φυσικά συστατικά, χωρίς προσθήκη ζάχαρης, ενώ δεν έχει πρόσθετα, χρωστικές και συντηρητικά, αποτελώντας μια πιο φυσική επιλογή για τη σωστή ανάπτυξη του παιδιού.