Δυναμικό κοινό για τις μπάρες πρωτεΐνης

Ξεχωριστή αναφορά θα πρέπει να γίνει στις μπάρες πρωτεΐνης, οι οποίες έχουν τα ίδια πλεονεκτήματα με τις μπάρες δημητριακών, ειδικά για τις πωλήσεις τους στα σούπερ μάρκετ, αλλά απευθύνονται σε λίγο πιο εξειδικευμένο κοινό, το οποίο είναι, όμως, και ιδιαίτερα δυναμικό. Τα προϊόντα πρωτεΐνης έχουν συνδεθεί με την τάση για πιο υγιεινή διατροφή, κι ως εκ τούτου απευθύνονται στο σύνολο των καταναλωτών, αλλά και ιδιαίτερα σε όσους προσέχουν την καθημερινή δίαιτά τους. Γενικότερα, τα προϊόντα με υψηλά ποσοστά πρωτεΐνης στοχεύουν ακόμη περισσότερο σε ένα «ισχυρό» target group, που είναι οι οπαδοί της άσκησης, καθώς βοηθούν στην αύξηση της μυϊκής μάζας και τη γράμμωση του σώματος. Για αυτό τον λόγο, άλλωστε, υπάρχουν και τα συμπληρώματα πρωτεΐνης, που είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στα γυμναστήρια. Εξίσου σημαντική κατηγορία καταναλωτών για τα εν λόγω προϊόντα είναι, όμως, κι οι vegans, καθώς η έλλειψη πρωτεΐνης από το κρέας, μπορεί να αντικατασταθεί, ως ένα βαθμό, από άλλες τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη.
Όπως γίνεται, λοιπόν, αντιληπτό, η καταναλωτική ομάδα στην οποία απευθύνονται οι μπάρες πρωτεΐνης είναι από τις πλέον ανερχόμενες, κι υπάρχουν πολλά μίνι μάρκετ, ψιλικατζίδικα και περίπτερα που έχουν ήδη αρχίσει να το εκμεταλλεύονται. Τα καταστήματα της μικρής λιανικής που βρίσκονται κοντά σε γυμναστήρια, σχολεία και γενικά σε μέρη όπου συχνάζει η νεολαία, έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν το γεγονός, δίνοντας μεγαλύτερη σημασία σε προϊόντα, όπως οι μπάρες πρωτεΐνης.

Νο1 επιλογή για τα μίνι μάρκετ

Οι μπάρες δημητριακών και πρωτεΐνης μετατρέπονται τα τελευταία χρόνια σε ένα από τα πλέον ισχυρά «χαρτιά» για τα μίνι μάρκετ και τα υπόλοιπα καταστήματα της μικρής λιανικής.
Η αυξανόμενη ζήτηση από τη νέα γενιά καταναλωτών έχει ωθήσει προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά την ίδια ώρα και τα ίδια τα σημεία θεωρούνται τα πλέον κατάλληλα για τις πωλήσεις τους. Σύμφωνα και με τις σχετικές έρευνες, οι πωλήσεις στις μπάρες ακολουθούν σταθερά μεγαλύτερη ανάπτυξη στη μικρή λιανική, σε σχέση με το οργανωμένο λιανεμπόριο, επιβεβαιώνοντας ότι η πλειοψηφία δεν θα τις αγοράσει από το σούπερ μάρκετ, αλλά θα προτιμήσει το μικρό σημείο, σε αγορές της στιγμής, φεύγοντας για τη δουλειά, στον δρόμο ή μετά το γυμναστήριο.

Την ίδια ώρα, τα ίδια τα μίνι μάρκετ έχουν ήδη επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στην κατηγορία των προϊόντων, καθώς το περιθώριο κέρδους είναι σημαντικό, τόσο στις μπάρες πρωτεΐνης, όσο και στις μπάρες των δημητριακών. Το γεγονός ευνοείται, μάλιστα, κι από την αύξηση του ανταγωνισμού στην αγορά. Όλο και περισσότερες εταιρείες έχουν κάνει την είσοδό τους στο συγκεκριμένο κλάδο των τροφίμων, με αποτέλεσμα και την αναγκαστική μείωση της τιμής, τόσο για τον τελικό καταναλωτή, όσο και για τους επαγγελματίες της αγοράς των μίνι μάρκετ, των ψιλικατζίδικων και των περιπτέρων.

