Ως συνέχεια της έκθεσης του κλάδου των μίνι μάρκετ και των περιπτέρων, η έκθεση Market Expo & Περίπτερο προσέλκυσε στην πρώτη της διοργάνωση με το νέο format χιλιάδες επαγγελματίες της αγοράς, οι οποίοι και είχαν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τους πάνω από 200 εκθέτες από όλη την Ελλάδα. Ιδιοκτήτες μίνι μάρκετ και περιπτέρων έδωσαν το «παρόν» στην έκθεση του κλάδου

Του Βάιου Τασούλα

Κορυφαίο σημείο συνάντησης των επαγγελματιών

Μετά από 6 χρόνια, η πλέον εξειδικευμένη έκθεση για τη μικρή λιανική πραγματοποιήθηκε φέτος υπό διαφορετική ονομασία, όντας ουσιαστικά χωρισμένη σε δύο μέρη, τη Market Expo και την Έκθεση Περίπτερο, με το αποτέλεσμα να είναι θετικό για τους διοργανωτές. Πάνω από 200 επιχειρήσεις, παραγωγοί και διανομείς από κάθε γωνιά της Ελλάδας, με πλήθος νέων και καινοτόμων προϊόντων, έδωσαν το «παρόν» στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo, στο 3ήμερο από τις 5 έως τις 7 Οκτωβρίου. Στο πλαίσιο της νέα αυτής έκθεσης. Γαλακτοκομικά, αλλαντικά, delicatessen, κρασιά, ποτά, αναψυκτικά, νερά, έτοιμα γεύματα, καταψυγμένα, προϊόντα πρωινού και αρτοζαχαροπλαστείου ήταν μόνο κάποιες από τις κατηγορίες προϊόντων που είχαν ευρεία αντιπροσώπευση στις δύο εκθέσεις. Η συμμετοχή του κόσμου δεν ήταν αντίστοιχη άλλων εκθέσεων στην Ελλάδα, αλλά υπήρξε μεγάλη ανταπόκριση από τους επαγγελματίες της αγοράς, με την πλειοψηφία των εκθετών να είναι ικανοποιημένη από τις επαφές τους κατά τη διάρκεια του τριημέρου. 
Το νέο format της Έκθεσης κατάφερε να υπογραμμίσει την ανάγκη της ελληνικής αγοράς για μία ολοκληρωμένη έκθεση τροφίμων και ποτών, να επιβεβαιώσει το ισχυρό brand name των ελληνικών προϊόντων στις μεγάλες αγορές διεθνώς, αλλά και να καθιερωθεί ως σημείο αναφοράς για την οργανωμένη λιανική.

Με βάση και τα στοιχεία των διοργανωτών οι επαγγελματίες επισκέπτες από το εξωτερικό σχεδόν διπλασιάστηκαν συγκριτικά με την περυσινή έκθεση, σημειώνοντας αύξηση 85%.

Χιλιάδες επαγγελματίες από την Ελλάδα και το εξωτερικό

Η έκθεση προσέλκυσε χιλιάδες επαγγελματίες από τη λιανική, την εστίαση και τον ξενοδοχειακό κλάδο, διανομείς και χονδρεμπόρους, οι οποίοι ενημερώθηκαν από τους εκθέτες και κορυφαία ονόματα της ελληνικής βιομηχανίας και του ελληνικού εμπορίου τροφίμων και ποτών, για ό,τι νεότερο στην αγορά. Ανάμεσά τους κι επαγγελματίες από ολόκληρο τον κόσμο, εκ των οποίων 96 διεθνείς αγοραστές, που συμμετείχαν σε οργανωμένες επαγγελματικές συναντήσεις με τις συμμετέχουσες εταιρείες και συναντήσεις με τους εκθέτες με αποτέλεσμα σημαντικές και παραγωγικές συμφωνίες για τις βιομηχανίες ποτών και τροφίμων. Με βάση και τα στοιχεία των διοργανωτών, μάλιστα, οι επαγγελματίες επισκέπτες από το εξωτερικό σχεδόν διπλασιάστηκαν συγκριτικά με την περυσινή έκθεση, σημειώνοντας αύξηση 85%.

Η Market Expo δε, σε ειδικά διαμορφωμένη περιοχή, φιλοξένησε 1.126 οργανωμένες επαγγελματικές συναντήσεις, οι οποίες αφορούσαν και τους 302 διεθνείς επισκέπτες, με τους 96 διεθνείς αγοραστές να προέρχονται από 11 χώρες και συγκεκριμένα από τη Γερμανία ως τιμώμενη χώρα, το Βέλγιο, την Ιορδανία, την Ισπανία, την Ιταλία, την Κύπρο, το Λίβανο, την Ολλανδία, το Πακιστάν, την Παλαιστίνη και την Τουρκία.

Δυναμικό “παρόν” από την ελληνική Περιφέρεια

Σημαντικό κομμάτι της διοργάνωσης αποτέλεσε η συμμετοχή των ελληνικών Περιφερειών, και συγκεκριμένα των Περιφερειών Αττικής, Στερεάς Ελλάδας, Πελοποννήσου, Θεσσαλίας, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, Βορείου & Νοτίου Αιγαίου, με επιλεγμένους παραγωγούς από κάθε γωνιά της χώρας, που παρουσίασαν τα προϊόντα τους, αναδεικνύοντας τόσο τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής, όσο τον ανώτερης ποιότητας ελληνικό αγροδιατροφικό τομέα. Επαγγελματίες από όλη τη χώρα, με αξιοσημείωτα ποσοστά προσέλευσης από την Περιφέρεια, επισκέφθηκαν τη Market Expo, γεγονός που ενισχύθηκε από την αντίστοιχη συμμετοχή στο πρόγραμμα δωρεάν μεταφοράς επισκεπτών από περισσότερες από 10 πόλεις της Ελλάδας.

Η έκθεση Market Expo & Περίπτερο είχε έτσι και ένα πανελλαδικό «χρώμα», αφού υπήρχε εκπροσώπηση από κάθε γωνιά της χώρας, με τα παραδοσιακά προϊόντα να έχουν την τιμητική τους, αλλά και νέες φρέσκες ιδέες από την ελληνική επαρχία να κάνουν την εμφάνισή τους, αποδεικνύοντας ότι το επιχειρείν «ανθεί» και στις Περιφέρειες της Ελλάδας.