2 στους 3 Έλληνες έκαναν τις αγορές τους στη μικρή λιανική

Η «στροφή» των καταναλωτών στα καταστήματα της γειτονιάς επιβεβαιώνεται κι από τα στοιχεία έρευνας της Ipsos στην ελληνική αγορά, η οποία και πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της PayPal. Αναλυτικά, με βάση τα σχετικά ευρήματα, οι Έλληνες παρέμειναν πιστοί στις επώνυμες μάρκες κατά τη διάρκεια του lockdown, κυρίως χάρη στη μεγάλη ποικιλία των προσφερόμενων ειδών, αλλά οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις ήταν εκείνες που κέντρισαν το ενδιαφέρον και κέρδισαν τόσο την εμπιστοσύνη όσο και την αναγνώριση, δείχνοντας έμπρακτα τη σημασία που έχει η ενίσχυση της τοπικής κοινότητας και οικονομίας. Σχεδόν τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων (62%) έκαναν τις αγορές τους από μικρά τοπικά καταστήματα εν μέσω καραντίνας και το 32% ψώνισε διαδικτυακά από μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Σχεδόν τα δύο τρίτα των Ελλήνων (62%) έκαναν τις αγορές τους από μικρά τοπικά καταστήματα και το 32% ψώνισε διαδικτυακά από μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Στήριξη στις μικρές επιχειρήσεις και στο μέλλον

Η έρευνα ανέδειξε, επίσης, ότι τα δύο τρίτα του γενικού πληθυσμού (66%) αισθάνονται την υποχρέωση να υποστηρίξουν τις μικρές επιχειρήσεις της περιοχής τους. Αυτό μοιάζει ιδιαίτερα σημαντικό για τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, αφού το 87% άνω των 65 ετών θεωρεί ότι η στήριξη της τοπικής οικονομίας είναι απαραίτητη, για να ξεπεράσουμε την κρίση της πανδημίας. Σχεδόν οι μισοί εκ των ερωτηθέντων δε, αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν μια αγορά σε μια μικρομεσαία επιχείρηση ή σε ένα κατάστημα της γειτονιάς, προκειμένου να στηρίξουν τόσο την τοπική όσο και την εθνική οικονομία. Η τάση αυτή φαίνεται, μάλιστα, ότι θα συνεχιστεί και στο μέλλον, καθώς το 58% των Ελλήνων δηλώνει ότι σκοπεύει να αγοράζει ακόμα περισσότερα τοπικά προϊόντα.

Σημαντική η «μετάλλαξη» στην αγορά

Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν μία γενικότερη «μετάλλαξη» των καταναλωτικών συνηθειών στην Ελλάδα, αφού μόλις πριν από λίγα χρόνια, το «κλίμα» ήταν τελείως διαφορετικό, με τα καταστήματα της γειτονιάς να εμφανίζουν αρνητικούς δείκτες στις τότε έρευνες. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με έρευνα της Nielsen το 2018, η κατηγορία των καταστημάτων γειτονιάς είχε παρουσιάσει μεγάλες απώλειες, καθώς ο αριθμός τους το 2017 είχε υποχωρήσει στα 24.877 από 25.770 το 2016. Το 2017 λειτουργούσαν 5.764 περίπτερα από 6.008 το 2016, ενώ το 2008 ο αριθμός τους έφτανε τα 9.837. Την ίδια ώρα, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ είχε επηρεαστεί από την αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 4,7% και την οριακή μείωση των τιμών κατά 0,1%, εμφανίζοντας θετική «τροχιά» για το 2018, η οποία βέβαια «εκτινάχθηκε» την περίοδο της πανδημίας. Οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, σε όλο τον κόσμο, αλλά και στην Ελλάδα, ήταν άλλωστε ο απόλυτος «νικητής» της περιόδου της πανδημίας του κορωνοϊού, με τις πωλήσεις τους να παρουσιάζουν τεράστια αύξηση από την πρώτη καραντίνα και μετά. Kαταστήματα γειτονιάς