Πολλά μίνι μάρκετ έχουν ήδη εκμεταλλευτεί την αυξημένη ζήτηση για μπάρες πρωτεΐνης από συγκεκριμένες ομάδες καταναλωτών.

«Μάχη» στην αγορά με κερδισμένη τη μικρή λιανική

Με τον τζίρο στις μπάρες δημητριακών και πρωτεΐνης να έχει «εκτοξευθεί» τα τελευταία χρόνια σε δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως και την τάση να είναι ανοδική, έχει «φουντώσει» κι ο ανταγωνισμός στην αγορά. Όλο και περισσότερες εταιρείες επενδύουν πια στη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων, αυξάνοντας την γκάμα, τις ιδέες, αλλά και τις επιλογές για τα ράφια. Κορυφαία brand σε παγκόσμια κλίμακα, όπως η Kellogg’s, η Nestlé κι η PepsiCo με τα Quaker, δραστηριοποιούνται ενεργά στις μπάρες δημητριακών και στην Ελλάδα, όπου, όμως μπορεί να βρει κανείς στα ράφια και προϊόντα παραδοσιακών δυνάμεων της χώρας, όπως η Ε.Ι. Παπαδόπουλος με τις μπάρες Digestive, που κατέχουν, μάλιστα, ηγετικό μερίδιο στην εγχώρια αγορά. Η πρώτη μεγάλη εταιρεία που εστίασε στις μπάρες πρωτεΐνης στην Ελλάδα ήταν δε η ΙΟΝ, η οποία έχει μεγαλώσει αρκετά το εν λόγω χαρτοφυλάκιό της τα τελευταία χρόνια.

Εκτός, όμως, από τις μεγάλες βιομηχανίες τροφίμων που «κυριαρχούν» και στα σούπερ μάρκετ, υπάρχει και μία ακόμη σειρά από εταιρείες που έχουν εστιάσει ακόμη περισσότερο στη μικρή λιανική, προσφέροντας ακόμη περισσότερες επιλογές, τόσο στις μπάρες δημητριακών όσο και στις μπάρες πρωτεΐνης για τα ράφια των μίνι μάρκετ. H Naturals με τη σειρά Go On, η Naturetech με τα προϊόντα Power Pro κι η Healthier Choice με τα Bezzo και το Mooveat αποτελούν από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα, αφού έχουν ήδη κερδίσει τη δική τους θέση στον ανταγωνισμό, ειδικά όσον αφορά το εν λόγω κανάλι πώλησης.

Αυξάνονται οι επιλογές για τα ράφια

Με τον ανταγωνισμό να ενισχύεται διαρκώς και την ανάγκη για ακόμη πιο υγιεινές επιλογές και καινοτομία να μεγαλώνει, αυξάνονται αντίστοιχα και τα νέα προϊόντα που προστίθενται σταθερά στην γκάμα που είναι ήδη διαθέσιμη για τα καταστήματα της μικρής λιανικής. Οι μπάρες δημητριακών και πρωτεΐνης που προσφέρονται πλέον στους επαγγελματίες του μίνι μάρκετ, του ψιλικατζίδικου και του περιπτέρου είναι σχεδόν… αναρίθμητες, αφού μπορεί κανείς να επιλέξει από πλήθος εταιρειών, αλλά και από διαφορετικού τύπου προϊόντα. Την ίδια ώρα δίνεται η δυνατότητα στους καταστηματάρχες να δημιουργήσουν κι ένα ολόκληρο ράφι με τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων, αυξάνοντας τις διαθέσιμες επιλογές για στους καταναλωτές, κι επομένως και τη δυνατότητά τους για πωλήσεις, σε μία κατηγορία προϊόντων με μεγάλη ζήτηση, η οποία αναμένεται να παραμείνει τέτοια και τα επόμενα χρόνια.
Στο πλαίσιο αυτό, παραθέτουμε παρακάτω ενδεικτικά μία σειρά από μπάρες δημητριακών και πρωτεΐνης που είναι αυτή τη στιγμή διαθέσιμες για το κανάλι της μικρής λιανικής, με νέες προσθήκες και καινοτόμα προϊόντα που ενισχύουν τις παραδοσιακά «δυνατές» επιλογές της αγοράς.