Μόνο σε

Μόνο σε «προσφορά» αγοράζουν απορρυπαντικά οι Έλληνες. 

Μελέτη για τον εγχώριο κλάδο της παραγωγής απορρυπαντικών οικιακής χρήσης πραγματοποίησε πρόσφατα η Infobank Hellastat Α.Ε. Σύμφωνα με τη Μαρία Θεοδοσοπούλου, Sectorial Studies Consultant, πρόκειται για ένα κλάδο ολιγοπωλιακού χαρακτήρα, καθώς απαρτίζεται από μικρό αριθμό επιχειρήσεων που προσφέρουν μία ευρεία γκάμα προϊόντων.

Κατά την περίοδο της οικονομικής ύφεσης, τα προϊόντα του κλάδου εμφάνισαν μειωμένη ζήτηση, δεδομένου ότι το καταναλωτικό κοινό περιόρισε τις δαπάνες του, ακόμη και για βασικά αγαθά. Ωστόσο, η εικόνα της αγοράς άρχισε να μεταβάλλεται τα τελευταία χρόνια, καθώς η ζήτηση των προϊόντων καθαρισμού δείχνει να  παρουσιάζει ήπια άνοδο.

Αναμφίβολα, σε αυτό συνέβαλαν τόσο η διαχρονική μείωση των τιμών, όσο και οι προωθητικές ενέργειες που πραγματοποιούνται στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων. Πλέον, τα περισσότερα απορρυπαντικά και καθαριστικά πωλούνται μόνο όταν βρίσκονται υπό προσφορά, είτε από τους παραγωγούς-προμηθευτές, είτε από τις λιανεμπορικές αλυσίδες. Έτσι, οι καταναλωτικές προτιμήσεις καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από τον παράγοντα «τιμή» και «προσφορά», ενώ το loyalty σε κάποιο συγκεκριμένο brand name έχει περιοριστεί σημαντικά.

Αυτό, αποδεικνύει ξεκάθαρα ότι η αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού έχει αλλάξει, δείχνοντας προτίμησή σε προϊόντα “value for money”. Μάλιστα, σε κάποιες κατηγορίες καθαριστικών φαίνεται να επιλέγονται περισσότερο τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία ανταγωνίζονται επάξια τα αντίστοιχα επώνυμα.

 Ωστόσο, πολλοί είναι αυτοί που ισχυρίζονται ότι η πραγματοποίηση προσφορών και εκπτώσεων από τις βιομηχανίες του κλάδου, πιθανότατα να προκαλέσει μείωση των πωλήσεων σε αξία, καθώς και περιπτώσεις αθέμιτου ανταγωνισμού. Τέλος, πολλές εταιρείες στην προσπάθειά τους να ανταγωνιστούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, μειώνουν τις τιμές των προϊόντων τους, επηρεάζοντας αρνητικά τα περιθώρια κέρδους.

«Η τιμολογιακή πολιτική που ακολουθούν οι εταιρείες του κλάδου, εντείνει σημαντικά τον ανταγωνισμό. Δεδομένου αυτού, προοπτική ανέλιξης για κάθε εταιρεία, θα πρέπει να αποτελέσει η δημιουργία καινοτόμων προϊόντων, που σέβονται το περιβάλλον και ενισχύουν την αειφόρο ανάπτυξη».